Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Globalizace a glokalizace v soudobém mediálním světě na příkladu reklamní kampaně Absolut vodky
Uhlířová, Alena ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá reklamou a jejími specifiky, které jsou charakteristické pro soudobé mediální prostředí. Výzkum je prováděn na příkladu 5 obrazových reklam, jež jsou zařazeny do reklamní kampaně Absolut vodky. Zvoleny byly obrazové reklamy Absolut London, Absolut Brussels, Absolut Barcelona, Absolut Bangkok a Absolut Prague, které byly následně podrobeny sémiotické a ikonografické analýze. Pozornost je zaměřena především na charakter reklam. Na obrazové reklamy je rovněž pohlíženo skrze Mukařovského estetiku, Peircovu triádu ikón-index-symbol, Barthesovu denotaci, konotaci a mýtus či teorii fotografie. Práce poukazuje nejen na vlastnosti zobrazovaných předmětů, ale také na jejich ukotvení v mediálním prostředí. Výsledky analýz jsou dány do souvislosti s globalizačními procesy. Jejich teoretické východisko využívá teze Ulricha Becka, na něž jsou aplikovány obrazové reklamy Absolut vodky. Práce sleduje, zda a jak se globalizace projevuje v zobrazování reklam. Vliv globalizačních procesů je zkoumán v rámci internetového a televizního prostředí. Zmapován je také jev, který s globalizací bezprostředně souvisí - glokalizace. Pozornost je věnována především jejímu projevu v daných obrazových reklamách a vlivu, který má za následek proměnu vizuálního zobrazování.

Viz též: podobná jména autorů
1 UHLÍŘOVÁ, Alexandra
1 Uhlířová, Adéla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.