Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Objektivita a vyváženost v mediích - správněprávní aspekty
Villarroel, Nelson ; Rajchl, Jiří (vedoucí práce) ; Kryska, David (oponent)
110 Abstrakt Název diplomové práce: Objektivita a vyváženost v médiích - správněprávní aspekty Tato práce se zabývá správněprávními aspekty objektivity a vyváženosti jakožto speciálních požadavků na mediální obsah. V první kapitole je nejprve definován pojem médií. Dále jsou analyzovány jednotlivé mediální zákony a z nich pak odvozeny základní typy médií, které české právo zná a reguluje. Zvláštní pozornost je věnována tzv. médiím veřejné služby (zejména Českému rozhlasu a České televizi - podkapitola 1.4). Druhá kapitola se věnuje pojmům objektivity a vyváženosti. Nejprve jsou definovány z pohledu mediální teorie (podkapitola 2.1). Dále jsou analýzou mediálních zákonů identifikovány relevantní právní instituty, které se objektivity a vyváženosti týkají, a je poskytnut jejich výklad. Podrobnější výklad včetně kritického zhodnocení je věnován těm institutům, které jsou správněprávního charakteru (podkapitola 2.2). V závěru druhé kapitoly je zdůrazněn lidskoprávní rozměr celé problematiky. Třetí kapitola se věnuje Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, což je orgán ukládající pokuty za porušení zásad objektivity a vyváženosti v televizním a rozhlasovém vysílání. Rozebrána je především její pravomoc, působnost a prvky její nezávislosti. Podkapitoly 3.3 a 3.4 pak rozebírají systém kontroly a ukládání sankcí...
Vývoj právní úpravy hazardních her
Plecháč, Ondřej ; Rajchl, Jiří (vedoucí práce) ; Millerová, Ivana (oponent)
Résumé Tato diplomová práce se zabývá analýzou historického vývoje právní úpravy hazardních her na území České republiky, a to od prvních zmínek o regulaci této oblasti v období středověku až do současnosti, přičemž primární (avšak nikoli výlučný) předmět mého výzkumu představují základní prameny herní regulace z odvětví správního práva. V práci identifikuji a zkoumám hlavní důvody a východiska pro zavádění jednotlivých institutů a změn do herního práva; v souvislosti s tím pak posuzuji míru restriktivnosti či liberálnosti jednotlivých předpisů jako celku, především zda lze v průběhu vývoje právní úpravy hazardních her spatřovat tendence úpravu spíše zpřísňovat nebo zmírňovat. To vše činím prostřednictvím výkladu právních norem za pomoci právní metodologie - v práci jsou užity metody subjektivně historického, teleologického a logického výkladu, přičemž tyto formy právní metodologie byly zvoleny i s ohledem na zdroje použité v této práci, mezi něž patří zejména právní předpisy a důvodové zprávy. Samotný obsah práce je členěn do tří chronologicky na sebe navazujících kapitol představujících hlavní období vývoje právní úpravy hazardních her. První kapitola se zabývá evolucí herního práva od jeho počátků v 13. století až do roku 1989; její jednotlivé podkapitoly pak toto dlouhé období přehledně rozdělují do...
Elektronický podpis ve správním řízení
Jandora, Tomáš ; Handrlica, Jakub (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
1 Resumé Jako téma diplomové práce jsem si vybral problematiku elektronického podpisu ve vztahu ke správnímu řízení. Oblast elektronické komunikace je nevěřitelně rozmanitá a velice dynamicky se rozvíjí. Z tohoto důvodu mi přišlo téma jako zajímavé a využitelné i do budoucnosti. Tomuto tématu se navíc mnoho odborných prací zatím nevěnovalo, a proto jsem nemusel řešit problém, že by nebylo originální. Vždy jsem měl pozitivní vztah k digitálním technologiím. Zároveň jsem měl štěstí, že jsem mohl být s informačními technologiemi seznamován vždy někým, kdo se sám vlastním přičiněním o danou problematiku zajímal mnohem dříve. Ať už se jednalo o zkušenější rodinné příslušníky, učitele na střední škole, kteří svou kapacitou dalece přesahovali meze této vzdělávací instituce, nebo trpělivé kolegy v práci. Jak je uvedeno na začátku, tato práce by nevznikla bez přičinění zejména mého otce, který se problematikou elektronického podepisování dlouhodobě zabývá a který mě na myšlenku výběru tohoto tématu přivedl. Cílem této práce bylo popsat možnosti uplatnění elektronického podepisování ve správním řízení, resp. v komunikaci s orgány veřejné moci. Pouhý popis současně platné legislativy by však nestačil, neboť celá oblast prochází z výše vysvětlených důvodů velkými změnami. Z tohoto důvodu se práce věnovala zmapování...
