Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí149 - 158  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Valéry Giscard d'Estaing a jeho evropská politika v letech 1974 - 1981
Nettl, Jakub ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce "Valéry Giscard d'Estaing a jeho evropská politika vletech 1974 - 1981" pojednává o oživení evropského integračního procesu ve druhé polovině sedmdesátých let. Studie se zaměřuje především na jednoho z hlavních aktérů tehdejšího budování sjednocené Evropy - francouzského prezidenta Valéryho Giscarda d'Estainga. Práce se snaží určit, jak velký význam tento politik přikládal evropskému sjednocování, jaké místo zabírala evropská politika v prezidentově programu. Současně načrtává, z jakých ideologických základů vycházela a čeho přesně v ní chtěl dosáhnout, jaké cíle si stanovil. V neposlední řadě pak hodnotí Giscardovy praktické kroky, které v jejím rámci učinil. Studie se podrobněji zabývá tím, jakým způsobem a s čí pomocí se je snažil prosadit. Především se ale snaží odpovědět na otázku, jak zásadní roli hrál Valéry Giscard d'Estaing při tvoření a zavádění různých evropských reforem a jestli tyto přijaté změny znamenaly velké milníky nebo zlomové body v rámci celého integračního procesu. Při té příležitosti si také klade otázku, jak moc proevropsky orientovaný vlastně Valéry Giscard d'Estaing v té době byl. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Paradiplomacie regionů: příklady Burgundska a Středočeského kraje
Vojtová, Marta ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce "Paradiplomacie regionů: příklady Burgundska a středočeského kraje" pojednává o zahraničních aktivitách subnárodních aktérů. Klíčové výzkumné otázky práce zní: Co vede regiony к zahraničním aktivitám a jak ovlivňují procesy evropeizace a internacionalizace podíl regionálních aktérů na zahraničních aktivitách? Podílí se na formulaci zájmů a realizaci paradiplomacie zkoumaných regionů co nejširší spektrum regionálních nebo lokálních aktérů a jednají regiony podle předem určené strategie? Je hlavním hybatelem aktivit úřad nebo soukromá sféra? Jaké jsou možnosti paradiplomacie ve zkoumaných regionech s přihlédnutím ke kompetencím, jež jsou jim svěřeny centrálním státem? Nejprve jsou identifikovány základní rysy zahraniční politiky obou regionů a prozkoumány nástroje, které vznikly к jejímu prosazení. Dále je analyzována realizace zahraničních aktivit se zaměřením na aktivity obou regionů ve vztahu к institucím EU. Na závěr jsou formulovány hlavní výzvy pro budoucnost paradiplomacie ve zkoumaných regionech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Reformní přínos vládnutí Valéry Giscarda D'estainga v letech 1974-1981
Jurčíková, Barbara ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Předložená diplomová práce se snaží potvrdit, že Valéry Giscard d'Estaing chtěl být, snažil se být a byl reformním politikem. Na každém z čtenářů již nechávám posouzení, jak úspěšně se mu tento jeho cíl dařilo plnit, stejně jako fakt, zda byl jeho reformní program vyčerpávající či nikoliv. Velmi obtížné je totiž posuzovat, jestli bychom dnes datovali u Giscardova mandátu větší pokroky, pokud by nemusel čelit překážkám, jež se tato práce snaží analyzovat. Osobně se ale domnívám, že ano, neboť se některých svých záměrů musel vzdát buď díky nepřízni většiny či ekonomické situace. Ty stály zřejmě i za jistým vyčerpáním francouzské společnosti z Giscarda d'Estainga a umožnily první alternaci ve prospěch Socialistické strany pod vedením Mitterranda. Kořeny Giscardova reformního myšlení můžeme najít v 60. letech, tj. v období, které předcházelo volbám roku 1974, kdy již byl politicky aktivní. Jeho tehdejší základnou byl klub Perspectives et Réalités a Národní federace nezávislých republikánů, které sdružovaly liberálně smýšlející politiky a které ho provázely po dobu jeho politické kariéry, i když nenásledovaly jeho vzestup. Které reformy byly pro Giscarda osobně stěžejní a které byly stěžejní pro společnost? Tyto dva body se dosti prolínají, neboť pokud se prezident za některou reformu angažoval, vnímal ji i jako...
Francouzský model kulturní politiky: francouzská výjimka?
