Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza veřejné dopravy v Praze
Novotný, Jan ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám veřejnou dopravou v Praze. Na úvod všeobecně charakterizuji veřejnou dopravu a zmiňuji nejdůležitější mezníky vývoje městské hromadné dopravy v Praze. Dále zmiňuji možné druhy dopravy a uvádím seznam všech dopravců operujících v Praze. Praktická část práce začíná popisem metodologie a pokračuje samotnou analýzou. Data o pražské hromadné dopravě jsou seřazeny do časové řady, která začíná rokem 2001 a končí rokem 2009. Porovnávám také údaje o Praze s jinými českými (Brno a Ostrava) nebo evropskými městy (Paříž, Moskva, Londýn). V neposlední řadě se věnuji aktuálním tématům, která se v souvislosti s hromadnou dopravou v Praze objevují.
Regionální srovnání integrovaných dopravních systémů v ČR
Horová, Andrea ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Diviš, Jiří (oponent)
V mé práci se zaměřím na budování integrovaného dopravního systému a jeho etapy ve Středočeském kraji, včetně organizace a dalšího výhledu, zvláštnosti kraje, který obklopuje hlavní město a jeho propojení s PID (Pražská integrovaná doprava). Dále bych se ráda zabývala stavem a situací při budování IDS (Integrovaných dopravních systémů) v jednotlivých krajích, jejich infrastruktuře, současným problémům z pohledu životního prostředí, tarifům, platbám a analýze vybraných ukazatelů pomocí metod z předmětu 5RE201 (Sociekonomická geografie), jako např. podobnost a odlišnost regionu a lokalizačního koeficientu. V závěru práce poukážu na mezery v legislativě a na to, že každý kraj je "originál".
Analýza silničního napojení krajských měst
Duisebekova, Zhanargul ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
V této době ekonomické krize může být toto téma ještě více akcentováno tím, že pro rozvoj podnikání a pružného trhu práce je naprosto nezbytné dobré dopravní spojení. Hlavním cílem práce je zjistit, zda ekonomická výkonnost krajského města je v určité ekvivalenci k silniční infrastruktuře. Znamená to tedy nejprve rozpracovat popis vybraných krajských měst co do počtu obyvatel, HDP na obyvatele či dynamiku růstu HDP. Na to logicky naváže analýza dopravního napojení krajských měst, jak z pohledu dálniční, tak i silniční dopravy v komparaci s jednotlivými vzdálenostmi mezi nimi. Předchozí' analýzy pak vyústí v syntézu socioekonomického pohledu, kde nahlédneme, jak si jsou krajská města více či méně podobná jak právě ze socioekonomického pohledu, tak z pohledu dopravního napojení a hierarchického uspořádání dopravního potenciálu krajských měst.
Analýza volby dopravního prostředku při dojížďce do práce do centra rozvoje: Brno, Karlovy Vary
Brůha, Jiří ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
V této práci je analyzována dojížďka obyvatel za prací do center rozvoje, kterými jsou Brno a Karlovy Vary. Práce nejprve charakterizuje vybraná centra rozvoje Brno a Karlovy Vary a kraje, na jejichž území se centra nachází. Dále pak práce popisuje, který z dopravních prostředků je nejvhodnější pro dojížďku do výše jmenovaných center rozvoje z hlediska času nebo z hlediska ceny. Dopravní prostředky zvolené pro tuto práci jsou vlak, autobus a automobil. Jiné dopravní prostředky nebo kombinace dopravních prostředků nebyli v práci připuštěny. Výsledky analýzy ukazují, že volba nejvhodnějšího dopravního prostředku není jednoznačná, protože nejvhodnější dopravní prostředek z hlediska času nemusí být nejvhodnějším z hlediska ceny.
Ekonomický vliv železnice v okrese Kroměříž
Hýbner, Tomáš ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Šůstal, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu železniční dopravy ve vybraném regionu a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Ve své teoretické části se práce zabývá jednak problematikou sektoru dopravy a jeho ekonomické dimenze, jednak vlivem existence konkrétního odvětví železniční dopravy na ekonomiku regionu. Praktická část je věnována samotné analýze železniční dopravy a jejího vlivu na ekonomiku území vybraného okresu Kroměříž. Cílem práce je zjištění přímých ekonomických vlivů železnice v kroměřížském okrese. K jeho dosažení je použita metoda vyhodnocení vybraných ukazatelů železniční dopravy, mezi které patří údaje spojené s okresní železniční infrastrukturou, ukazatele osobní přepravy, nákladní přepravy, zaměstnanost a investiční aktivita.
