Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řidič senior jako riziková osobnost
Sedlák, Emil ; Matuchová, Eva (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je posouzení současného stavu rizikových faktorů u osob starších 65 let v oblasti dopravy. Teoretická část obsahuje poznatky z literárních zdrojů v oblasti dopravní psychologie, zaměřuje se na snížení kognitivních schopností a psychomotorických dovedností a jejich dopady, asistenční prvky výbavy vozidla. Analytická část popisuje budoucí vývoj stárnutí populace, hodnotí statistiky nehodovosti seniorů, příklady nehod a uvádí kazuistiky z dopravně psychologického pracoviště. Vyhodnocení výsledků měření reakčního času seniorů a pro srovnání také mladších generací. Poslední kapitola je věnována opatřením, které by mohly přispět k nižší nehodovosti seniorů na pozemních komunikacích.
Analýza a návrh způsobu využití brownfields v bývalém areálu ABB EJF
Klimeš, Petr ; Schmeidler, Karel (oponent) ; Čech, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší aktuální problematiku opětovného využití „brownfields“ v návaznosti na problematiku udržitelného rozvoje. Prvotním cílem práce je podrobná analýza a vytvoření návrhu na nejlepší možné využití konkrétního brownfieldu v Brně. Jedná se o bývalý areál ABB EJF, který se nachází v katastrálním území Ponava. Pro návrh bylo nutné nejprve provézt podrobnou analýzu dané lokality s ohledem na územní plán města Brna. Samotný návrh řešení je zpracován ve čtyřech možných variantách v důsledku na jejich způsob využití. Následně je provedeno ekonomické zhodnocení jednotlivých návrhů, které jsou poté vzájemně porovnány.
Typical Traffic Accidents of Hazardous Frivers Focusing on the Elderly
Krchová, Zuzana ; Semela, Marek (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
This diploma thesis focuses on the issue of seniors in transportation and examines the typical causes of traffic accidents caused by the participation of persons of this age category. The theoretical part of the thesis explains the demographic development of the society with regard to the population’s mobility and describes the personality of the person in the transport environment from the traffic psychology point of view focusing on seniors. The empirical part of the thesis focuses on the analysis of traffic accidents with the participation of seniors, defining the causes. It sets out the practical tools that can be used to objectively assess the driver's ability to drive in terms of driver's age and the possibility of reducing the number of traffic accidents caused by the elderly.
Charakteristiky nehod profesionálních řidičů
Lukáčová, Zuzana ; Motl, Jakub (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na charakteristiku nehod profesionálních řidičů v souvislosti s jejich osobnostní typologií, pracovním zatížením, zdravotním a psychickým stavem. Práce se skládá ze tří částí – teoretické, výzkumné a části vlastních návrhů. Teoretická část uvádí problematiku daného zaměstnání, vnitřní a vnější vlivy, které působí na řidiče profesionály. Na teoretickou část navazuje část výzkumná, kde je proveden kvantitativní a kvalitativní průzkum, který je zaměřen na problematiku nejčastějších příčin nehod profesionálních řidičů. Na základě srovnání souvislostí prvních dvou částí diplomové práce, jsou následně navrhnuta inovativní opatření, která mohou přispět ke snížení počtu dopravních nehod zaviněných právě profesionálními řidiči nákladních automobilů nad 7,5 tuny. K získání potřebných údajů je v diplomové práci použita analýza literárních zdrojů, rozbor statistických údajů, řízený rozhovor a dotazníkové šetření, následně jsou vyhodnoceny dosavadní poznatky a na jejich základě jsou navrhnuta inovativní opatření, která vedou k eliminaci dopravních nehod způsobených profesionálními řidiči nákladních automobilů.
Vliv omamných a psychotropních látek na chování řidiče a možnosti odhalení v rámci silniční kontroly PČR
Floreš, David ; Semela, Marek (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Cílem uvedené diplomové práce je na základě shromážděných dat, vyhodnotit úspěšnost detekce omamných a psychotropních látek policistou, s následným orientačním měřením a odborným vyjádřením. Práce je rozdělena na tři části. V teoretické části se jedná převážně vyhodnocení stávajících informací, zabývající se drogovou problematikou v souvislosti s nehodovostí na pozemních komunikacích. V analytické části se práce zabývá reálnými metodami a vybaveností s detekováním OPL. Praktická část obsahuje data získána z kvalitativního výzkumu, prostřednictvím rozhovorů, která jsou porovnávána a vyhodnocena s kvantitativním výzkumem dotazníkového šetření, jež mohou přispět ke zpřesnění znaleckých posudků a zlepšení bezpečnosti v dopravě.
Nehodovost mladých řidičů
Hillebrant, Michael ; Bradáč, Albert (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nehodovostí mladých řidičů v České republice. V úvodní části se práce zabývá teorií, ve které popisuje mladé řidiče z hlediska jejich psychologických vlastností. Zkoumá také jednotlivé konkrétní nehody z pohledu expertního inženýrství. Dále rozebírá statistiku nehodovosti na území České republiky za posledních devět let. V závěrečné části práce doporučuje opatření pro praxi.
Bezpečnostní charakteristiky řidičů seniorů z pohledu bezpečnosti silničního provozu
Lukesová, Dominika ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vyhodnocení stávajících postupů a zpřesnění posuzování vlivu stáří na dopad na dopravní nehody. V teoretické části jsou popsány řidiči senioři, nehodovost seniorů a snížená výkonnost řízení ovlivněná věkem. Praktická část představuje kazuistiku nehod seniorů, měření reakční doby a vyhodnocení výsledků těchto měření. Dále jsou vypracovány návrhy jistých opatření pro seniory, které by mohly snížit riziko vzniku nehod.
Zvyšování bezpečnosti chodců v silničním provozu
Doležalová, Lucie ; Bartuška, Ladislav (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje zvyšování bezpečnosti chodců v silničním provozu. Práce analyzuje případy nehod v určité lokalitě a postoje i zkušenosti chodců, jakožto místních obyvatel. Cílem práce je zmapování nehodovosti chodců – případová studie a vytvoření vhodných opatření v urbánním prostoru na příkladu města Třeboně. První část práce se zabývá teorií a terminologií, následuje obecný pohled na problematiku dopravních nehod v urbánním prostoru. Další kapitola se zaměřuje na chodce jako účastníky silničního provozu a jejich bezpečnost. Čerpala jsem jak z odborné literatury, dokumentů a knih, tak z případových studií. Empirická část práce pak rozebírá analýzu nebezpečných míst ve vybrané lokalitě. Tato místa byla vybrána na základě dotazníkového šetření mezi místními obyvateli s cílem poukázat na tato nebezpečná místa reálnými dopravními nehodami ve městě Třeboni. Z průběhů konkrétních dopravních nehod stanovit vhodná opatření v nebezpečných místech, a tím pomoci ke zvýšení bezpečnosti chodců v daném městě. K získání potřebných údajů je v práci použita analýza dokumentů, dotazníkové šetření a následné vyhodnocení výsledků. V závěru jsem zhodnotila výsledky a návrhy opatření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.