Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tři setkání s literaturou.
Fidlerová, Klára ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Jádrem této práce je analýza a hodnocení dramatickovýchovných metod užitých ve třech celodenních dílnách postavených na různých druzích práce s literárním textem a realizovaných se skupinou v dramatické výchově málo zkušených nebo zcela nezkušených žáků nižšího gymnázia. Samostatné kapitoly jsou věnovány dvěma základním determinantám takovéhoto typu dramatickovýchovné činnosti, charakteristice skupiny, jež se dílen účastnila, a výběru a rozboru použitých literárních textů. Práce též obsahuje shrnutí závěrů, jež vyplynuly z praktické části bakalářského projektu, zastoupené v textu zevrubnými plány jednotlivých lekcí, a reflexi hlavního cíle, motivace žáků k četbě konkrétních literárních děl.
Poetický večer pro nejmenší
Jedličková, Klára ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Ve své bakalářské práci popisuji svůj projekt. Ten jsem vytvářela se středoškolskými studenty, žáky literárně - dramatického oboru na základní umělecké škole. A mým záměrem bylo pracovat s uměleckým přednesem. Od poetického večera pro dospělé jsme se nakonec nasměrovali k nové cílové skupině, a to k dětem v mateřských školách. Po složité cestě za výběrem těch správných textů pro náš pořad, jsme se nakonec dostali, k původně folklórním, pohádkám a říkadlům sebraným a sepsaným Karlem Jaromírem Erbenem. Z nich jsme vytvořili krátké představení, založené z větší části na vyprávění pohádek dětem. Chtěli jsme jim přiblížit klasické pohádky, jako základ naší moderní a současné literatury pro děti. Zařadili jsme tam též původně lidová říkadla, základ dětských říkadel a poezie, která děti oceňují pro jejich typický rytmus, humor a hravost. Snažila jsem se zaznamenat proces celého našeho snažení a přinést postřehy, poznatky a závěry, ke kterým jsme v jeho průběhu došli.
Zástup - dramatizace povídky Raye Bradburyho
Maděryč, Vojtěch ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
V práci jsem se pokusil přiblížit proces inscenační tvorby se středoškoláky. Na předloze, která je svou tematikou blízká dospívajícím již po několik generací, jsem chtěl ukázat, jaké možnosti skýtají méně obvyklé výrazové prostředky, které jsou díky dostupné moderní technice k dispozici. Žáky základní umělecké školy jsem tak vedl k rozvoji jejich estetického vnímání. V jednotlivých kapitolách se zabývám vznikem představení od výběru předlohy, přes rozbor textu a inscenační proces až po specifika reprízování. Na zřeteli jsem měl neustále charakteristické rysy věkového období pubescence a adolescence. Na základě těchto poznatků a s ohledem na osobnosti jednotlivých žáků jsem volil metody a techniky práce i jejich náročnost. Práce by měla být ukázkou a případně inspirací, jak je s dospívajícími možno pracovat na divadelním tvaru a zároveň rozvíjet jejich osobnostní a sociální dovednosti.
Use of an object and working with it in dramatic education
Moravčíková, Monika ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Témou diplomovej práce je predmet ajeho využitie v dramatickej výchove. V jednotlivých kapitolách sa zaoberá predmetom a jeho možnosťami práce v dramatickej hre. Práca vychádza zo vzťahu predmet a dieťa a jeho vlpyv na zmyslové vnímanie dieťaťa prostredníctvom výrazových prostriedkov predmetu. Hl'adá spojitosti medzi predmetom a priestorom, medzi pohybovými, výtvarnými a hudobnými činnosťami v rámci dramatickej hry. Podl'a sposobu použiti a práce s predmetom vysvetl'uje jeho funkcie, ktoré nadobúda v priebehu hry, do ktorej spadá i funkci a predmetu ako bábky. V praktickej časti diplomovej práce predstavuje predmet ako jeden z možných prostriedkov na rozvíjanie zmyslového vnímania, pohybových dovedností, tvorivosti a fantázie.
