Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh systému regulace vrtule stálých otáček
Líška, Lukáš ; Schoř, Pavel (oponent) ; Daniel, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou návrhu elektrickej regulácie vrtule konštantných otáčok. Cieľom práce je ukázať postup návrhu regulátora na príklade vrtule DMP-3 pracujúcej s motorom Rotax 912 ULS, využitím vedomostí z mechaniky letu, elektrotechniky a automatizácie. V rámci práce bude poukázané na problematiku riadenia uhla nastavenia vrtule za použitia elektricky riadeného lineárneho aktuátora. Záver práce tvorí porovnanie výhod vrtule konštantných otáčok DMP-3 uvážením jej použitia na existujúcich letúnoch kategórie UL-2 a CS-LSA. Zhodnotením schopností navrhnutej elektronickej regulácie budú ukázané možnosti ďalšieho možného vývoja na tomto poli.
Použití nelineární teorie nosné čáry při aerodynamickém návrhu kluzáku
Schoř, Pavel ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce naznačuje jakým způsobem je možné použít modifikovanou teorii nosné čáry ři předběžném aerodynamickém návrhu kluzáku. Je ukázáno, že lze dosáhnout poměrně přesných výsledků, při menší výpočetní náročnosti ve srovnání s CFD metodami. .
Návrh jednomístného letounu podle předpisu UL-2
Kövér, Ondřej ; Schoř, Pavel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší koncepční návrh jednomístného letounu dle předpisu UL-2, to znamená do 300 kilogramů vzletové hmotnosti. V první části práce je uveden přehled podobných letounů a shrnutí jejich důležitých charakteristik. V další části jsou postupně nastíněny možné koncepce a výběr té nejvhodnější z nich. Následně jsou uvedeny charakteristiky zvolených nosných ploch, výpočet zatížení a letové obálky. Poslední část se věnuje výpočtu zatížení a následně návrhu motorového lože.
Analýza sendvičových struktur metodou konečných prvků
Bucňák, Ondřej ; Schoř, Pavel (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozbor materiálového modelu jádra sendvičových struktur. Chování sendvičového jádra je simulováno pomocí metody konečných prvků (MKP) v programech MSC.Patran/Nastran. První část se věnuje popisu vlastností sendvičových struktur a jeho částí. Jsou zde uvedeny příklady uplatnění sendvičových struktur. Další část popisuje základní materiálové modely. V poslední části je provedena MKP analýza materiálového modelu pěnového jádra sendviče a porovnání výsledků se zkouškou čtyřbodového ohybu.
Comparison of panel codes for aerodynamic analysis of airfoils
Bilčík, Adam ; Schoř, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The purpose of this study is to create an overview of currently the most used panel codes for computation of aerodynamic characteristics of 2D airfoils. Description of the basic principles of panel code, comparison of various implementation and evaluation (accuracy, applicability) for typical tasks. In this thesis there were used three different panel codes: Xfoil, JavaFoil and XFLR5. Thesis was enriched by measurement in wind tunnel.
Vyvoj a využití bezmotorových letadel
Bečka, Pavel ; Schoř, Pavel (oponent) ; Zablatzký, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá historií, vývojem a využitím bezmotorových letadel. V první části je uvedena stručná historie tohoto leteckého odvětví a to jak ve světě, tak v Československu. Ve druhé části jsou uvedena konstrukční schémata těchto strojů. Ve třetí části se nalézá stručné pojednání o materiálech, které byly a jsou užívány v tomto odvětví letecké produkce a nakonec ve čtvrté části je uveden přehled způsobů, jaké jsou využívány pro starty těchto letounů.
Kluzáky v současném letectví
Schoř, Pavel ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává v úvodu o stručné historii kluzáku. Druhá kapitola je věnována vysvětlení základních principů letu bezmotorového letadla včetně způsobu, jak může bezmotorový kluzák stoupat. Jsou zde také uvedeny používané způsoby vzletu kluzáků. Ve všech kapitolách jsou příklady uváděné především na kluzáku Standard Cirrus, je to zejména kvůli jeho velkému rozšíření v ČR a jeho snadné finanční dostupnosti. Ve třetí kapitole jsou rozebrány jednotlivé přírodní principy, které jsou piloty kluzáků využívány k získávání výšky, zvláštní pozornost je věnována získávání výšky v termických stoupavých proudech. Čtvrtá kapitola rozděluje kluzáky dle jejich použití a sportovních kategorií. Je zde uveden popis konstrukce současných kluzáků a jejich výbavy, která je dnes nezbytná ke sportovnímu přeletu. Popis samotného přeletu je uveden v závěru kapitoly. Závěrečná kapitola porovnává kluzák Standard Cirrus s kluzákem SZD 56-2, který je v současností jedním z nejvýkonnějších 15-ti m kluzáku. Účelem je ilustrovat pokrok, kterého bylo dosaženo za posledních 40. let ve světle předchozích kapitol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.