Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí Etické výchovy v praxi českých učitelů
Syslová, Jitka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
V úvodu diplomové práce Pojetí etické výchovy v praxi českých učitelů pracuji s pojmem kompetence jako s cílem vzdělávání v novém tisíciletí. Následně zasazuji etickou výchovu do evropského kontextu, soustředím se na to, jak je výuka realizována v konkrétních zemích. Ve třetí kapitole popisuji existující koncepty autorů T. Lickony, M. Berkowitze a R.R. Olivara. Následující kapitola se věnuje etické výchově v České republice, především tomu, jak je insti- tucionálně zaštíťěna. Čtvrtá kapitola zkoumá osobnost učitele etické výchovy, analyzuje na-bídku dalšího vzdělávání v etické výchově i možnosti výběru mezi konkrétními výukovými materiály. Jednotlivé texty se profilují odlišnými eticko-filosofickými východisky. Závěreč-nou část diplomové práce tvoří kvalitativní výzkum, jenž cestou fenomenologického zkoumá-ní přibližuje pojetí výuky konkrétních pedagogů. Analyzuje, jak se osobní přesvědčení učitele promítá do vzdělávacího procesu a v konečném důsledku ovlivňuje postoje a hodnoty žáka.
Hodnotová východiska etické výchovy a jejich konfrontace s hodnotovou orientací mladé generace
Syslová, Jitka ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce "Hodnotová východiska etické výchovy a jejich konfrontace s hodnotovou orientací mladé generace" se zabývá motivy zavedení předmětu Etická výchova do výuky základních škol, jejími obsahy, cíli, metodami a východisky v kontextu současné postmoderní společnosti. Těžištěm práce je srovnání výchozích hodnot předkládaných tvůrci koncepce etické výchovy s interpretovanými daty sociologického výzkumu současných hodnotových orientací společnosti České republiky. Klíčová slova: Etika, výchova, etická výchova, hodnota, hodnotová orientace, hodnotová východiska, mladá generace
Specifika výtvarného projevu u dětí a dospívajících se somatickými problémy
SYSLOVÁ, Jitka
Tato bakalářská práce je zaměřena na výtvarnou tvorbu dětí a dospívajících se somatickými problémy. Cílem práce je zjistit specifika ve výtvarném projevu dětí a dospívajících se somatickým onemocněním. Teoretická část se zabývá somatickým onemocněním a jeho vlivem na psychiku dítěte, charakteristikou dětského výtvarného projevu, diagnostickými aspekty výtvarného projevu a poznatky o kresbě dítěte se somatickým onemocněním. Praktická část vychází z osobní zkušenosti s výtvarnou tvorbou dětí a dospívajících se somatickým onemocněním hospitalizovaných na dětském oddělení. Výtvarná tvorba s dětmi a dospívajícími v nemocnici se stala podnětem k položení si otázek: Jaké jsou společné znaky ve výtvarném projevu dětí a dospívajících s dlouhodobým chronickým onemocněním? Jaké jsou společné znaky ve výtvarné tvorbě dětí a dospívajících s chronickým záchvatovým onemocněním? Projevují se odlišnosti v tvorbě dětí a dospívajících s dlouhodobým chronickým onemocněním oproti tvorbě dětí a dospívajících s chronickým záchvatovým onemocněním? V praktické části přibližuji výtvarnou tvorbu dětí a dospívajících se somatickými problémy, snažím se vysledovat společné znaky v jejich výtvarném projevu a zodpovědět na položené otázky.

Viz též: podobná jména autorů
5 SYSLOVÁ, Jana
3 SYSLOVÁ, Jitka
5 Syslová, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.