Exekuce správních rozhodnutí
Gebouský, Lukáš ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Resumé Diplomová práce se věnuje tématice exekuce správního rozhodnutí, které jsou primárně upraveny ve správním řádu. Práce se věnuje pojmu exekuční titul, přičemž chce definovat zejména náležitosti každého exekučního titulu. Práce se rovněž snaží zasadit správní exekuce do kontextu správního řízení, popsat jednotlivé kroky před zahájením správní exekuce a způsoby jak exekuci zahájit. V samotném průběhu exekuce práce zkoumá, jaké náležitosti musí mít exekuční příkaz, jakými způsoby lze exekuci provést a jak má správní orgán při exekuci pokračovat. Práce popisuje specifické body jednotlivých způsobů provádění exekuce a snaží se se najít charakteristické rysy každého typu exekuce a zjistit, jak lze každou takto specifikovanou exekuci provést a šetřit při tom právní předpisy a principy správního práva i jiných správních odvětví. Práce je z větší části soustředěná na exekuce na nepeněžité plnění, jakými jsou kupříkladu vyklizení, odebrání movité věci (společně s prohlídkami bytů a osob), převedení a dalšími. Exekucím na peněžité plnění se práce věnuje jen okrajově a zkoumá zejména hledisko věcně a místně příslušného exekučního správního orgánu. Práce se rovněž věnuje jednotlivým právům a povinnostem, které vznikají jednotlivým osobám při průběhu správní exekuce. Při popisu těchto práv a povinností se práce...
Právní úprava nakládání s komunálním majetkem
Chmelík, Václav ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Resumé Hospodaření a nakládání s komunálním majetkem představuje ekonomický základ územní samosprávy. Právo majetek vlastnit a s tímto majetkem hospodařit a nakládat představuje vůbec jedno z nejdůležitějších oprávnění, které je územním samosprávným celkům svěřeno. Nakládání s komunálním majetkem je speciálně regulováno. Podstatou této regulace je povinnost dodržovat zvláštní povinnosti, které spočívají jednak v požadavku na hodnocení majetkových dispozic z hlediska jejich kladného přínosu pro územní samosprávný celek a jednak v dodržování zvláštních procedurálních postupů, které platným právním dispozicím s komunálním majetkem musí předcházet. Cílem rigorózní práce na téma "Právní úprava nakládání s komunálním majetkem" bylo podrobně se zaměřit na stěžejní aspekty nakládání s komunálním majetkem a poukázat na problémy současné právní úpravy. Rigorózní práce je rozčleněna celkem do pěti základních částí. V první části je věnována pozornost ústavnímu a zákonnému vymezení územních samosprávných celků především jako subjektů vlastnického práva. Druhá část se zabývá specifickými povinnostmi, které územní samosprávné celky musejí při hospodaření s komunálním majetkem dodržovat. Jedná se např. o povinnost nakládat s majetkem účelně a hospodárně nebo povinnost při úplatném převodu majetku zdůvodnit odchylku od...
Místní referendum
Čalkina, Jekatěrina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Shrnutí Tato práce se věnuje tématu místních referend, hlavně se zaměřením na zákon o místním referendu, který tuto problematiku upravuje. Práce sestává z úvodu, šesti kapitol, které sledují systematiku zákona, závěru a příloh. Daná práce se na úvod věnuje vymezení pojmu místních referend a historii vývoje tohoto institutu přímé demokracie v České republice. V první kapitole je věnována pozornost právu účasti v místním referendu. Druhá kapitola se zabývá přípustností konání místního referenda, vymezuje podmínky, za který se může místní referendum konat, o jakých otázkách se místní referendum může konat a limitací předmětu místního referenda. Třetí kapitola je věnována samotnému procesu vyhlášení místního referenda, kdy se vymezují dva způsoby vyhlášení místního referenda - z rozhodnutí zastupitelstva a na návrh přípravného výboru. Zvláštní pozornost je zde věnována právě vyhlášení místního referenda na návrh přípravného výboru, kdy jsou podrobněji rozebrány podmínky, které musí přípravný výbor pro podání návrhu splňovat, včetně sběru a počtu podpisů na podpisových arších. Čtvrtá kapitola je věnována podmínkám platnosti a závaznosti místního referenda hlavně pro orgány obce, pro které je místní referendum závazné. Tématu závaznosti je věnována také příloha této práce, která obsahuje tabulku znázorňující...
Právo na rozhodnutí v přiměřené lhůtě v řízení o mezinárodní ochraně
Mašlej, Jiří ; Kryska, David (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou dodržování lhůt pro vydání rozhodnutí v řízení o mezinárodní ochraně, především v řízení o udělení mezinárodní ochrany. Text srovnává současný právní stav se stavem před novelou zákona o azylu provedenou zákonem č. 314/2015 Sb., účinným od 18. 12. 2015, reflektuje judikaturu, odbornou literaturu a správní praxi v dané oblasti. Dále rozebírá výklad některých neurčitých právních pojmů, které mají pro řízení o mezinárodní ochraně stěžejní význam, jako například "přiměřená lhůta", "bez zbytečného odkladu", "věcná a právní složitost". Práce rozebírá z pohledu žadatele jednotlivé prostředky ochrany před nečinností, které pro žadatele přicházejí v úvahu, a porovnává jejich efektivitu. Cílem práce proto je sledovat a vyhodnotit častý úkaz správní praxe, kdy nedodržování lhůt spolu s uplatňováním možností prodloužení lhůty v řízení z mimořádných důvodů se stávají obvyklým postupem, nikoliv jevem mimořádným. V neposlední řadě je mým cílem vznést otázku, zda ve vztahu k žadatelům o mezinárodní ochranu jakožto ke zranitelným osobám v obtížné životní situaci nedochází k porušování jejich základních práv zaručených Listinou, zejména její pátou hlavou.
