Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spektrální optický simulátor
Kavalír, Zdeněk ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Pop, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat systém pro simulaci optických jevu se zamerením na spektrální zdroje svetla a disperzní jevy v optických prvcích vhodný pro didaktické i experimentální použití. Vstupem pro simulaci je definicní soubor scény ve formátu XML popisující zdroje svetla, optické prvky a stínítka, výstupem obraz zachycující jednak svetlo dopadající na stínítko, jednak celkový pohled na scénu obsahující optické prvky i svetlo procházející soustavou. Zdroj svetla muže být bodový s uživatelsky definovaným spektrálním složením nebo rastrový daný vstupním bitmapovým obrázkem. Jako optické prvky v definicním souboru scény je možné použít základní geometrická telesa nebo z nich metodou CSG vytváret složitejší. Definicní soubor scény umožnuje použití aritmetických výrazu a promenných. Simulace je založena na principu distribuce svetla do scény (light-tracing) metodou Monte-Carlo. Chování svetla na rozhraní dvou prostredí o ruzném indexu lomu je rešeno analyticky, nepoužívá se zjednodušení vycházející z chování paraxiálních paprsku.
The Progress run-time architecture
Pop, Tomáš
Práce je součástí rozsáhlejšího výzkumného záměru s názvem Progress, který usiluje o poskytnutí metod pro vývoj komponentových a real-time systémů pro embedded zařízení. Jednou z nových myšlenek Progresu je sdružování komponent do větších celků nazvaných virtuální zařízení. Důvodem k tomuto sdružování je dosažení vyšší efektivity a také možnost vyšší míry abstrakce hardware cílových výpočetních jednotek. Tato práce začíná zkoumání implementace komponentového modelu, který je součástí Progressu.. Cílem práce je otevřít nutné otázky týkající se implementace běhového prostředí a mechanismů nutných k běhu virtuálních zařízení na fyzickém zařízení. Součástí práce je i ukázková implementace běhového prostředí pokrývající lokální komunikaci a komunikaci prostřednictvím Ethernetu, implementaci podpory pro událostmi řízené a periodické úlohy a systémy s více spolupracujícími zařízeními.
Aplikace pro on-line sledování závodníků během závodu
Machalík, Lukáš ; Blažek, Jan (vedoucí práce) ; Pop, Tomáš (oponent)
Specializovaný hardware pro kontrolu závodníkù bìhem vytrvalostních závodù lze nahradit chytrým mobilním telefonem s pøipojením k internetu a závodním serverem. Práce implementuje nanènì ménì nároèné øe¹ení s roz¹íøenou funkci- onalitou pro závodníky. Vyvinuli jsme mobilní aplikaci pro online trackování zá- vodníkù, která nemìøí výkon pouze jednotlivce, ale shroma¾ïujeme data od v¹ech závodníkù na server. Na serveru pak sestavujeme poøadí závodu, které je zpìt dis- tribuováno k závodníkùm. Výkon jednotlivých závodníkù lze ¾ivì sledovat bìhem závodu na webu a polohu závodníkù zobrazit na mapì. Aplikace øe¹í problém velké spotøeby baterie sní¾ením frekvence snímání polohy.
ProCom middleware
Kunčar, Jiří ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce) ; Pop, Tomáš (oponent)
Cílem práce je navhnout a implementovat části midlewaru, který poskytuje nut- nou podporu pro běh ProCom komponent nad real-time operačním systémem FreeRTOS. ProCom je název komponentového modelu pro vestavěné systémy vyvinutý na Mälardalen University. Primární úlohou je nalezení vhodného kompomisu mezi úrovní abstrakce a ohleduplného využívání systémových zdrojů ve vestavěných systémech. Definovaná cílová platforma má mnohé limitující faktory v porovnání s běžným počítačem. K těmto omezením patří zejména omezená paměť, procesor nebo přenosová kapacita komunikačních kanálů a zároveň strikní požadavky na spolehlivost a odezvu systému. Při řešení jsme čelili problému s limitujícími nebo chybějícími technickými prostředky pro odstraňování chyb programu. V práci jsou řešeny problémy s rozdílností operačních systémů bez a s real-time podporou. Zaměřili jsme se na nalezení společné podmnožiny funkcí systému nezbytné pro zajištění adekvátní podpory běhu navržených komponent. Rovněž jsme nalezli a otestovali vhodné knihovny pro různé druhy síťové komunikace zejména TCP/IP, i když jsme si plně vědomi jejich limitů při použití v real-time systémech a analýze jejich chování.
Modular Objective-C run-time library
Váša, Kryštof ; Děcký, Martin (vedoucí práce) ; Pop, Tomáš (oponent)
Tato práce obsahuje analýzu existujících run-time knihoven Objective-C (Étoilé knihovna a knihovny od GCC a Apple), jejich prerekvizity a závislosti na konkrétní platformě a operačním systému. Výsledkem této analýzy je návrh modulární run-time knihovny, která umožňuje dynamickou konfiguraci jednotlivých komponent pro konkrétní případy (např. vypnutí zámků run-time knihovny v jednovláknovém prostředí). Výsledný návrh lze také lehce přenést na atypické platformy (např. kernel, či experimentální OS) a rozšířit po stránce funkčnosti (např. přidání podpory pro kategorie tříd v Objective-C nebo 'associated objects'). Součástí práce je i implementace prototypu této modulární run-time knihovny.
