Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ
Horáčková, Klára ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
2 NÁZEV: Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ ABSTRAKT: Má diplomová práce se věnuje kreativitě od obecného pojetí k užšímu úhlu pohledu, kreativitě v hodinách matematiky na základní škole v souvislosti s kurikulární reformou a tendencí transformace řad učebnic k jedinečným výukovým metodám. Jejím cílem je jednak zmapování situace na zvoleném vzorku experimentálních skupin - tříd základní školy (dvě druhé, tři čtvrté), která se specializuje na integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování i žáky mimořádně nadané a poskytuje tak nejširší možné spektrum žáků a dále nalezení možných vazeb mezi používanými metodami, tvořivým přístupem učitele, včetně tvorby vlastních výukových materiálů a následně hledání možných cest rozvoje tvořivosti žáků ve vztahu k používaným metodám, učebnicím, dalším materiálům i formám práce. Ve své práci využívám výzkumné metody: kvantitativní a kvalitativní výzkum, empirické metody - pozorování, descripce, analýza. KLÍČOVÁ SLOVA: tvořivost, nadání, představivost, originalita, diagnostika, motivace
Badatelské vyučování matematice v tématu zlomek
Podhajská, Kristýna ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Teoretická část se zabývá přístupy k vyučování, konkrétně konstruktivistickým, instruktivním a transmisivním přístupem. Záměrem této části bylo porovnat tyto přístupy a zhodnotit je vzhledem k trvalosti poznání a aktivnímu zapojení žáka. Také je posoudit z hlediska formálních poznatků. V kapitole o badatelsky orientovaném vyučování se věnuji způsobu vyučování, který souvisí s konstruktivistickým přístupem. V další kapitole jsem charakterizovala úlohy typu concept cartoons, které lze využít jako prostředek k bádání. Teoretická část se také zaměřuje na téma zlomků, a to na interpretace zlomků a na modely a reprezentace zlomků. V praktické části popisuji šetření uskutečněné na základní škole. Průzkumem žákovských prací jsem výzkumný problém zúžila na interpretace a modely zlomků. Na základě této šetření jsem postavila další část výzkumu. Při naplňování cílů a hledání odpovědí na výzkumné otázky jsem zvolila výzkumnou strategii inspirovanou akčním výzkumem, protože hlavním cílem výzkumného šetření bylo zlepšit a obohatit mou dosavadní praxi. Výzkum byl zpracováván kvalitativně. Zpracování této práce mi pomohlo ujasnit si, proč jsou zlomky pro žáky tak problematické učivo. Jaké miskoncepce se u žáků objevují a jakých chyb se v důsledku toho dopouštějí. KLÍČOVÁ SLOVA Matematické vzdělávání, vyučování...
Vliv virové infekce na aktivitu glykosidas rostlin tabáku (Nicotiana tabacum L.)
Kloudová, Kateřina ; Ryšlavá, Helena (vedoucí práce) ; Tichá, Marie (oponent)
Glykosidasy jsou enzymy hojně zastoupené v mikroorganismech, houbách, rostlinách i živočiších. Patří mezi hydrolasy, což znamená, že hydrolyticky štěpí glykosidické vazby v molekulách oligosacharidů, polysacharidů a dalších glykokonjugátů, jako jsou např. glykoproteiny, glykolipidy nebo různé alkaloidy. Funkce rostlinných glykosidas nebyla doposud zcela objasněna, proto je, stejně jako jejich charakterizace, předmětem mnoha studií. Mezi zkoumané funkce rostlinných glykosidas patří úloha při klíčení rostlin, při zrání a měknutí plodů nebo při obraně proti biotickému či abiotickému stresu. Při biotickém stresu začíná rostlina ve zvýšené míře exprimovat specifické obranné proteiny (PRP, "pathogenezis-related proteins"). Bylo zjištěno, že v listech tabáku jako obranné proteiny působí chitinasy a β-1,3-glukanasy, tedy endolytické enzymy. Cílem mé práce proto bylo zjistit, zda se na obraně rostlin tabáku při biotickém stresu podílí i exolytické glykosidasy - α-galaktosidasa, β-galaktosidasa, α-glukosidasa, β-glukosidasa, β- hexosaminidasa a α-mannosidasa. V listech tabáku (Nicotiana tabacum L. cv. Petit Havana SR1) jsem studovala vliv virové infekce na aktivitu glykosidas. Listy byly infikovány Y virem bramboru (PVY, "Potato virus Y"). Aktivitu glykosidas jsem sledovala v kontrolních a v infikovaných...
