Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Herní improvizace lidí s těžkým zrakovým postižením
Laňková, Renata ; Slavíková, Eva (vedoucí práce) ; Pilátová, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci jsem psala o herních improvizacích lidí s v letech 2007 až 2008, jehož historii a náplni se věnuji v první části práce zrakovým postižením. Tyto improvizace se konaly v rámci divadelního kurzu těžkým Uvádím zde problematiku zrakového handicapu, jeho psychický dopad na osobnost. Druhá část práce je zaměřena na samotné aktéry s jejich specifickými potřebami, verbální a pohybové improvizace. Na závěr jsem reflektovala práci skupiny a popsala zkušenosti, které jsem z této dlouhodobé činnosti získala jakz pozice člena souboru, tak i sociálního pracovníka.
Karneval a jeho role ve společnosti
Cieslarová, Olga Věra ; Pilátová, Jana (vedoucí práce) ; Rut, Přemysl (oponent)
Basilejská Fasnacht je největším karnevalem Švýcarska a zároveň je jediným protestantským karnevalem na světě. Její kořeny sahají do středověku, nicméně v posledních dvou stoletích postupně dozrála do překvapivě aktuální a živé podoby. Je gejzírem společenské a politické satiry, na které se podílí velká část města v podstatě po celý rok.
Průniky dětského divadla a divadla vzešlého z druhé divadelní reformy
Sittová, Gabriela ; Pilátová, Jana (vedoucí práce) ; Provazník, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá styčnými body vybraných divadel hraných dospělými na jedné straně a divadel, která vznikla cestou dramatické výchovy. Tyto body poukazují na fakt, že při zkoumání kvality a profesionality divadla nevede ostrá dělicí čára mezi dětským divadlem a divadlem hraným dospělými, ale jednoduše mezi divadlem dobrým a špatným. ?Dětské divadlo? je v práci vnímáno jako divadlo, které vzniklo na bázi dramatické výchovy. Vedoucí kolektivu, který dělá takové divadlo, je učitel dramatické výchovy. V práci jsou uváděna představení např. Hany Frankové, Aleny Palarčíkové nebo Ireny Konývkové. ?Divadlem vzešlým z druhé divadelní reformy? je míněna taková tvůrčí práce, která je podstatně inspirována tvorbou Grotowského a jeho přístupem k divadlu. V tom nejširším okruhu sem spadají jak práce samotného Grotowského, tak práce Odin Teatret či Gardzienic. Argumentace této diplomové práce je postavena na představeních Farmy v jeskyni a Divadla Continuo, která jsou v České republice nejdostupnější ?živou učebnicí? tohoto druhu. O představeních Farmy a Continua se v práci hovoří jako o inspiraci a učebnici divadelního umění pro učitele dramatické výchovy, a to nejen z pohledu zvolených prostředků ke sdělování divákům (tj. divadelního představení), ale i z pohledu zřejmých principů divadelní tvorby a přístupů k ní (tj. fáze průpravy hereckého kolektivu a fáze tvorby představení). Práce předkládá výčet bodů z oblasti divadelní průpravy, tvorby a realizace představení, v nichž jsou si oba typy divadel blízké. Jejich prostřednictvím se mohou představení divadel jako je Continuo nebo Farma v jeskyni stát cenným inspiračním zdrojem především těm učitelům dramatické výchovy, kteří výuku směřují k výstupům v podobě divadelních představení.
Divadlo a šílenství (Blázen jako dramatický obraz a jako sociální role)
Bárta, Vojtěch ; Vinař, Josef (vedoucí práce) ; Pilátová, Jana (oponent)
Magisterská diplomová práce Divadlo a šílenství ? Blázen jako dramatický obraz a sociální role zkoumá proměnlivé podoby obrazu Blázna v divadle a dramatu západní kultury, od antiky až po moderní dobu ve vztahu k širšímu společenskému a kulturnímu kontextu. Neklade si za cíl úplnost výzkumu, spíše se zajímá o vybrané kapitoly z divadelní tradice, jež částečně souvisejí i s dosavadní tvůrčí činností, především s dramaturgií inscenace hry Johna Webstera Vévodkyně z Amalfi ve školním divadle Disk. Práce se snaží o hledání a uvědomění kořenů archetypálního obrazu, jenž stojí na počátku divadelní tvorby a může představovat její zdroj i ohrožení. Popsáním tohoto obrazu se jej snaží naplnit a přesáhnout.
Studium vzniku autorského představení.
Čechová, Miroslava ; Janák, Aleš (vedoucí práce) ; Pilátová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou tvůrčího procesu v autorském představení. Jako praktický příklad uvádím rozbor vlastních autorských představení Mimi a Lord; Sbohem, Tourniére; Hlas Anne Frankové a jejich postupný vývoj od prvotních impulsů, přes konkrétní zkoušení až k premiéře.
Hledání kouzla divadla
Happonen, Linnea ; Pilátová, Jana (vedoucí práce) ; Krofta, Josef (oponent)
Hledáni kouzla divadla je podle nazvu, teoretické hledáni autora ve světě divadla. Práce je rozdělena na čtyři časti, první hledá formy, druhá způsoby a třetí provozovatele kouzla. Čtvrtá část odráží z autorovy vlastní konkrétní zkušenosti v divadle, zvlášť v divadelní skupině Krepsko, a to s nahlížením před, během a po představení. Cílem tohoto psaní je rekapitulovat některé autorovy myšlenky, pochybnosti a víry po deseti lety práce v a kolem divadla.
GŁOS I RUCH
Jawor, Maja ; Hyvnar, Jan (vedoucí práce) ; Lipus, Radovan (oponent) ; Pilátová, Jana (oponent)
Niniejsza praca stanowi refleksję nad problematyką techniki i twórczości aktorskiej na podstawie moich doświadczeń wypływających z procesu pracy w Akademii Praktyk Teatralnych ?Gardzienice? oraz w teatralnym studio Farma v jeskyni w czasie prób do przedstawienia Sclavi / Emigrantova Pĺseň.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.