Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aspects of Politeness in a Classroom of English as a Second Language
Šubertová, Aneta ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zdvořilostí a její realizací v diskurzu školní třídy. Teoretická část popisuje nejvlivnější teorie zdvořilosti a také zjištění v oblasti výuky pragmatiky a jazykové zdvořilosti. Výzkum v této práci se zaměřuje na analýzu slovních realizací zdvořilosti v promluvách učitelů, které se objevily v nahrávkách čtyř lekcí anglického jazyka. Výzkum byl navrhnut tak, aby ověřil dvě hypotézy: (1) učitelé jsou v zásadě zdvořilí v hodinách angličtiny jako druhého jazyka a (2) zdvořilostní strategie českých lektorů se liší od zdvořilostních strategií lektorů, kteří jsou rodilí mluvčí. Analytická část převzala hledisko pozitivní a negativní tváře Brownové a Levinsona. Poslední část práce usiluje o shrnutí důsledků, která tato práce, její teoretická část a výzkum, má pro výuku angličtiny jako druhého jazyka.
The translation and stylistic analysis of several chapters of the novel The Shameful Suicide of Winston Churchill by Peter Millar
Heczková, Eva ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Pípalová, Renata (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematickými jevy, které se mohou objevit při překladu krásné literatury z anglického do českého jazyka. Jako základ pro analýzu posloužil román The Shameful Suicide of Winston Churchill od Petera Millara. První část práce sestává z překladu dvou pasáží z výše jmenovaného románu. Druhá část se věnuje analýze problémů, které se vyskytly při překladu, konečná řešení těchto problémů jsou zde podrobněji okomentována a zdůvodněna.
Translation and Stylistic Analysis of One Chapter of Casualties of Peace by Edna O'Brien
Rusňáková, Adéla ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Pípalová, Renata (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problémy při překládání anglické beletrie do češtiny. Sestává ze dvou částí. Praktickou část tvoří překlad jedné kapitoly románu Casualties of Peace irské autorky Edny O'Brien z roku 1966. Teoretická část předkládá stylistickou analýzu, která zahrnuje volbu rejstříku, morfologické, lexikální, syntaktické a pragmatické hledisko. Každé z nich je ilustrováno okomentovanými příklady postavenými na teoretickém podkladu z prací Jiřího Levého, Dagmar Knittlové a Olgy Krijtové.
Translation and analysis of Jonathan Franzen's Freedom
Halfarová, Anna ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Pípalová, Renata (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problémy, se kterými se můžeme setkat při překládání z angličtiny do češtiny. Jako podkladová práce slouží román Freedom amerického autora Jonathana Franzena. Práce má dvě části. Pro účely první, teoretické části, jsem si vybrala dva různé úryvky z knihy. První pochází z prostředku knihy, druhý najdeme na samotném závěru. Druhá část práce se zabývá analýzou mého překladu. Hlavní pozornost věnuji konkrétním problémům, na které jsem při překládání narazila a které jsem musela vyřešit. Zdůvodňuji zde řešení, které jsem si vybrala, často za pomocí citace z knih, které se zabývají teorií překladu, nejvíce mi pomohly práce Jiřího Levého, Dagmar Knittlové a Zlaty Kufnerové.