Využití systému StereoBalance pro nácvik stabilizačních mechanismů
Brázdilová, Kateřina ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Jeníček, Jakub (oponent)
Jméno a příjmení autora: Kateřina Brázdilová Vedoucí práce: MUDr. Marie Tichá Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití systému StereoBalance pro nácvik stabilizačních mechanismů Abstrakt bakalářské práce Tato bakalářská práce se zabývá terapií poruch posturální stability u pacientů po poškození mozku. Poškození mozku lze klasifikovat jako velmi závažný zdravotní stav, jenž může nastat například po traumatickém poranění mozku, cévní mozkové příhodě, následkem nádorových, neurodegenerativních onemocnění atd. Dojde-li k poškození mozku, může se rozvinout porucha posturální stability, která se projevuje pocity nejistoty při stoji, chůzi, závratí, či zvýšením četnosti pádů. Práce nevychází z klasických fyzioterapeutických metod, nýbrž využívá terapie s použitím stabilometrické plošiny a 3D scén ve virtuální realitě. Celková terapie se skládá z vyšetření stability stoje pacienta a následné terapie v programu StereoBalance. V rámci této bakalářské práce absolvovali terapii dva pacienti po cévní mozkové příhodě. Aby bylo možné porovnat výsledky pacientů s poruchou posturální stability, byla současně vyšetřena i zdravá populace (10 probandů). Cílem práce bylo zjistit vliv terapie v programu StereoBalance na poruchy posturální stability. Klíčová slova: Posturální stabilita, cévní mozková příhoda, stabilometrie,...
Objektivní hodnocení poruch stability u pacientů po poškození mozku
Studená, Vendula ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Jeníček, Jakub (oponent)
Tato práce pojednává o terapii poruch stability s využitím virtuální reality. Blíže se věnuje využití tohoto druhu terapie v rehabilitaci posturální stability u pacientů s poškozením mozku v chronickém stádiu onemocnění. První, teoretická, část obsahuje zejména definici základních pojmů: virtuální realita, zpětná vazba atd. Podrobněji rozebírá možnosti testování stability. Druhá, praktická, část zahrnuje popis a použití konkrétního virtuálního prostředí vyvinutého na Společném pracovišti biomedicínského inženýrství FBMI a 1. LF UK. Jsou zde vyhodnoceny výsledky terapie u dvou pacientů na základě porovnání vstupního a výstupního vyšetření. Tato vyšetření se skládají ze subjektivního MiniBESTest a objektivních posturografických testů - Faller Assessment a Complete Static Sensory Organization Test (CSSOT). Okamžitý účinek terapie je hodnocen na základě objektivizačních testů, jež se odehrávají také ve virtuální realitě. V diskuzi práce srovnává výsledky pacientů s kontrolní skupinou tvořenou pěti zdravými jedinci. Tyto výsledky z velké části poukazují na zlepšení stability. Dokazují to provedené MiniBESTesty, CSSOT a rychlost pohybu ve virtuálním prostředí. Klíčová slova: virtuální realita, posturální stabilita, testy stability, posturografie, poškození mozku, balanční plošina
Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ
Svobodová, Lenka ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ AUTOR: Bc. Lenka Svobodová KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Marie Tichá. CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zaměřuje na poznávací proces žáka a možnosti, jak žáka při výuce zlomků motivovat. Dále jsou představeny příčiny neporozumění zlomkům a reedukační zásahy. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou žáci schopni samostatně a kreativně řešit úlohy se zlomky a jakých chyb se ve svých řešeních dopouštějí. Při sběru dat bylo použito několika metod: interview s učiteli o problematice zlomků na ZŠ, nestandardizovaný test zaměřený na úlohy se zlomky a doplňující rozhovor s řešiteli testu. V této části je rovněž popsána příprava, průběh i výsledky výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: zlomky, interpretace a reprezentace, modely, chyby a neporozumění, vyučovací přístupy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
42 TICHÁ, Marie
3 TICHÁ, Markéta
1 TICHÁ, Miroslava
3 Tichá, Magdalena
3 Tichá, Magdaléna
1 Tichá, Marcela
3 Tichá, Markéta
3 Tichá, Martina
15 Tichá, Michaela
2 Tichá, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.