Context Aware Android Application Trace Analysis
Kacz, Kristián ; Pop, Tomáš (vedoucí práce) ; Parízek, Pavel (oponent)
Diplomová práce prozkoumává podporu context-aware aplikací v současných mobilních operačních systémech a vyšetřuje možnosti debugování mobilních aplikací. Práce poukazuje na problémy vyskytující se při debugování context-aware aplikací. Hlavním cílem práce je nejdříve navrhnout debugovací metodu, která bere do úvahy kontextové informace, a pak tuto metodu naimplementovat. Součástí práce je i příklad použití z reálného světa, která demonstruje navrhnutou metodu.
Deployment of SOFA-HI applications on the nxtOSEK platform
Kaščák, Kamil ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce) ; Pop, Tomáš (oponent)
SOFA-HI je rozšírenie komponentového systému SOFA 2, ktorý je vyvíjaný pod záštitou katedry distribuovaných a spoľahlivých systémov. Cieľom SOFA-HI je podpora pre vývoj a nasadenie aplikácii za použitia princípov vývoja založeného na komponentách. Táto práca rozširuje existujúcu implementáciu o možnosť vývoja a nasadenia SOFA-HI aplikácii na nxtOSEK, ktorý predstavuje jednoduchý operačný systém reálneho času spolu s hardwarovou podporou pre LEGO Mindstorms NXT. Práca taktiež upravuje existujúce nástroje pre vývoj a nasadenie SOFA 2 aplikácii, kde pridáva podporu pre platformu nxtOSEK. Práca ďalej poskytuje komponenty pre umožnenie komunikácie so štandardnými NXT senzormi a poháňacími zariadeniami. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Components and Services in Resource-Constrained Environments
Pop, Tomáš ; Plášil, František (vedoucí práce) ; Ježek, Kamil (oponent) ; Carlson, Jan (oponent)
disertační práce Název: Komponenty a servisy v prostředí s omezenými zdroji Autor: Tomáš Pop tomas.pop@d3s.mff.cuni.cz Katedra: Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů Matematicko-fyzikální fakulta Univerzita Karlova v Praze Školitel: Prof. František Plášil plasil@d3s.mff.cuni.cz Abstract Zařízení denní potřeby, například spotřební elektronika, telekomunikační pří- stroje, zařízení potřebná v automobilech nebo nejrůznější kontrolní systémy, se stala běžnou ale důležitou součástí našich životů. Ve srovnání s desktopovými a serverovými systémy jsou tato zařízení více omezena například množstvím dostupné paměti, limitovaným výkonem CPU nebo kapacitou baterie. Vývoj založený na softwarových komponentách je uznávanou technikou vývoje, která byla v průběhu let úspěšně aplikována v rozličných průmyslových odvětvích. Na druhou stranu, komponentové systémy využívané v průmyslu nebyly navrženy pro požití v prostředí s omezenými zdroji a nemohou tam být přímo nasazeny. Cílem práce je prozkoumat potenciál vývoje založeného na softwarových kom- ponentách v prostředí s omezenými zdroji. Na základě analýzy existujících kom- ponentových řešení zaměřených do prostředí s omezenými...
Túúdl: webová aplikace postavená na platformě Google App Engine určená pro e-learning na středních školách
Potoček, Tobiáš ; Lessner, Daniel (vedoucí práce) ; Pop, Tomáš (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit nástroj umožňující jednoduše využívat výpočetní techniky a Internet při výuce na základních a středních školách. Konkrétně jsme se snažili pokrýt pohodlné zadávání a odevzdávání domácích úkolů. Na rozdíl od existujících řešení bylo naší snahou vytvořit aplikaci co nejjednodušší, aby ji byli schopní používat i méně zdatní uživatelé. Aplikace běží na platformě Google App Engine, což je cloudový hosting. Vývoj na této platformě se markantně liší od běžného vývoje webových aplikací, což znamená při vývoji řešit ne zcela triviální problémy. Sem patří kupříkladu práce s NoSQL databází, která se sice na jednu stranu bez problémů škáluje a přizpůsobuje aktuálním požadavkům, ale na straně druhé negarantuje okamžité aktuální a konzistentní výsledky na dotazy. V následujícím textu je podrobně popsáno, jakým způsobem je zevnitř aplikace vystavěna, aby se s těmito problémy vyrovnala. Díky reálnému nasazení aplikace se podařilo ověřit, že použitá řešení jsou skutečně v praxi funkční.
Scripting in Audacity Audio Editor
Šípoš, Peter ; Pop, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Pavel (oponent)
Cílem této bakalářské práce byl vytvoření doplňku k programu Audacity, což by umožněl používání scriptu během editaci zvukovych nahrávek. V první části práce je popsaná architektura Audacity, jaké jsou možnosti pro doplnění funkčnosti a jaké alternatíva jsou k dispozici. Poté popíše kritické rozhodnutí, které byly učiněné před implemetaci doplňku. Tyhle rozhodnutí byly ve spojení s výběrem scriptovacího jazyku, spravování chybových stavů a návrhem grafického rozhraní. Na konci práce pomoci příkladů je ukázan funkčnost doplňku. Na závěr, aplikace byl naimplementován, jako ukázka technik, které byly popsáno v práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.