TV Sitcom Friends: Analysis of character humor strategies based on the violation of Grice's Conversational maxims
Šmilauerová, Anna ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Anna Šmilauerová: TV Sitcom Přátelé: analýza způsobu tvoření humoru na základě porušování Griceových konverzačních maxim Abstrakt Smyslem této diplomové práce je analýza způsobu tvoření humoru u postav Phoebe a Chandlera v televizním sitkomu Přátelé (Friends). Zjištěné převládající způsoby byly poté porovnány s osobnostmi těchto tvou postav. Analyzovaná data tvořily přepisy dialogů u pěti vzorových dílů ze série 1, 3, 5, 7, a 9, které byly posouzeny podle Griceova kooperačního principu. Ze všech výroků byly brány v úvahu pouze ty, které u diváků vyvolaly smích a zároveň porušily jednu nebo více konverzačních maxim (kvality, kvantity, relevance a vhodného způsobu). Bylo zjištěno, že postava Phoebe porušuje nejčastěji maximu relevance, a že její nejzábavnější vlastností je její nekonvenční povaha a nevěcnost. Jak její osobnost dospívá a vyvíjí se, na číslech četnosti tohoto způsobu humoru zaznamenáváme pokles. Naproti tomu Chandler je většinu času ironický, čímž a porušuje maximu kvality. Jeho osobnost se také postupně mění, ale jak dokazuje stabilní frekvence takových případů, jeho smysl pro humor u něj zůstává nezměměný po celou dobu seriálu. Klíčová slova: humor, kooperační princip, konverzační maximy kvality, kvantity, relevance a vhodného způsobu, konverzační implikatura
English back-formation in the 20th and the early 21st century
Stašková, Naděžda ; Klégr, Aleš (vedoucí práce) ; Kavka, Tomáš (oponent) ; Pípalová, Renata (oponent)
(Naděžda Stašková) The subject of the present study is a description and analysis of English back- formation in the 20th and the beginning of the 21st century. The work mainly focuses on the last part of the given period and aims at highlighting the most typical features of this morphological process today, resulting from its development over the whole century. Based on the analysis of the contemporary situation and on the results of the research of neologisms involved in the process of back-formation, prevailing tendencies for the nearest future have been drawn and possible subjects for further research have been suggested. Investigation of an overall sample of 768 back-formed units has resulted in the following conclusions: Productivity of back-formation remains on the same level as it was in the first half of the 20th century. The most productive process is formation of verbs from action nouns, which has grown significantly. Back-formation of verbs from agent nouns has decreased, formation of verbs from adjectives almost disappeared. Adjectives can be seen as a minor source of back- formed nouns, probably decreasing in productivity. There is a growth in involvement of compounds in this process. The most frequent subtracted suffixes are -ing, -ion/-ation and -er, all of them being involved in the...
English back-formation in the 20th and the early 21st century
Stašková, Naděžda ; Klégr, Aleš (vedoucí práce) ; Kavka, Tomáš (oponent) ; Pípalová, Renata (oponent)
(Naděžda Stašková) The subject of the present study is a description and analysis of English back- formation in the 20th and the beginning of the 21st century. The work mainly focuses on the last part of the given period and aims at highlighting the most typical features of this morphological process today, resulting from its development over the whole century. Based on the analysis of the contemporary situation and on the results of the research of neologisms involved in the process of back-formation, prevailing tendencies for the nearest future have been drawn and possible subjects for further research have been suggested. Investigation of an overall sample of 768 back-formed units has resulted in the following conclusions: Productivity of back-formation remains on the same level as it was in the first half of the 20th century. The most productive process is formation of verbs from action nouns, which has grown significantly. Back-formation of verbs from agent nouns has decreased, formation of verbs from adjectives almost disappeared. Adjectives can be seen as a minor source of back- formed nouns, probably decreasing in productivity. There is a growth in involvement of compounds in this process. The most frequent subtracted suffixes are -ing, -ion/-ation and -er, all of them being involved in the...
Initiating Acts in Classroom Discourse
Dudková, Veronika ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Smyslem této diplomové práce je přispět k lingvistické a didaktické analýze diskurzu ve třídě. Lingvistické analýzy a interpretace vycházejí z klasifikace iniciací navržené A. B. M. Tsui a zkoumají druh, pořadí a frekvenci výskytu iniciací. Z didaktické stránky je pozornost soustředěna na potenciální korelace mezi iniciacemi učitele/ky na straně jedné a rozdělením studentů do skupin, základními jazykovými dovednostmi a pořadím jednotlivých činností na straně druhé. S ohledem na tato kritéria jsme analyzovali čtyři vyučovací hodiny čtyř různých učitelek anglického jazyka a hledali společné a odlišné vlastnosti jejich iniciací a v obecnější rovině také shodné a rozdílné rysy iniciací na nižším a vyšším stupni gymnázia. Závěrem jsme shrnuli naše lingvistické i didaktické poznatky, naznačili jevy, které se zdají být typické pro diskurz ve třídě, a navrhli možnosti dalšího zkoumaní, včetně důležitých faktorů, jež by měly být zohledněny.
Verbonominal predications in Englisch and their translation into Czech
Juračková, Kateřina ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Jančovičová, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá verbonominálními predikacemi. Porovnává pojetí daného jevu mezi angli tinou a eštinou. Dále zkoumá typy a výskyt eských prot jšk anglické verbonominální predikace. