Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Křivka v n-té dimenzi
Oraský, Jan ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Čihák, Martin (oponent)
Pro mou práci mi byl inspirací text, který se věnuje úloze křivolaké čáry jako estetické jednotce. K přesnějšímu pochopení mého záměru jsem si zvolil teoretickou studii profesora Josefa Valušiaka. Jeho text je mi inspirací pro rozvoj vlastních úvah, které vychází ze zamyšlení se nad uměleckou hodnotou tvarů, křivek a jejich průběhu. Ony pomyslné křivolaké čáry či křivky naplňují naše okolí a výrazně ovlivňují naše vnímání světa. Tato jejich vlastnost se samozřejmě promítá i do umělecké tvorby filmového díla a také do jeho vnímání ze strany diváka. Práce využívá teoretickou úvahu zkušeného filmového umělce jako podklad pro nástavbu o teorii křivolakých čar.
Výroba seriálu v českém prostředí s ohledem na střihovou skladbu
Hýka, Michal ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Dolenský, Martin (oponent)
Tato magisterská práce by měla sloužit jako návod při práci střihače v hrané seriálové tvorbě. Zároveň mu pomoci v orientaci, jak v jednotlivých fázích výroby, tak i v celém výrobním systému.
Poznámky pro začínajícího střihače
Pauer, Petr ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Daňhel, Jan (oponent)
Proč se stát střihačem? Proč se věnovat něčemu, co je ohraničeno jen čtyřmi stěnami stropem a podlahou? A jaké jsou vůbec tvůrčí možnosti při střihu filmu? Diplomová práce ?Poznámky pro začínajícího střihače? není jen o procesu filmové tvorby, ale odpovídá i na obecné otázky rozmanitých frustrací tvůrců filmu. Jak vyřešit střihačovu klaustrofobii? Jak vyjít s režisérovou sebestředností? Z kterého konce začít, když stříháte film? To jsou jen některé otázky, které ctižádostivě klade autor poctivému čtenáři. Popsat princip střihu slučitelného s divákovou zkušeností nebo naopak s představou tvůrců? To všechno se odehrává v koncipovaném toku autorovy invence, která zasahuje od nejnižších pater lidské animality až do těch nejvyšších, ve kterých čerpá zkušenost z kreativních emanací starších filmových tvůrců, a kde s narůstající bezbožností odmítá indoktrinaci obecnými filmovými teoriemi. Autor vytváří vlastní dogma, které nabádá ke kolektivní filmové tvorbě. Pokud lze vůbec nalézt důstojné východisko pro cestu nastávajícího filmového střihače, tak tady je. Vydej se cestou pokory a zapomeň na to, že jsi zakomplexovaný jedinec. Buď šťastný!
Jerzy Skolimovski, Analýza tvorby 60. let na základě vzbraných filmů.
Polewski, Robert ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Dolenský, Martin (oponent)
Jerzy Skiolimowski, hlavnim temetem teto prace je rozbor rane tvorby podle vybranzch filmu.
Dokument a fikce v díle Agnés Vardové
Hlavatá, Monika ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Dolenský, Martin (oponent)
Agnés Vardová, francouzská režisérka, která si svou tvůrčí individualitu zachovala od dob nové vlny až dodnes. Hlavním tématem této práce je mapování hranic mezi dokumentární a hranou tvorbou. Dále pak analýza a vymezení charakteristických znaků tvořící nezaměnitelný autorský rukopis Agnés Vardové tzv. cinécriture. Důraz je kladen na jedinečný styl jejího filmového přístupu, využívání dokumentárních prvků v hranném filmu a promyšlené stylizace v dokumentech. Práce vychází z filmů La Pointe Courte, Cléo od 5 do 7, Štěstí, Mistr Kung-fu , Bez střechy i bez zákona , Jane B. očima Agnés V., Všichni možní sběrači a já, Všichni možní sběrači a já po dvou letech.
Filmové poznámky
Jeřábková, Kateřina ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Daňhel, Jan (oponent)
Struktura časoprostoru a systém vztahů. Práce se zaměřením na některé aspekty filmové struktury, především vztah mezi daným "předmětem" a celkovou strukturou filmové řeči, míru, s jakou daná jednotlivost ovlivnuje ostatní složky filmu a způsob, jakým s nimi vstupuje do vztahů.
Komiks a film - komikso-filmový slovník
Kovář, Vladimír ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Čihák, Martin (oponent)
Příbuznost komiksu a filmu se zdá být na první pohled více než zřejmá. Práce se pokouší objasnit do jaké míry je tato příbuznost reprezentována shodami či rozdíly obou zmíněných, potažmo, jak je obsaženo v názvu, na základě řeči obou médií se pokouší nalézt převodníky, po jejichž definici by se komiks ve své adaptabilitě přiblížil více povaze scénáře.
Strukturální analýza filmu "Tajnosti" podle Roberta McKeeho
Remáč, Milan ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Doruška, Tomáš (oponent)
Na základě knihy Roberta McKeeho ?Story? a rozhovorů se scénáristkou a režisérkou Alicí Nellis se práce zabývá strukturální analýzou filmu ?Tajnosti?. V první části se práce zaměřuje na definici postavy. Je zde popsán rozdíl mezi charakterem a charakterizací hlavní postavy Julie, která trpí nedostatkem konfliktních situací, do kterých je postavena. Následně z toho také vyplývají problémy s uvěřitelností postavy. Ve druhé částí je defininováno téma filmu a jeho řídící myšlenka. Lze zde najít minimálně dvě témata, z nichž ani jedno není dominantní. Část třetí se zabývá obsahem jednotlivých scén, jejich propojením a umístěním ve filmu. Ze závěrečné analýzy vyplývá, že film trpí nepřesně definovaným tématen, disproporcí délky a obsahu expozice vůči ostatním částem a nedostatečnými motivacemi hlavní postavy.
Úvod do psychologie vizuálního vnímání
Šenovský, Otakar ; Daňhel, Jan (vedoucí práce) ; Trajkov, Ivo (oponent)
Tato práce si klade za cíl objasnit některé podstatné skutečnosti související s fyziologií a psychologií vizuálního vnímání člověka, a to především ve vztahu ke kinematografii. Pokouším se zde analyzovat, jak je vůbec fyiologicky možné, že filmy dokážeme vnímat, postihuje některé podstatné skutečnosti objasňující jakým způsobem se v divákově mysli konstituuje filmový prostor a jak film využívá svých schopností vést naši pozornost, jež v zásadě odpovídají percepčním klíčům uplatňovyných člověkem i při vnímání a chápání reálné skutečnosti.
Filmová řeč a skladebné postupy v díle Yuen Woo-Pinga
Reich, Michal ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Bagdasarov, Georgij (oponent)
Bojová scéna je narativní prvek. Vypráví příběh prostřednictvím pohybu těla a filmové řeči. Klíčem k záběrování scén není atrakce, ale vyjádření přenosu energie mezi bojovníky a stavu jejich mysli. Tato diplomová práce rozebírá jak na to.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.