Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání znalostí z teorie elektromagnetického pole u laiků a odborníků v rámci civilní nouzové připravenosti
VESELÁ, Barbora
Diplomová práce "Srovnání znalostí z teorie elektromagnetického pole u laiků a odborníků v rámci civilní nouzové připravenosti" si kladla tři cíle: 1. Vytvoření struktury základů elektromagnetického pole pro odborníky. 2. Dosáhnout srovnání znalostí u odborníků a laiků. 3. Statistické zpracování výsledků. Autorka si stanovila tyto hypotézy: H1. Teoretické rozdělení znalostí u vybraného vzorku laické veřejnosti bude vykazovat normální rozdělení. H2. Teoretické rozdělení znalostí u vybraného vzorku odborné veřejnosti nebude vykazovat normální rozdělení. H3. Srovnání znalostí u obor vzorků povede k přijetí alternativní hypotézy. Práce se opírala o poznatky z teorie kurikulárního procesu. Na základě této teorie byla vytvořena nejen struktura elektromagnetického pole, ale také dotazník. Zásadním krokem bylo srovnání znalostí z dané problematiky pro ochranu obyvatelstva u odborníků a laiků. Tato problematika nebyla dosud detailně zkoumána a nedošlo ani k porovnání znalostí laiků a odborníků ve zkoumané oblasti fyziky. Myšlenka vyšla z možnosti vzniku mimořádné události, kdy se může obyvatelstvo setkat s elektromagnetickým polem a bude tedy potřebovat příslušné teoretické znalosti. Cílem práce bylo statistické vyhodnocení aplikovaných dotazníků. K ověření byly aplikovány metody neparametrického a parametrického testování. U teoretického rozdělení znalostí u odborníků se předpokládala existence Poissonova rozdělení, naopak teoretické rozdělení laické veřejnosti by mělo vykazovat normální rozdělení. Také se porovnával rozdíl mezi znalostmi laiků a odborníků. Pomocí statistického šetření byly hypotézy přijaty a potvrzeny, cíle práce splněny.
Interactive effects of elevated CO2 concentration, drought, and nitrogen nutrition on yield and grain quality of spring barley and winter wheat
Surá, Kateřina ; Rajsnerová, Petra ; Veselá, Barbora ; Klem, Karel
The interactive effects of elevated CO2 concentration (EC; 700 μmol mol–1), drought stress, UV exclusion, and nitrogen nutrition were studied in open-top chambers located in the Bohemian–Moravian highlands (24 in total). Above-ground biomass at the time of harvest, grain yield, and grain quality parameters were studied in winter wheat (variety Bohemia) and spring barley (variety Bojos). The results showed that elevation of CO2 concentrations increased above-ground biomass and grain yield. Higher levels of nitrogen increased the stimulatory effect of EC on above-ground biomass and grain yield. In addition, UV exclusion stimulated the effect of EC. EC generally led to increased rates of photosynthesis and assimilate formation. Increased storage of starch in the grain led to an unbalanced proportion of proteins and a decrease in their relative content in grain. Similarly to grain yield and above-ground biomass, the decrease in protein content under EC was also more pronounced under UV exclusion. EC led also to reduction of other quality parameters, such as the Zeleny sedimentation test. This effect is more pronounced when nitrogen is not a limiting factor as well as under the effect of drought. The stronger effect under drought stress is probably due to increased water use efficiency.
Interactive effects of UV radiation and drought on the accumulation of flavonols in selected herbs and grass in a mountain grassland ecosystem
Veselá, Barbora ; Surá, Kateřina ; Rajsnerová, Petra ; Klem, Karel ; Holub, Petr ; Urban, Otmar
The main objective of this 4-year experiment conducted in a mountain grassland ecosystem was to investigate the interactive effects of ultraviolet (UV) treatment and drought on changes in accumulation of UV-screening compounds (flavonols) in selected herbs (Hypericum maculatum Crantz, Rumex obtusifolius L.) and grass (Agrostis tenuis Sibth.). Inasmuch as drought and UV radiation induce similar protective mechanisms, we tested the hypothesis that UV radiation and drought elicit synergistic effects on flavonol accumulation. The experimental plots were manipulated using rainout shelters enabling the exclusion and transmission of incident precipitation and UV radiation. Generally, UV and drought treatments had similar effects on flavonol accumulation. For R. obtusifolius, UV exclusion resulted in a substantial reduction of UV-screening compounds, particularly under ambient precipitation conditions, while for H. maculatum and A. tenuis UV exclusion caused only a slight reduction of flavonol content. Similarly, the drought treatment caused an increase in flavonol accumulation.