Proftová, Veronika ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Tématem předložené diplomové práce je analýza francouzského modelu kulturní politiky. Práce pojednává o vztahu státu ke kultuře, přičemž si klade otázku, zda a čím je francouzský model výjimečný. Ačkoli se historie Ministerstva kulturních záležitostí datuje teprve od roku 1959, státní zásahy v oblasti kultury mají hluboké kořeny. V návaznosti na monarchii si tradičně centralizovaný stát uchoval v kulturní oblasti důležitou roli mecenášství, ochrany a kontroly. Spojením školství a kultury jí věnoval nemálo předpisů a nařízení, a podpořil vytvoření velkého počtu orgánů a institucí. První veřejná politika v oblasti kultury se rodí v roce 1959, kdy dochází k ustavení ministerstva svěřeného Andrému Malrauxovi. Tento ministr udává francouzské kulturní politice směr po deset let. Sedmdesátá léta jsou oproti tomu ve znamení ministerské nestability. I přes relativní krátkost svého ministerského období (1971 - 1973) se však Jacquesovi Duhamelovi podaří vštípit ministerstvu kurz, jehož kontinuita bude do roku 1981 zachována. V roce 1981 je do čela ministerstva jmenován Jack Lang, jehož desetileté působení na ministerstvu je poznamenáno pokračováním a dokončením politik Andrého Malrauxa a Jacquese Duhamela, ačkoli zcela viditelně mění názvosloví a styl. Od počátku devadesátých let ministerstvo zdůrazňuje svou vůli...
Evropa "A la FranÇaise" - postoj Francie k institucionálním reformám v Evropské unii v letech 2000-2005 s ohledem na Francouzsko-německou spolupráci
Kristková, Lenka ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Předložená diplomová práce zkoumá postoj Francie k reformám evropských institucí, které byly projednávány během mezivládní konference v roce 2000 a v Konventu o budoucnosti Evropy s následnou mezivládní konferencí v letech 2002-2004. Francie na Mezivládní konferenci 2000, která vyvrcholila uzavřením Smlouvy z Nice, bylo hodnoceno negativně. Francouzští zástupci byli kritizováni pro údajnou "aroganci" a pro způsob vyjednávání, který postrádal otevřenost a ochotu vést dialog a uzavírat kompromisy. Během Mezivládní konference 2000 navíc selhala francouzsko-německá spolupráce, což se odrazilo v konečném výsledku vyjednávání. O dva roky později při vyjednávání ústavní smlouvy v Konventu, mění Francie své způsoby jednání a dává najevo ochotu vést otevřenou evropskou politiku a uzavírat kompromisy. Francie se v Konventu a Mezivládní konferenci 2003/2004 navrací k aktivní spolupráci s Německem a intenzivní francouzsko-německá spolupráce v Konventu výrazně ovlivnila konečnou podobu institucionálních reforem v ústavní smlouvě. Francie v mezidobí mezi Nice a Konventem přehodnotila své vnímání evropské integrace s ohledem na geopolitické změny v Evropě a blížící se rozšíření Unie a nalezla způsob, jak si zachovat vliv i v této "nové" a větší Evropě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Francouzská kulturní politika na příkladu evropského předsednictví
Michlíčková, Magdalena ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce " Francouzská kulturní politika na příkladu evropského předsednictví" se věnuje kulturní agendě v rámci předsednictví Francie v Radě Evropské unie v druhém pololetí roku 2008. Zabývá se otázkou, zda Francie, která tradičně klade na kulturní politiku velký důraz, stále hraje klíčovou roli na kultumě-politické scéně, a je-li pro ni evropské předsednictví příležitostí prosadit své cíle v této oblasti. Práce se věnuje francouzské kulturní politice, její historii, struktuře, aktérům a prioritám. Dále rovněž pojednává o evropské dimenzi kulturní politiky, jejím vývoji i současném stavu. Hlavní důraz klade na období francouzského předsednictví EU. Věnuje se prioritám Francie v kulturní oblasti a prostředky jejich prosazování na evropské úrovni, které zkoumá na konkrétních příkladech. Práce si rovněž klade za cíl zobecnit význam období evropského předsednictví pro členské státy EU ve vztahu k jejich možnostem prosadit své priority z oblasti kulturní politiky. Věnuje se také faktorům, které tyto možnosti ovlivňují, případně limitují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Michel Debré and Europe. Thinking and Acting for a French European policy (1943-1962)
Med, František ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Práce se věnuje z pohledu dějin evropské integrace málo známé, leč významné postavě. Francouzský politik Michel Debré (1912-1996) se zabýval evropským otázkami už od dob druhé světové války a v 50. letech se aktivně účastnil debat o vznikajících evropských Společenstvích. Jeho stopa v procesu evropské integrace byla však dlouho vnímána jako jednoznačně negativní a Debré byl považován za pouhého vykonavatele de Gaullových záměrů. Přestože nemůže být sporu o tom, že Debré sdílel de Gaullově představy o nutnosti zařadit Francii po bok světových supervelmocí a nesouhlasil s evropským integračním procesem směřujícím к posilování nadnárodních institucí, jeho koncepce evropské spolupráce se vyvíjely nezávisle na de Gaullově vůli a v dějinách evropské integrace by jim měla být věnována větší pozornost. Oproti dosavadnímu výzkumu se práce snaží ukázat, že Debrého postoj к evropským otázkám se nevyvíjel náhlými skoky, které by nebylo možné uspokojivě zdůvodnit, ale naopak lineárně, přičemž změnám byly vystaveny pouze důrazy, které Debré přikládal některým oblastem (hlavní náplni evropské spolupráce, podobě specializovaných ne-národních úřadů, počtu členů Společenství aj.). V práci definujeme tři osy, které významně ovlivňovaly Debrého činnost na evropské úrovni. Do značné míry byly zformovány už v době Debrého...
