Název:
Dokument a fikce v díle Agnés Vardové
Překlad názvu:
Documentary and Fiction in Agnés Varda´s Films /nonexistent borders/
Autoři:
Hlavatá, Monika ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Dolenský, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Agnés Vardová, francouzská režisérka, která si svou tvůrčí individualitu zachovala od dob nové vlny až dodnes. Hlavním tématem této práce je mapování hranic mezi dokumentární a hranou tvorbou. Dále pak analýza a vymezení charakteristických znaků tvořící nezaměnitelný autorský rukopis Agnés Vardové tzv. cinécriture. Důraz je kladen na jedinečný styl jejího filmového přístupu, využívání dokumentárních prvků v hranném filmu a promyšlené stylizace v dokumentech. Práce vychází z filmů La Pointe Courte, Cléo od 5 do 7, Štěstí, Mistr Kung-fu , Bez střechy i bez zákona , Jane B. očima Agnés V., Všichni možní sběrači a já, Všichni možní sběrači a já po dvou letech.French director Agnes Varda has kept her creative individuality since the new wave cinema till present. Main theme of this diploma is to chart the borders between fiction and documentary creation. After that the analysis and determination of the characteristics from which her incommutable style is made - so-called - cinécriture. Emphasis lays on an unique style of her filmmaking, using the documentary segments in a fiction film and well-considered sytlizations in a documentary. The diploma is focused on films such as: La Pointe Courte, Cléo from 5 to 7, Happiness, Kung-Fu master, Vagabond, Jane B. by Agnès V., The Gleaners and I, The Gleaners and I two yers after.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4112