Dramatická výchova jako zájmová estetická činnost v Dětském domově se školou ve Slaném
Slavíková, Dagmar ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato práce pojednává o využití dramatické výchovy v zařízení pro nařízenou ústavní nebo uloženou ochrannou výchovu dětí plnících povinnou školní docházku, tedy v Dětském domově se školou ve Slaném. Dramatická výchova je zde využívána jako činnost patřící do zájmových estetických činností a má za cíl rozvíjet děti v oblasti dramatické, osobnostní i sociální.
Dětské divadlo a jeho hodnocení na přehlídkách
Rezková Přibylová, Naděžda ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Provazník, Jaroslav (oponent)
Práce je zaměřena na přehlídky dětských divadelních souborů s důrazem na celostátní přehlídku dětského divadla Dětská scéna. Zabývá se postupovým systémem Dětské scény, funkcí poroty, požadavky na její činnost a předpoklady pro práci v porotě. Věnuje se otázce hodnocení inscenací dětského divadla s ohledem na jejich specifika a jednotlivé složky divadelní práce. Uvedené poznatky pak uvádí do souvislostí s Dětskou scénou v roce 2005.
Návštěva salonní společnosti 19. století (Dílna se studenty gymnázia)
Lažanová, Michaela ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Provazník, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výstavbou a realizací projektu inspirovaného salonními společnostmi 19. století. K tomu využívá metod dramatické výchovy, jež jsou především zakomponovány do práce založené na literárních znalostech studentů. Projekt byl realizován ve dvou dnech na půdě ústeckého gymnázia se skupinou studentů, která je všeobecně považována za problematickou. Jedním z cílů projektu bylo dokázat, že je možné vést i v takto negativně označené třídě zajímavý projekt, který studenti přijmou s nadšením. Před samotnou realizací projektu proběhlo několik přípravných hodin, které sloužily k diagnostikování skupiny, podmínek a metod, za nichž bude možné konečný projekt zdárně realizovat.
Po stopách táborské synagogy. Využití židovské tematiky pro víkendový projekt
Jiránková, Pavla ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Machková, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá využitím židovské tématiky pro potřeby víkendového dramatickovýchovného projektu. Téma Židů a židovství otevírá skrze regionální historii, což účastníkům umožňuje spojit si dané téma s prostředím, ve kterém žijí. Práce popisuje záznam projektu, realizovaného se skupinou táborských dětí, které mají minimální zkušenost s dramatickou výchovou. Cílem projektu je, přiblížit účastníkům život a osudy táborských Židů a seznámit je s židovskou kulturou prostřednictvím technik a metod dramatické výchovy. Součástí práce je tematický podklad, který je pro zpracování projektu nezbytný. Obsahuje popis židovských svátků šábes a chanuka, stručnou historii táborské židovské obce a táborské synagogy.
Divadlo jako estetická nabídka mezilidské komunikace
Šplíchalová, Kateřina ; Klíma, Miloslav (vedoucí práce) ; Mikotová, Zoja (oponent) ; Provazník, Jaroslav (oponent) ; Valenta, Josef (oponent)
Ve své disertační práci se budu zabývat principiydivadelní práce s lidmi s mentální retardací, jejich talentem pro oživování loutek, jejich psychofizickými předpoklaey a limity, a především potřebou komunikovat s divákem - být s ním v tvůrčím a recipročním kontaktu v divadelních projektech, které převážně tvoří sami. Budu též reflektovat perspektivy integrovaného divadla - herců s mentální retardací a herců profesionálů (případně vysokoškolských studentů herectví)
Cesta k divadelnímu tvaru se skupinou dospívajících
Pajanková, Naděžda ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem se souborem mladých ve věku od třinácti do osmnácti let. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, jež byla východiskem pro zvolený námět. Předlohou se staly dvě legendy ? Svatá noc a Betlémské děcko ? z knihy Legendy o Kristu švédské autorky Selmy Lagerlöfové (přel. Emil Walter). Na základě analýzy obou textů byla vypracována dramaturgicko-režijní koncepce, která ovlivnila vznik scénáře. Ten byl inspirován též improvizacemi a etudami souboru v přípravné fázi zkoušení. Práce dále zachycuje hlavní metody inscenačního procesu, jeho průběh, výsledný tvar i následnou reflexi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 PROVAZNÍK, Jan
10 Provazník, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.