Convergence of morphological, biochemical, and physiological traits of upper and lower canopy of European beech leaves and Norway spruce needles within altitudinal gradients
Rajsnerová, Petra ; Klem, Karel ; Večeřová, Kristýna ; Veselá, Barbora ; Surá, Kateřina ; Rajsner, Lukáš ; Holub, Petr ; Urban, Otmar
Climatic variation along altitudinal gradients provides an excellent natural experimental set-up for investigating the possible impacts of climate change on terrestrial organisms and ecosystems. The present work has explored for the first time the acclimation of upper versus lower canopy leaves or needles in European beech (Fagus sylvatica) and Norway spruce (Picea abies) forests along an altitudinal gradient. We tested the hypothesis that restrictive climatic conditions associated with high altitudes reduce within-canopy variations of leaf traits. The investigated beech and spruce forests were located on the southern slope of the Hrubý Jeseník Mountains (Czech Republic). All measurements were taken on leaves from the upper and lower parts of the canopy of mature trees (>60 years old) growing at low (400 m a.s.l.), middle (720 m a.s.l.), and high (1,100 m a.s.l.) altitudes. Generally, we observed that with increasing altitude, which is associated with adverse microclimatic conditions, a convergence of CO2 assimilation rate and other physiological, morphological, and biochemical characteristics between the upper and lower canopy occurred. However, differences in altitudinal response among individual traits and species were found. Such plasticity in acclimation of leaves and needles has the potential to cause substantial change in the photosynthesis of individual parts of forest canopies within the vertical profile and their contribution to the overall carbon balance of vegetation.
Komparace regionálních politik České a Slovenské republiky - zhodnocení OP Výzkum a vývoj pro inovace v programovém období 2007 - 2013
Veselá, Barbora ; Michlová, Radka (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací regionálních politik České a Slovenské republiky se zaměřením na programovací období 2007 -- 2013 a zejména na komparaci českého operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace a slovenského Výzkum a vývoj. V teoretické části byla shromážděna a komparována data z oblasti české a slovenské regionální politiky s důrazem na aktuální programovací období. Díky tomu se v části praktické práce věnuje již konkrétně daným operačním programům. Práce je zakončena komplexním srovnáním regionálních politik ČR a SR, zejména komparací konkrétních operačních programů v rámci stanovených indikátorů a zhodnocení úspěšnosti jejich implementace.
Základy fyziky klasických kruhových urychlovačů pro radiologické asistenty
VESELÁ, Barbora
Jako vybraná teorie přenosu poznatků z vědecké radiologické fyziky (v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů) ke studentům radiologických oborů byla použita teorie kurikulárního procesu. Tato teorie byl ve světě formulovaná např. M. Paschem, T. G. Gardnerem, M. Certonem, M. Gaylovou, v České a Slovenské republice např. J. Průchou, J. Brockmeyerovou, P. Tarábkem, P. Záškodným. Na základě teorie kurikulárního procesu lze také v oblasti radiologické fyziky definovat kurikulární proces jako posloupnost transformací T1-T5 variantních forem kurikula: "konceptuální kurikulum" jako sdělitelný vědecký systém radiologické fyziky (první variantní forma kurikula jako výstup transformace T1 od vědeckého systému ke sdělitelnému vědeckému systému) "zamýšlené kurikulum" jako vzdělávací systém radiologické fyziky (druhá variantní forma kurikula jako výstup transformace T2 od sdělitelného vědeckého systému ke vzdělávacímu systému) "projektové kurikulum" jako vzdělávací projekt radiologické fyziky (třetí variantní forma kurikula jako výstup transformace T3 od vzdělávacího systému k výukovému projektu) "implementované kurikulum-1" jako připravenost pedagoga na vzdělávání v radiologické fyzice (čtvrtá variantní forma kurikula jako první výstup transformace T4 od výukového projektu k realizaci výuky) "implementované kurikulum-2" jako výsledky vzdělávání v radiologické fyzice (pátá variantní forma kurikula jako druhý výstup transformace T4 od výukového projektu k realizaci výuky) "dosažené kurikulum" jako použitelné výsledky vzdělávání v radiologické fyzice (šestá variantní forma kurikula jako výstup transformace T5 od realizace výuky k uplatnění dosažených výsledků výuky).