Vliv dopravní dostupnosti na míru nezaměstnanosti v okrese Český Krumlov
Vágner, Petr ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Dopravní dostupnost bývá zmiňována v souvislosti s rozvojem a ekonomickou úrovní regionů. Ve své práci se snažím o analýzu a následné vysvětlení vztahů mezi mírou nezaměstnanosti a dopravní dostupností v okrese Český Krumlov. V úvodu obecně charakterizuji dopravní dostupnost a její vliv na regionální rozvoj, se zaměřením na nezaměstnanost a uvádím teoretické přístupy k této problematice. Dále popisuji statistické a geografické metody, které jsem v analýze použil a v praktické části pomocí nich objasňuji vazby mezi mírou nezaměstnanosti v jednotlivých obcích a dostupností center pracovních mikroregionů. Na základě výsledků analýzy hodnotím v závěru pracovní hypotézu o vyšší nezaměstnanosti v obcích s horší dopravní dostupností veřejnou dopravou a také předpokládaný vliv zvyšující se vzdálenosti a dopravní polohy obcí.
Analýza intenzity dojížďky za prací do měst v okrese Mělník
Vojtěchovská, Simona ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Práce je zaměřena na zkoumání dojížďky za prací do jednotlivých měst v okrese Mělník a na vymezení hlavních dojížďkových center v okrese. Cílem práce je určit hlavní spádová centra za prací, analyzovat dopravní dostupnost těchto center a určit významné zaměstnavatele, poté zhodnotit vliv dopravní dostupnosti a existenci významných firem na dojížďku. Bakalářská práce je tvořena úvodem, čtyřmi kapitolami a závěrem. V první kapitole jsou stanoveny obecné i dílčí cíle a hypotézy, týkající se vztahu mezi dojížďkou, dopravní obslužností a lokalizace firem v obcích. Druhá kapitola se zabývá základními pojmy a literaturou k problematice dojížďky. Ve třetí kapitole jsou popsány použité metody a data, přičemž je převážně pracováno s daty Českého statistického úřadu, ze Sčítání lidu, domů a bytů 2001. V poslední, čtvrté kapitole je na základě těchto dat analyzována intenzita dojížďky v obcích v okrese Mělník. V závěru jsou zhodnoceny výsledky analýzy a potvrzeny či vyvráceny hypotézy.
Vliv dálniční dopravní infrastruktury na vybrané regionální ekonomické ukazatele
Bína, Josef ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Frantál, Lukáš (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu vlivu dálniční dopravní infrastruktury na vybrané ekonomické ukazatele na úrovni okresů České republiky. Cílem práce je zjistit, zda existuje vztah mezi výší hrubé mzdy a počtem alokovaných firem na úrovni okresů ke vzdálenosti od dálniční sítě. Byla stanovena hypotéza, která zní: "Dálniční dopravní infrastruktura výrazně ovlivňuje zvolené ekonomické ukazatele v regionech." Práce se zaměřuje především na analýzu několika dostupných ekonomických ukazatelů (např. průměrná hrubá mzda v jednotlivých okresech, počet ekonomických subjektů v jednotlivých okresech rozdělených dle velikosti na malé, střední a velké subjekty). Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní informace o české dálniční síti, napojení jednotlivých regionů na ni, vztah dopravy a regionálního rozvoje a nastudované teorie, které souvisejí s uvedeným tématem. V praktické části je využito statistické a kartografické analýzy. Vstupní data jsou získána ze stránek ČSÚ a z internetové aplikace Mapy.cz. V úvodu je rozebrána použitá metodologie, na kterou navazuje provedený výzkum zadaného tématu. Výsledky, potvrzení či vyvrácení hypotézy, splnění cíle je poté shrnuto v závěru práce.
Komparace relativních nákladů městské hromadné dopravy vybraných krajských měst
Žabka, Vojtěch ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Hofman, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá náklady městské hromadné dopravy u vybraných krajských měst České republiky. Zkoumá pomocí statistického modelování a komparace, zda existuje závislost mezi velikostí města dle počtu obyvatel a náklady na jednoho obyvatele města. Dalším zkoumaným ukazatelem jsou náklady na jednoho přepraveného a jejich závislost na velikosti města, opět dle počtu obyvatel. Náklady jsou v práci členěny na investiční a provozní, zkoumány byly za období let 2003 až 2009.
Analýza Pražské integrované dopravy se zaměřením na Prahu 12
Mühlbach, David ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Hlaváč, Rudolf (oponent)
Základním cílem práce je analýza Pražské integrované dopravy na území správního obvodu Praha 12 a srovnání s ostatními Pražskými správními obvody. Práce se nejprve věnuje charakteristikám a definici integrovaných dopravních systémů, popíši jejich fungování, principy a problémy. Zároveň se detailněji zaměřím na analýzu Pražské integrované dopravy, historii, statistiku, ekonomiku a organizaci. Právě statistická data budou vstupem pro další kapitolu, ve které se budu zabývat Prahou 12. Pokusím se odpovědět na klíčové otázky úrovně fungování integrovaného dopravního systému v tomto správním obvodu. Na základě zpracované analýzy odpovím na otázky dostatečné vybavenosti Prahy 12, efektivnosti a rozložení dopravy ve srovnání s ostatními správními obvody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.