Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kooperativní učení ve výuce francouzského jazyka
Rambousková, Anna ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Diplomová práce se zabývá propojením modelu kooperativního učení s výukou francouzského jazyka. Jejím cílem je odpovědět na otázku, zda je tento model pro cizojazyčnou výuku skutečně vhodný a jak má taková výuka vypadat. Práce je rozdělena na tři hlavní části. První část je věnovaná charakteristice kooperativního učení, jeho principům i zasazení do širšího pedagogického kontextu. Druhá část je zaměřená na hledání možností uplatnění kooperativního učení v rámci didaktiky cizího jazyka, respektive francouzštiny. Třetí část představuje sadu konkrétních aktivit, které byly navrženy tak, aby naplňovaly cíle jazykové i osobnostně sociální. Tím se stávají příkladem, jak je možné zařadit kooperativní přístup do výuky francouzštiny jako cizího jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA francouzština jako cizí jazyk, kooperativní učení, spolupráce, výuka
Subkultura mládeže: Skauting v kulturologické reflexi
Rambousková, Anna ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Opletalová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou fenoménu skautingu, který zkoumá jako subkulturu. Snaží se odpovědět na otázku, zda skauting je či není subkultura a tím přispět k hlubšímu porozumění skautingu samotného. V první části jsou definovány pojmy kultura, subkultura a subkultura mládeže. Následuje část představující českou skautskou organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR. Využívá k tomu obecné struktury instituce, jak ji navrhl Bronislaw Malinowski. Stěžejní částí práce je výzkum zabývající se sebeobrazem skautů jako jedním z důležitých prvků každé subkultury. Zjištěná data jsou srovnávána s myšlenkami zakladatele skautingu Roberta Baden-Powella. Konkrétně se pracuje s tématy, jako jsou normy skautů, typické předměty a činnosti, přednosti či nedostatky skautů. Ve druhé části výzkumu je zvláštní pozornost věnována skautským vůdcům, kteří jsou klíčovými postavami v procesu předávání skautských hodnot. Na základě výzkumu a předchozí teoretické analýzy je v závěru polemizováno nad tím, skauting označit jako subkulturu a v jaké míře. Klíčová slova: skauting, subkultura, subkultura mládeže

Viz též: podobná jména autorů
3 Rambousková, Adéla
5 Rambousková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.