|
Akademické plagiátorství v dramaturgické perspektivě
Tůmová, Markéta ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Šamánek, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Akademické plagiátorství v dramaturgické perspektivě" se zabývá prezentací problému akademického plagiátorství v médiích na případu profesora Ivo Budila. První část práce se věnuje teoretickému zázemí. Stručně shrnuje historii vnímání autora a autorství a ukazuje normativní pohled na problematiku z pohledu zákona, morálky a profesní etiky. V práci je klíčový dramaturgický přístup Ervinga Goffmana, na jehož základě společně s teorií nálepkování a stigmatizace přistupuje autorka k plagiátorství jako k sociální konstrukci, která je výsledkem dramaturgické úspěšnosti prosazení definice situace jako plagiátorství. V analytické části rozebírá na základě kvalitativní obsahové analýzy padesáti textů kauzu prof. Ivo Budila. Představuje hlavní aktéry, kteří se v kauze angažovali, a ukazuje, pomocí jakých prostředků se snažili dosáhnout toho, aby Budil byl nebo naopak nebyl označen za plagiátora. Dospívá k závěru, že určení plagiátora je výsledkem dramaturgického výkonu aktérů a tím úspěšného nalepení stigmatizující nálepky plagiátora.
|
| |
|
Vztah přírody a terapeutických účinků hudby - možnosti využití v prevenci stresu
TŮMOVÁ, Markéta
Bakalářská práce je zaměřena na vztah hudby a přírody. v první kapitole je popsána muzikoterapie, její základní charakteristika, rozdělení, druhy a její využití v praxi. Dále je zde vysvětlen pojem imaginace v hudbě, účinky hudby a hudebních aktivit na naše tělo. Druhá kapitola se zabývá přírodou, jejím významem, filosofií, ale i tím, jak na nás příroda působí a jak ji můžeme vnímat. v poslední kapitole teoretické části je popsána problematika stresu, stres jako civilizační problém, jaké stresory na nás působí a jak se s tím naše tělo a psychika vypořádává. v neposlední řadě jsou zde zmíněny postupy, kterými můžeme stres eliminovat, předcházet mu a stát se vůči němu odolnější. v praktické části prozkoumávám možnosti terapeutických účinků hudby ve spojení s přírodními prvky na vybrané skupině lidí. v závěru sestavuji návrh na muzikoterapeutický program využitelný v rámci prevence stresu.
|
| |