Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Merleau-Ponty a počátky
Urbanová, Kateřina ; Janoušek, Jaromír (oponent) ; Šulová, Lenka (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl otevřít fenomenologické paradigma v přístupu k dětské psychologii. Inspiruje se přitom filosofií Maurice Merleau-Pontyho. Načrtává nejprve jeho myšlení, která není v české psychologii příliš rozšířena, a tematizuje tak také vztah psychologie a fenomenologie. Poté se snaží vyložit, jak je možné chápat vybrané aspekty vnímání nejmladších dětí. Stěžejní částí práce je úvaha nad tím, jakého charakteru jsou "počátky" našeho života a jaký vliv má jejich pojetí na teorii ontogeneze vůbec. Hledá, co dává vývoji člověka podobu a směr. Pro interpretaci Merleau-Pontyho fenomenologie využívá inspiraci i dalšími fenomenologickými autory. Výsledkem práce je shrnutí fenomenologického pohledu na dítě a ontogenezi. Navrhuje ne-privativní pojímání dítěte a jeho světa, který nelze chápat pouze jako nedokonalý svět dospělých. Ukazuje druhé lidi spíše jako ty, kteří mají za úkol dítě do světa "uvést".
Gitanka mezi tradicí a současností. (Postavení ženy ve vybraných komunitách katalánských Gitanos ve francouzském Perpignanu a okolí)
Urbanová, Kateřina ; Andrš, Zbyněk (oponent) ; Červenka, Jan (vedoucí práce)
Úvod V následující práci se pokusím popsat postavení ženy ve vybraných komunitách katalánských Gitanos ve francouzském Perpignanu a okolí. Budu vycházet především z terénního výzkumu, který jsem zde uskutečnila společně se dvěma spolužačkami na podzim 2004, vlastní poznatky budu doplňovat o informace z dostupné literatury a z materiálů, které jsem získala během dvouměsíčního pobytu ve francouzském Perpignanu. Téma bakalářské práce do jisté míry vychází ze situace, v níž jsem se společně s kolegyněmi v Perpignanu ocitla. Komunity katalánských Gitanos v Perpignanu a okolí jsou uzavřené a je velmi těžké do nich proniknout. Navíc je zde velmi striktně oddělen svět mužů a žen. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem pro nás bylo snazší proniknout do ženské společnosti, pravidelně jsme se se ženami setkávaly ve Sdružení gitanských žen (Association des femmes gitanes) v Perpignanu, vedly jsme rozhovory se ženami z obdobného sdružení v Montpellier, setkaly jsme se i s dalšími ženami z jiných komunit. Informátorky samy vypovídaly o svém postavení v komunitě a v rodině, o snaze své postavení v rámci komunity změnit. Během pobytu ve Francii jsme se setkaly s představitelkami "ženského emancipačního hnutí", míra emancipace, o niž ženy usilovaly, se v jednotlivých komunitách a napříč generacemi lišila. V první, úvodní...
Analýza a návrh redesignu webu vybrané společnosti
Urbanová, Kateřina ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Jelínek, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je provést analýzu stávající webové prezentace vybrané spo-lečnosti s využitím uživatelského testování použitelnosti, zkoumání dat z Google Analy-tics, SEO hodnocení a analýzou chování uživatelů dle heatmap. První teoretická část se zabývá vymezením postavení webových stránek v marketingu, teoretickou charakteristikou jednotlivých webdesignů a jejich srovnání, shrnutí zvyklostí návrh internetových stránek a metod webové analýzy a hodnocení chování uživatelů. Praktická část využívá získaných znalostí z teoretické části a aplikuje je formou analýzy na aktuální webové stránky vybrané společnosti. Vedlejším cílem je specifikovat doporučení pro vytvoření designu nových stránek na základě získaných výsledků hodnocení a best practices návrh webu, které jsou uvedeny v teoretické části.
Waldorfské školství - alternativa primární edukace žáků se speciálními potřebami?
URBANOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce je zpracována na téma Waldorfské školství - alternativa primární edukace žáků se speciálními potřebami? V teoretické části práce jsem se zabývala třemi hlavními pojmy, které se objevují již v názvu mé bakalářské práce. Vymezením pojmu žák se speciálními vzdělávacími potřebami dle Školského zákona a jeho prováděcí vyhlášky č. 73/2005 Sb., primární edukací a waldorfským školstvím. Okrajově jsem také zmínila rámcový vzdělávací program, individuální vzdělávací plán a pojmy integrace, inkluze. V rámci praktické části své bakalářské práce se snažím zjistit, zda waldorfská škola může být alternativou pro žáky se speciálními potřebami. Waldorfské školství vychází z antroposofického pojetí Rudolfa Steinera. Jde o všímání si vývojových kroků dítěte, jeho rozvoje vztahů ke světu, proměn a jeho schopnosti učit se. Smyslem celého waldorfského školství je upravení učebního plánu potřebám a postupně rozvíjejícím se schopnostem dítěte. Waldorfská pedagogika nahlíží na výchovu jako na vývojový proces, v němž jsou předměty zaváděny ve specifických fázích osobnostního rozvoje dítěte. V současné době je v České republice dvanáct waldorfských škol. V praktické části jsem zrealizovala výzkum, pro který jsem si stanovila dvě výzkumné otázky. První výzkumná otázka se zabývá pozitivy a negativy waldorfského školství a druhá výzkumná otázka zjišťuje, jaké faktory ovlivňují rozhodování rodičů ve výběru základní školy. Kvalitativní výzkum jsem prováděla pomocí metody dotazování, polostandardizovanými rozhovory. Rozhovor měl 10 základních otázek. Šest společných a dvě otázky byly pro maminky žáků ze základní školy běžného typu a poslední dvě otázky byly pro maminky žáků z waldorfské školy. Výzkumný vzorek tvořili tři maminky žáků se speciálními potřebami ze základních škol běžného typu, dvě maminky žáků se speciálními potřebami z waldorfské školy, jedna maminka žáka bez speciálních potřeb z waldorfské školy, pan ředitel waldorfské školy a paní ředitelka waldorfské školy praktické. S žádostí o zprostředkování kontaktu s rodiči jsem oslovila waldorfskou školu v Českých Budějovicích a v Písku. Bohužel se mi žádný z oslovených rodičů neozval nazpět. Výzkumný vzorek jsem tedy vytvořila díky vlastním kontaktům. Z výzkumu nám vyplynuly odpovědi na obě výzkumné otázky. Druhá výzkumná otázka se týkala rozhodujících faktorů pro výběr školy a z výzkumu vyšlo, že rodiče se rozhodují hlavně podle dostupnosti školy z místa bydliště a předchozí zkušenosti s danou školou, například díky staršímu sourozenci. Pohnutkou k jiné volbě nebo ke změně školy je nespokojenost se školou stávající a celkovým klasickým systémem školství. Rodiče žáků se speciálními potřebami ale velmi často rozhodují pouze o tom, jestli své dítě dají do běžné školy nebo zvolí síť speciálního školství. Nedostatek informací o alternativních školách v České republice, totiž znemožňuje volbu mezi více možnostmi. Pokud tedy rodiče hledají alternativní možnost vzdělávání, informace si musejí vyhledat sami. Na první výzkumnou otázku nemůžeme jednoznačně odpovědět jako na druhou výzkumnou otázku. Nelze totiž jednoznačně určit, zda převažují klady nebo zápory ve waldorfském školství. Jako vše, tak i waldorfské školy mají svá pozitiva i negativa a záleží na každém rodiči, jak důležitá jsou pro něj daná pozitiva či negativa. Jeden respondent mi při rozhovoru řekl větu, která to vystihuje: "Waldorfská škola je pro všechny děti, ale ne pro všechny rodiče!"
Rozbor cenných papírů na vybraném odvětví burzy CP pomocí metod technické a fundamentální analýzy
URBANOVÁ, Kateřina
Cílem práce je analyzovat vybrané odvětví z burzy cenných papírů prostřednictvím metod technické a fundamentální analýzy. Na základě získaných výsledků formovat nejvhodnější investiční strategii. Práce zahrnuje testování efektivity trhu pomocí runs testů a korelačních testů. Ve fundamentální analýze byla vybrána metoda porovnání koeficientu alfa a průměrných měsíčních výnosů. Technická analýzy testovala klouzavé průměry a oscilátory. Na základě výsledků byla vybrána vhodná investiční strategie a sestaveno investiční portfolio.
Simulační model populačního vývoje
Urbanová, Kateřina ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Fiala, Tomáš (oponent)
V této diplomová práci s názvem simulační model populačního vývoje byla vytvořena projekce vývoje obyvatel ČR do roku 2052 pomocí komponentní metody využívané v demografii. Deterministické hodnoty získané touto metodou jsou posléze zužitkovány v samotné simulační analýze. V simulační analýze byla provedena simulace populačního vývoje na základě experimentu se třemi proměnnými, které tento vývoj ovlivňují, úhrnnou plodností, koeficientem poklesu pravděpodobnosti úmrtí a migračním saldem. Pomocí podpůrného programu Crystal Ball pro Excel byl určen stochastický charakter již zmíněných tři proměnných. Byla vypracována nízká, střední a vysokou variantu projekce stejně jako ji provádí ČSÚ a rovněž byly uvažovány další tři možné varianty vývoje, jenž by mohly nastat při odůvodněných změnách proměnných. Tyto varianty byly nazvány hospodářská krize, vstřícná migrační politika a restriktivní migrační politika.
Tvorba strategického a operativního plánu nově vstupujících domácích investorů na mezinárodní trh
Urbanová, Kateřina ; Spálenka, Daniel (vedoucí práce) ; Baďura, Peter (oponent)
Diplomová práce byla věnována problematice vstupu českého investora na německý trh. Investor se specializuje na poskytování dopravních služeb zákazníkům především z řad potravinářských firem. Cílem práce bylo pomocí analýzy domácího investora a daného trhu zvážit rizika vstupu a doporučit následné kroky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
28 URBANOVÁ, Kateřina
4 Urbanová, Kamila
1 Urbanová, Karin
3 Urbanová, Karolína
12 Urbanová, Klára
7 Urbanová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.