Dozor státu nad územní samosprávou
Hustáková, Jaroslava ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou státního dozoru nad územní samosprávou a klade si za cíl popsat systém a teorii procesu dozoru a kontroly nad činnostmi územně samosprávných celků jakožto jednoho z hlavních rysů moderní demokratické společnosti. Velký vliv, který má především normotvorná činnost obcí a krajů na životy občanů, je vlastně důvodem, proč je stát nucen na ni dohlížet. V první části textu se věnuji teoretickému úvodu. Popisuji základní pojmy, které jsou stěžejní pro celou práci. Dále zmiňuji právní úpravu, která pokládá základ celé problematiky a stanovuje, co je dozorováno, kým je to dozorováno a jak. Následně jsem specifikovala předmět státního dozoru a tím částečně i předmět mé diplomové práce, čímž je především novotvorba obcí a krajů. V další části jsem pojednávala o jednotlivých etapách, kterými vztah dozorovaného a dozorujícího orgánu prochází. Pro lepší ilustraci jsem použila několik příkladů a praktických informací o tom, jak funguje komunikace mezi územně samosprávnými celky a dozorujícím orgánem a k jakým výsledkům vede. Posléze jsem se už věnovala samotnému výkonu dozoru nad územní samosprávou. Nejprve státnímu dozoru nad obcemi a to jak nad jejich samostatnou, tak přenesenou působností. Stejně jsem postupovala i v případě krajů v další kapitole. Následující část pojednává o...
Zvukový a audiovizuální záznam jako důkazní prostředky ve správním řízení
Jirková, Jana ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Účelem práce je zodpovězení nastolených otázek ohledně subjektů oprávněných k pořízení zvukového či audiovizuálního záznamu a zákonnosti použití těchto záznamů ve správním řízení jako důkazních prostředků. Práce je formálně rozčleněna do tří kapitol, z nichž první pojednává o základních pojmech prostupujících celou prací a přípustnosti jiných než zákonem výslovně upravených důkazních prostředků. Druhá část práce nahlíží na pořizování zvukových a audiovizuálních záznamů a jejich další využití jako důkazních prostředků pohledem zásadních lidskoprávních dokumentů, popisuje a analyzuje postup posuzování přípustnosti takto získaných důkazních prostředků aplikovaný Evropským soudem pro lidská práva. Závěrečná kapitola pracuje s vnitrostátními právními předpisy práva veřejného i soukromého, jakož i s rozhodnutími tuzemských soudů, z nichž dovozuje subjekty oprávněné k pořizování diskutovaných záznamů, jež je následně oprávněn správní orgán použít v řízení jako důkaz. Diplomová práce na základě analýzy právních předpisů a soudních rozhodnutí definuje subjekty oprávněné k pořizování zvukových a zvukově obrazových záznamů a podmínky, při jejichž dodržení může k pořizování docházet. Zároveň poukazuje na problémy vyplývající z aktuální právní úpravy pořizování zvukových a audiovizuálních záznamů vybranými...
Veřejnoprávní ochrana spotřebitele
Krejcar, Nikolas ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Tato práce se zaměřuje na veřejnoprávní ochranu spotřebitele. Cílem práce je především poskytnout obecný a komplexní pohled na dané téma. Text se, kromě úvodu a závěru, člení na tři části. První část uvádí téma vymezením spotřebitele a pojednáním o ochraně spotřebitele. Následně je poskytnut náhled na rozdíly mezi soukromým a veřejným právem, aby ty mohli být dále aplikovány v pojednání o veřejnoprávní ochraně spotřebitele, o její charakteristice a rozdílech s ochranou spotřebitele soukromoprávní. Na závěr první části je poskytnut přehledem norem, ve kterých je veřejnoprávní ochrana spotřebitele obsažena, a v evropské a české právní úpravě. Další dvě části práce doplňují obecnou první část konkrétnějšími pohledy na dané téma v určitých oblastech. Tyto oblasti jsou určené v návaznosti na tezi, že veřejnoprávní ochrana spotřebitele spočívá především v ukládání povinností osobám, které vyrábějí, dovážejí nebo prodávají výrobky anebo poskytují služby, ve správním dozoru nad jejich dodržováním a v uplatňování odpovědnosti za jejich porušení. Druhá část přibližuje vybrané povinnosti sloužící ochraně spotřebitele - pojednání o průřezově působícím zákazu nekalých obchodních praktik je doplněno zaměřením na poměrně specifickou úpravu povinností souvisejících s konáním organizovaných akcí. Třetí část pracuje s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
22 Rajchl, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.