(24) V bakalářské práci byly v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů použity transformace mezi zamýšleným kurikulem, projektovým kurikulem, implementovaným kurikulem-1 a implementovaným kurikulem-2. Tyto transformace byly uskutečněny prostřednictvím vazeb mezi edukačním textem, experimentální výukou, přípravou na experimentální výuku a položením edukačního testu studentům radiologických oborů k zjištění výsledků experimentální výuky v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů. K ověřování hypotéz bakalářské práce byly použity vedle metod deskriptivní statistiky také metody statistiky matematické: neparametrické testování a dvojvýběrový t-test. Neparametrické testování bylo použito pro test normality znalostí dosažených experimentální výukou. Dvojvýběrový t-test byl použit k porovnání znalostí z oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů u studentů prezenčního a kombinovaného studia. Bakalářská práce vycházela z ověřování dvou hypotéz: a) přiměřený edukační text v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů lze vytvořit aplikací kurikulárního procesu b) znalosti studentů v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů získané na základě vypracovaného edukačního textu budou mít normální rozdělení. Obě tyto hypotézy byly následně potvrzeny statistickým zpracováním výsledků, které byly získány experimentální výukou a položením edukačního testu studentům. Rovněž byla potvrzena dílčí hypotéza, že mezi znalostmi studentů prezenčního a kombinovaného studia nebude na hladině statistické významnosti 0,05 statisticky významný rozdíl. Na základě ověřených hypotéz a přehledu dalších dosažených výsledků bakalářské práce lze považovat cíle bakalářské práce za splněné.
Kůň a výtvarné umění
Veselá, Barbora ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (oponent)
Práce se zabývá především vztahem mezi koněm a současným výtvarným uměním. Důraz je kladem na symbolické významy, které se v kultuře utvářely v průběhu dějin. Proto je na úvod zařazena kapitola, která stručně mapuje vývoj této tématiky v dějinách. Hlavní část práce pojednává o konkrétních dílech dvaceti současných umělců, kde jsou díla interpretována a porovnávána.
Recyklace ve fotografii
Veselá, Barbora ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Text představuje recyklaci jako jeden z výrazných proudů současného výtvarného umění, který zejména v oblasti fotografie zaslouží pozornosti. Vysvětluje obsah pojmu a představuje vývoj recyklace v historii výtvarného umění. Zamýšlí se nad postavením fotografie a její recyklace v postmoderní situaci z pohledu diváka i autora. Vnímá pochybnosti o legitimitě používání nepůvodních děl pro vlastní tvorbu. Metoda recyklace může být východiskem z tvůrčího hledání, otevírá nové možnosti vyjádření pocitů a myšlenek. Autorka se zaměřuje ve fotografii na recyklaci fyzickou, nikoli obsahovou. Rozděluje recyklaci podle způsobu zpracování převzatých snímků. Jmenuje autory a konkrétní díla, na kterých blíže vysvětluje tvůrčí metody.
Prevence sociálně patologických jevů na základní škole
VESELÁ, Barbora
Diplomová práce mapuje charakteristiku sociálně patologických jevů, se kterými se setkávají žáci ve školním i rodinném prostředí. Diplomová práce také pojednává o příčinách vzniku těchto jevů, zabývá se i jejich prevencí. Součástí diplomové práce je výzkum, který byl proveden na dvou vybraných základních školách (zš Kubatova v Českých Budějovicích a zš Gen. Klapálka v Kralupech nad Vltavou). Zjištěné hodnoty byly zpracovány a vyhodnoceny. Smysl výzkumu spočíval ve zjištění informovanosti žáků a jejich zkušeností se sociálně patologickými jevy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
29 VESELÁ, Barbora
1 Veselá, Blanka
1 Veselá, Božena
2 Veselá, Bronislava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.