Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí85 - 94  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv filtrů na plnění formy při odlévání slitin hliníku
Makalouš, Jakub ; Veverka, Aleš (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Tato studie se zabývá vlivem filtrů na plnění formy při odlévání slitin hliníku. Hlavním cílem práce bylo popsat hydraulické odpory různých druhů filtrů a průběh zanášení vměstky. V teoretické části popisuje problematiku filtrace obecně, specifika filtrace hliníkových slitin a také hlavní charakteristiky vměstků vyskytující se v hliníkových slitinách. Experimentální část se zabývá prolévacími zkouškami filtrů, vlivem filtrů na naplynění taveniny a metalografickým rozborem. Bylo zjištěno, že nejmenší odpor pro dané podmínky lití tvoří ve vtokové soustavě filtr GEPHAL, naopak největší odpory tvořily pěnové keramické filtry typu LD. Pro studium průběhu zanášení vměstků je třeba zmenšení průtočné plochy filtrů. Při metalografických zkouškách byly nalezeny vměstky typu oxidických blan, spinely Al2O3.2MgO, kalové fáze i vměstky SiC.
Odlévání slitin hliníku v polotuhém stavu
Zelníčková, Marta ; Lána, Ivo (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
V dnešní době se klade velký důraz na kvalitu výrobků a ekologickou výrobu. Stále vznikají nové technologie, které mají za úkol zvýšit jakost výrobku a snížit výrobní náklady na minimum, při co nejvíce ekologickém provozu. Ve 20. století se začala vyvíjet technologie odlévání v polotuhém stavu (SSM), která kombinuje metodu odlévání společně s tvářením. Tím se zaručuje vysoká jakost povrchu a mikrostruktury. Avšak příprava výroby je ekonomicky náročná. Pro zpracování v polotuhém stavu jsou vhodné speciální slitiny, na jejichž rozvoji se stále pracuje. Dnes hojně využívané slitiny hliníku jsou velmi dobře zpracovatelné metodou SSM a to díky svým mechanickým vlastnostem.
Výroba odlitků repliky rámu motocyklu Praga 500 BD
Vraspír, Kamil ; Haluza, Jakub (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá kompletní technologií výroby replik odlitků rámu motocyklu Praga 500 BD. V první části je popsán historický vývoj firmy Praga – BD a technické parametry motocyklu. V druhé části je přesně popsán postup výroby modelových zařízení, porovnání variant materiálů pro výrobu modelů, formování a příprava kovu včetně odlití. Nakonec je popsáno tepelné zpracování a obrobení odlitků. Výsledkem práce je zhotovení funkčních replik odlitků rámu motocyklu.
Řízení kvality odlitků ze slitin hliníku odlévaných gravitačně do kovových forem
Koplík, Jiří ; Kaňa, Václav (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na komplexní technologickou přípravu výroby odlitku SUPPORT T160 pro konkrétního zákazníka. Přípravu, konstrukci a výrobu kovové formy, experimentální zkoušky odlévání ve slévárně, měření a kontrolu odlitku. Při práci bylo postupováno využitím výpočetní techniky při tvorbě odlitku, konstrukci formy, simulaci lití, tuhnutí odlitku a teplotních polí formy.
Termofyzikální parametry exotermických materiálů pro obklady nálitků a jejich návaznost na simulační programy
Zajíček, Roman ; Kuzma, Zbyněk (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Práce se zabývá použitím exotermických obkladů nálitků. V první kapitole je stručně popsáno jaké vady se mohou vyskytnout při tuhnutí. Dále jsou v práci uvedeny metody odstranění těchto vad, přičemž je podrobně popsána metoda použití nálitků s důrazem na exotermické obklady nálitků a termofyzikální parametry tyto obklady charakterizující. Dále práce popisuje vliv těchto parametrů na přesnost počítačových simulací. V závěrečné části práce je provedeno měření doby tuhnutí reálného odlitku, které je i odsimulováno v programu Quikcast.
Optimalizace procesu lití tlakového odlitku ložiskového štítu elektromotoru
Krňávek, Štěpán ; Kolmačka, Marek (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá optimalizací technologie lití pod tlakem u odlitku ložiskového štítu elektromotoru, který se odlévá ve slévárně Siemens Elektromotory s.r.o. v Mohelnici. V tomto odlitku se vyskytují slévárenské vady, které jsou nežádoucí a musí být odstraněny. V úvodu práce je proveden rozbor odlitku ložiskového štítu, jeho licí parametry, použitá slitina Al-Si9Cu3(Fe) a také problémy vzniklé v důsledku výskytu vad v odlitku. Dále je pak vysvětlena technologie lití pod tlakem, stroje používané v této technologii, nové konstrukční řešení těchto strojů a také nejčastěji vyskytující se vady u té-to technologie a jejich příčiny. V další části práce je provedena analýza odlitku rentgenem, termoanalýza odlevu a mikroskopická analýza dutiny vady. Na zá-kladě analýzy byly vady v odlitku identifikovány jako bubliny s uzavřeným vzduchem. Pro minimalizaci výskytu řešených vad v odlitku bylo navrženo několik možných nápravných opatření.
Nízkolegované litiny pro použití za zvýšených teplot
Král, Vojtěch ; Bouška, Ondřej (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Při použití litinových odlitků za teplot nad asi 500 oC a to zejména při cyklickém tepelném namáhání, dochází k degradaci struktury a k porušení odlitků. Pro tyto účely se osvědčují litiny s obsahem Si a Mo. Práce předkládá přehled typů slitin, vlastností a způsobu výroby odlitků.
Použití aluminiových profilů ve strojírenských konstrukcích
Suk, Pavel ; Střítecký, František (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Práce pojednává o použití hliníkových profilů ve strojírenství. V úvodu se zabývá konstrukčními materiály obecně. Dále zahrnuje chemické a fyzikální vlastnosti hliníku. V další části práce obsahuje různé slitiny hliníku a jejich vlastnosti jako je obrobitelnost, svařitelnost, tvárnost a korozivzdornost. V následující části se práce věnuje různým aplikacím využití hliníku, zejména pak využitelnost hliníku na stavební konstrukční prvky, jako jsou např. hliníkové profily a další modulární komponenty. Závěrem práce je praktický případ použití hliníkových modulárních dopravníkových prvků pro řešení dopravního toku materiálu při výrobě modulů K350.
Slitiny Al-Mg v technické praxi
Hotař, Jan ; Střítecký, František (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Přehled slévárenských slitin typu Al-Mg, jejich vlastností a použití. Vyvinutí slitin tohoto typu s vysokou pevností a tažností, které jsou vhodné pro odlévání automobilových odlitků.
Použití odlitků z hořčíkových slitin
Pernica, Vítězslav ; Liškutín, Petr (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Slitiny hořčíku mají pro své vlastnosti stále nevyužitý potenciál v technických aplikacích. Historie kovu není dlouhá, první aplikace jeho slitin začaly na začátku 20. století. Hořčík má tu vlastnost, že je velmi lehký. Váží o třetinu méně než hliník a je třetím nejužívanějším konstrukčním kovem. Problematická je však jeho příprava a zpracování, jelikož má hořčík vysokou afinitu ke kyslíku. To se projevuje intenzívním hořením. Během století vývoje se zdokonalila jak výroba, tak slitiny. Využití slitin hořčíku nabylo většího významu a nejvíce se uplatňuje zatím v automobilovém průmyslu. V poslední době expanduje poptávka nejvíce v elektrotechnice. Další využití lze najít v letectví, energetice, armádě a mnoho dalších odvětví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí85 - 94  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Roučka, Jakub
1 Roučka, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.