|
Teorie a praxe audiovizuálního kolorování
Samus, Viktoriia ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Tato práce se zabývá tématem teorie a praxe audiovizuálního kolorování. Jejím cílem je zmapovat historický vývoj barvy ve filmu, vymezit hlavní úlohy koloristy a nezbytné nástroje k tomu potřebné, popsat a analyzovat vhodný materiál ke kolorování a také porovnat současné dva nejpoužívanější softwary na úpravu barev. V praktické části budou na základě vybraných parametrů porovnávány programy Davinci Resolve a Speedgrade a analyzovat výhody barevné úpravy při natáčení s tzv. plochým profilem, který je dostupný ve všech DSLR kamerách. Tato práce by měla být přínosná těm, kteří natáčí na běžné digitální kamery a kolorování teprve objevují. Ti mohou získat představu o tom, co kolorování obnáší, na čem se zakládá (součástí práci je mimo jiné kapitola o teorii barev), jaký materiál je vhodný pro úspěšné kolorování a jak si správně vybrat vhodný software pro práci.
|
|
Od jednoho scénáře ke třem režisérům
Matějka, Filip ; Kepka, Ondřej (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním tří filmů na základě jednoho stejného scénáře. Jejím hlavním cílem je nejdříve se obecně seznámit s režiséry daných snímků a zjistit více informací o období, ve kterém působili. Praktická část je následně věnovaná rozboru každého filmu zvlášť, jak každý z režisérů vyprávěl svůj příběh, rozdíly v technickém provedení, v ústředních postavách filmu a nakonec i srovnání jedné identické scény.
|
|
Komunikace na sociálních sítích společnosti Nikon s přesahem do jiných digitálních kanálů
Halaničová, Lucie ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Čupak, Daniel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mapováním aktivit společnosti Nikon na sociálních sítích a dalších digitálních kanálech. Práce je logicky členěná, a to do tří částí. Metody použité v této práci jsou metoda deskriptivní a analytická. Deskriptivní metoda je použita především v první části, která slouží jako teoretický přehled. Tato část rozebírá online marketing, digitální kanály a dále pojednává o sociálních sítích s konkrétním zaměřením na Facebook a Instagram. Ve druhé části je popsána aktivita společnosti na sociálních sítích. Využitím uvedených teoretických poznatků z první části je provedena analýza a zhodnocení současných aktivit zmíněné společnosti na sociálních sítích. Na základě výsledků mapování aktivit společnosti na sociálních sítích a dalších digitálních kanálech jsou ve třetí a zároveň závěrečné části předložena doporučení a návrhy na případná zlepšení marketingových aktivit. Tato doporučení vychází z provedené analýzy a jsou aplikována na framework See-Think-Do-Care. Práce je zakončena závěrem, který shrnuje dosažené výsledky.
|
|
Principy tvorby literárního scénáře a jejich aplikace
Krauz, Tomáš ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Práce je zaměřena na principy tvorby filmového příběhu, který je možný zpracovat v podobě literárního scénáře. Obeznamuje s paradigmatem dramatické stavby spolu s vlastnostmi bodů obratu. Definuje postupy při vytváření dramatické postavy a způsoby jejího budování. Udává základní formální pravidla pro psaní scénáře. Aplikuje teoretické znalosti na přípravě scénáře ke krátkometrážnímu filmu, tyto teoretické znalosti konfrontuje s realitou.
|
|
Vizuální jazyk audiovizuálního díla
Wankeová, Josefina ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Ve své práci se věnuji tématu vizuální složky filmového díla. Cílem práce je shrnout a představit základní postupy vizuálního vyprávění se zaměřením na audiovizuální dílo - konkrétně film. Objasňuji obecné zásady tvorby filmového obrazu a komponování s cílem sdělit nějakou informaci. Dále uvádím příklady jejich využití v již existujících audiovizuálních dílech. V této práci se také budu zabývat vlivem těchto konkrétních filmařských postupů na diváka a následně je prakticky aplikuji při tvorbě vlastního snímku.
|
| |
|
SEO audit a obsahová analýza vybraného webu
Beneš, Martin ; Bubeníček, Jan (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá SEO auditem a obsahovou analýzou pro konkrétní webové stránky. Cílem práce je nastínit proces optimalizace pro vyhledavače a následně ověřit, zda jsou dané webové stránky dostatečně optimalizovány na základě zjištěných informací. V rámci teoretické části je definována základní problematika SEO a nejčastěji používané metody optimalizace a linkbuildingu. Také je stručně vysvětleno, jak pracují vyhledávače a na základě kterých faktorů vyhodnocují pozice stránek ve vyhledávání. Na závěr jsou popsány nezbytné nástroje pro kvalitní SEO audit. V rámci praktické části bude proveden SEO audit na základě získaných teoretických znalostí spolu s obsahovou analýzou, jejíž základ bude spočívat v analýze klíčových slov. Závěrem této kapitoly bude seznam konkrétních doporučení na základě SEO auditu pro zvýšení návštěvnosti webu z organického vyhledávání.
|
|
Analýza open format videokodeku
Svoboda, Jaroslav ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Hypotéza této práce tvrdí, že přes svoji bezplatnost se open format kodeky vyrovnají patentovaným. Toto bylo ověřeno sérií objektivních testů. Kvalita videí byla měřena metodami PSNR a SSIM nejprve na HD 8-bit sekvencích s různou snímkovou frekvencí zakódovanými kodeky Theora, VP8, VP9, H.264 a H.265. Tento test simuloval současné nároky. Posléze bylo na 4K 10-bit sekvenci ověřena vhodnost budoucího nasazení kódovacích standardů H.264, H265 a kodeku VP9 pro širokou distribuci UHD obsahu. Poslední test měří výpočetní náročnost a kvalitu v módu rychlého kódování. Dále se práce zabývá podporou jednotlivých kodeků v zařízeních ICT, která ačkoliv nedosahuje rozšířenosti H.264, je na vzestupu.
|
|
Rozbor předpokladů pro vznik 360° videa a technologie jeho produkce
Látal, Filip ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Krist, Antonín (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá novým typem média, kterým se stala technologie 360° videa. V teoretické části je rozebrána historie a vývoj audiovizuálního díla a předpoklady vedoucí ke vzniku této technologie. 360° video je detailně definováno a chronologicky je zde popsán produkční cyklus, zahrnující i odlišnosti od záznamu klasického audiovizuálního díla. V praktické části bakalářské práce je detailně představen postup výroby na konkrétním případu, na kterém jsem osobně pracoval.
|
| |