Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorita vedoucího v (skautském) oddílu ve srovnání s autoritou rodičovskou
Zajíc, Tomáš ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice autority ve společnosti i u jednotlivce. Téma je soustředěno na autoritu rodičovskou a na autoritu vedoucího ve skautském oddíle s mírným rozšířením na vychovatele obecně. Cílem je najít podstatu obou autorit a přednést hypotézy o rozdílnosti přístupu a metodách, které jsou vhodnější pro roli rodiče než pro roli vedoucího či vychovatele a naopak. Práce je složena ze dvou hlavních celků. Prvním je teoretická část, která se zabývá zejména psychologickým, sociologickým, pedagogickým a ná- boženským pohledem na pojem autority. Používá k tomu citace vybraných autorů (především E. Fromm, R. Palouš, H. Arendtová a další); k nim je připojena kritická reakce. Teoretická část je uzavřena osobním pohledem autora práce na pojetí autority a shrnutím současné pozice autority na základě publikace Relativizace autority a její dopady na současnou mládež od A. Vališové a kol. Praktická část je uvozena popisem a pokusem o vymezení základu autority rodičovské (zejména J. U. Rogge) a následně autority vedoucího skautského oddílu (V. Fanderlik). V úvodech k praktické části jsou předneseny hypotézy, jež jsou dále zkoumány na základě dotazníkového šetření a rozhovorů. Vyplněné dotazníky a odpovědi v rozhovorech slouží jako podklad pro přednesení výsledků jednotlivých hypotéz. Závěr je...
Příprava Etapové Hry pro integrovanou skupinu dětí
Kleinová, Jana ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Tato práce je určena především těm, kterým není život handicapovaných lidí lhostejný a snaží se spojováním světa postižených a nepostižených lidí dojít k přátelskému soužití těchto komunit. Práce je rozdělena na tři části. V první části se zabývám významem samotného tábora pro handicapované jedince, ale i pro jedince bez handicapu. Tato práce je určena pro lidi, kteří se chystají připravit etapovou hru na táboře pro smíšenou skupinu dětí handicapovaných a dětí bez handicapu. V druhé části se věnuji tomu, jak vytvořit prostředí pro rozvoj tělesného a duševního vývoje dětí s postižením a podpořit tak rozšíření jejich dovedností a schopností. Popisuji základní metody práce s handicapovanými dětmi a jak předcházet jejich diskriminaci v prostředí, kde se nacházejí i nehandicapovaní lidé. Jsou to kroky, kterými vytvoříme půdu pro navázání vztahů mezi dětmi s postižením a bez postižení. Třetí kapitola je hlavní částí mé práce. Popisuji v ní etapovou hru připravenou pro inegrovanou skupinu dětí s postižením a bez postižení. Rozepisuji jednotlivé dny etapové hry, jak jdou za sebou. Hra je utvořena tak, aby děti bez postižení mohly ukázat své kvality, dovednosti a hra podpořila jejich sebevědomí a nezávislost. Dětem bez postižení přináší seznámení se s životem handicapovaného člověka a rozvíjí v nich empatii a...
Prožitková pedagogika a seznamovací kurz Jaboku 2005
Šírová, Kateřina ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá prožitkovou pedagogikou jako jednou z možností výchovy ve volném čase. Tato pedagogika není něčím abstraktním, co by existovalo jen v teorii, ale tvoří ji a využívají konkrétní lidé (všichni ti, kteří jsou přesvědčeni o tom, že psychicky a sociálně vyzrálejší lidé dovedou lépe a kvalitněji zvládat vlastní život a současně lépe obstát v těžkých obdobích života, než ti, kteří jsou sice fyzicky zdatní, ale jinak nevyzrálí). Má vést k tomu, aby její aktivity a hry byly cestou člověka ke světu, k okolní přírodě, k druhým lidem i k sobě samému. Tento typ výchovy má nejen uspokojovat nynější vzrůstající potřebu silných zážitků, ale hlavně má nabízet cestu k dospělosti a zdravě působit na člověka, zejména na jeho osobnostní růst, samostatnost, zodpovědnost, zdravé sociální chování a rozvoj dovedností. Cílem této práce je seznámit čtenáře s touto prožitkovou pedagogikou, nabídnout jim inspirace a návod pro realizaci kurzu, který je postaven na prožitkové pedagogice a praktickou ukázku konkrétního realizovaného kurzu, který autorka absolvovala v roli instruktora. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam hmyzu pro opylování plodin
RŮŽIČKA, Vít
Opylování je významnou ekosystémovou službou, na které se podílejí kromě přírodních vlivů také živočichové. Mezi nejvýznamnější patří blanokřídlý hmyz. Pro člověka je nejdůležitějším opylovačem včela medonosná (Apis mellifera), kterou chová po tisíce let, její stavy však v posledních desetiletích klesají. Důvody poklesu stavu včelstev hledejme v intenzifikaci zemědělství (použití pesticidů, herbicidů a jiných chemických prostředků) a rozšíření chorob (mor včelího plodu a varroáza). Dalším významným opylovačem, který by mohl případně včelu medonosnou nahradit, jsou samotářské, volně žijící druhy včel. I ty jsou však zasaženy intenzivním zemědělstvím. U těchto druhů se však nejedná pouze o masivní použití chemických prostředků, ale také o změnu struktury krajiny a tím úbytek přirozených lokalit k hnízdění.Důležitým krokem k ochraně včely (medonosné i divoké) je vyčíslení její ekosystémové služby. Na základě toho vlády států postupují při sestavování zákonů, ale jedná se i o ochranu na úrovni krajů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Ružička, Vladimír
5 Růžička, Vojtěch
3 Růžička, Václav
4 Růžička, Věroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.