Vytváření lobbingových strategií neziskových organizací - případová studie Amnesty International France
Mydlilová, Jana ; Tomalová, Eliška (vedoucí práce) ; Matějka, Ondřej (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je zjistit, zda je lobbing, který vykonává Amnesty International France jako nezisková a nevládní organizace, odlišný od lobbingu profesionálního, tedy takového, který hájí především zájmy svých členů. Z obecné teorie lobbingu a teorie lobbingu neziskových organizací tak byly vybrány nástroje vytváření tlaku na veřejné činitele a faktory, které mohou využití těchto nástrojů ovlivnit, a v rámci výzkumu bylo ověřeno, zda tyto nástroje Amnesty International France opravdu využívá a které faktory ji motivují vybrané prvky lobbingu volit. Očekávaným výsledkem bylo zjištění, že lobbing Amnesty International France jako nevládní a neziskové organizace je specifický z důvodů odlišných okolností, důvodů a cílů jeho lobbingu oproti tomu profesionálnímu. Z výsledků analýzy dokumentů Amnesty International France a z rozhovorů s aktéry vytváření lobbingové strategie vyplývá, že tato nezisková a nevládní organizace opravdu volí některé nástroje specifické od lobbingu profesionálního a je ovlivňována odlišnými faktory. Zároveň je však možné sledovat i podobnosti těchto dvou typů lobbingu.
Genderové stereotypy v současném britském historickém kostýmním dramatu. Komparace Panství Downton a Pana Selfridge.
Hrnčířová, Denisa ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce na téma Genderové stereotypy v současném britském kostýmním dramatu. Komparace Panství Downton a Pan Selfridge zkoumá na komparaci dvou úspěšných britských kostýmních dramat zpracování genderových stereotypů a střetu konzervativních principů s pokrokem v prvních dvou desetiletích 20. století britské společnosti. Teoretické ukotvení práce vychází z přístupu zpracování dějin ve filmu a samotný výzkum je proveden pomocí obsahové analýzy dvou současných dobových seriálů Downton Abbey a Pan Selfridge. Výzkum je zaměřen na ženské protagonistky a zpracování jejich charakterů na pozadí edwardiánské éry, s níž Bitánii zasáhla vlna uvolňování konzervativních společenských konvencí. Cílem této práce je analyzovat, jakým způsobem reflektuje postava ženy v kostýmním dramatu stereotypy a konzervativní hodnoty, které jsou tomuto seriálovému žánru často přisuzovány a jakou výpovědní hodnotu přináší o společnosti 21. století. Obsahová analýza seriálů je provedena na třech tematických oblastech nejčastěji reflektujících pozici ženy ve společnosti. Jsou to kritéria majetkové nezávislosti, sexuality a ženské emancipace, doplněná analýzou ženského elementu v rámci sociální stratifikace. Výstup práce přináší zamyšlení nad uchopením stereotypů a pozice ženy v populární seriálové kultuře, jak ji předávají...
Application of laws of gender equality by French political parties
Šubertová, Aneta ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Diplomová práca skúma zavedenie povinných kvót na zastúpenie žien na kandidátnych listinách politických strán vo Francúzsku, tzv. zákony genderovej parity. Tieto zákony boli prijaté zmenou francúzskej ústavy v rokoch 1999 a 2000 a stanovili, že každá politická strana musí spĺňať na volebnej kandidátke v určitých typoch volieb kvótu 50 % žien. Toto nariadenie platilo pre voľby s proporčným volebným systémom, teda pre komunálne voľby nad 3500 obyvateľov, regionálne voľby, voľby do Európskeho parlamentu a časť volieb do Senátu. Pre voľby s väčšinovým volebným systémom platí v prípade nedodržania parity na kandidátkach len finančná sankcia. Práca skúma debaty, ktoré prebehli vo francúzskej spoločnosti a v parlamente o potrebe rovnosti žien v rozhodovacích funkciách. Porovnáva pritom prístup 4 politických strán- Republikánsku stranu, Socialistickú stranu, Stranu Zelených a Národný front. Cieľom práce je ukázať, ako sa líšila rétorika politických strán pred zavedením zákonov parity od dodržania zákonov v praxi. Skúma preto voľby s väčšinovým volebným systémom, teda voľby do Národného zhromaždenia a časť volieb do Senátu. Tiež analyzuje predvolebné programy politických strán, či sa v nich objavuje otázka parity. Súčasťou celkového výskumu je aj zloženie vlády a to, koľko žien bolo v skutočnosti týmto...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí149 - 158  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.