Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Novodobé pojetí branné výchovy: učební text
Kratochvíl, Radek ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce s názvem Novodobé pojetí branné výchovy: učební text popisuje, co se vyučovala v předmětu branná výchova před rokem 1989 u mateřských a základních škol, středních odborných učilišť a středních škol a jak je tomu po 1.9 2013, kdy se tento předmět vrátil do RVP. V současnosti se týká jen základních škol, nicméně v budoucích letech se má vrátit i do RVP pro střední školy a učiliště. Cílem práce je popsat a porovnat učební obsah branné výchovy (teoretická část) a zpracovat ukázku učebního textu (praktická část), který by se dal využít při výuce branné výchovy, nebo jako pomůcka při zájmové mimoškolní činnosti dětí a mládeže. V praktické části této bakalářské práce je vypracovaný návrh obsahu kompletního učebního textu pro brannou výchovu a vypracovaná ukázka učebního textu. Jako ukázka učebního textu pro brannou výchovu je zde předvedena Orientace v terénu a  Návrh branného cvičení. Učební text v této práci není klasický učební text, ale text, který by bylo možné použít v případné učebnici.
Senioři a trénink paměti
Perglová, Lenka ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Kateřina, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce s názvem Senioři a trénink paměti se zabývá tréninkem paměti a jeho významem pro život seniora. Teoretická část obsahuje charakteristiku seniora a zákonitosti procesu stárnutí. Dále uvádí obecné informace o paměti zahrnující vliv stárnutí na paměť a rizika z něho vyplývající. Trénink paměti je zde představen, nejen jako soubor technik a způsobů pro zlepšení paměťových funkcí, ale také jako významný prvek v boji proti negativním vlivům stáří. Praktickou část tvoří průzkum ve formě dotazníkového šetření zaměřený na zjištění osobního hodnocení paměti seniory a jejich postojů k možnostem tréninku paměti. Respondenty tvoří členové klubů seniorů, kteří s tréninkem paměti většinou nepřišli do styku. Na základě analýzy a komparace dat je vytvořena představa o kvalitě paměti seniorů, jejich názoru na efektivitu tréninku paměti a subjektivních zkušeností z této oblasti. Výsledky průzkumu jsou doplněny komentáři kvalifikovaného trenéra paměti za účelem objasnění některých zajímavostí. Na závěr je práce obohacena o několik informací týkající se zkušeností odborníka, získané strukturovaným rozhovorem.
Počítačová gramotnost a vzdělávání kladenských bezdomovců
Mikeš, Viktor ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Kateřina, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce s názvem Počítačová gramotnost a vzdělávání kladenských bezdomovců zjišťuje vzdělávací potřeby v oblasti počítačové gramotnosti kladenských bezdomovců a navrhuje vzdělávací obsah v podobě vzdělávacího modulu v závislosti na zjištěných skutečnostech na základě rozhovorů s cílovou skupinou. Přehled řešené problematiky objasňuje termíny bezdomovec a bezdomovectví, jejich dělení, příčiny, charakteristiky a možnou eliminaci. Dále se zabývá důležitostí vzdělávání a souvisejícími skutečnostmi. V poslední části přehledu řešené problematiky definuje a upřesňuje počítačovou gramotnost v kontextu příbuzných pojmů. Praktická část práce popisuje metodu a postup, který vedl ke zjištění potřebných dat za účelem vytvoření vzdělávacího obsahu. Data jsou následně vyhodnocena a na jejich základě je navržen vzdělávací obsah v podobě příkladu vzdělávacího modulu.
Život seniorů v Praze 8 v souvislosti se službami Obvodního ústavu sociálně-zdravotnických služeb Praha 8
Vávrová, Jana ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Kateřina, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována seniorům, procesu stárnutí a změnám jak psychickým, biologickým i sociálním, které seniory provázejí. Dále se zabývá jejich životem i možnostmi dalšího kvalitního prožívání seniorského věku v souvislosti se službami poskytovanými Obvodním ústavem sociálně-zdravotnických služeb Praha 8. Zjišťuje na základě průzkumného šetření využívání jednotlivých služeb dle věku, pohlaví, vzdělání a také způsobu bydlení. V neposlední řadě pak zobrazuje vůli a motivaci seniorů k dalšímu aktivnímu prožívání stáří. V praktické části je vyjádřeno, na základě dotazníkového šetření, jakých služeb, v jakém množství senioři využívají a v jakém rozložení podle sociálních podmínek, mírou vzdělání a pohlavím. Rovněž klade důraz na touhu seniorů být stále aktivní.
Nejméně rozvinuté země Afriky - problémy ekonomického rozvoje a jejich řešení
Smékalová, Lucie ; Adamcová, Lenka (vedoucí práce) ; Harmáček, Jaromír (oponent)
Region subsaharské Afriky je nejzaostalejší oblastí na světě. Nachází se tu největší počet zemí, které podle OSN mají statut nejméně rozvinuté země světa. Zaostalost afrických států se projevuje rozsáhlou chudobou a závažnými politickými, ekonomickými a sociálními problémy. Situaci v afrických nejméně rozvinutých zemích mohou zlepšit místní vlády, zahraniční investoři a mezinárodní organizace, které se zabývají rozvojovou pomocí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.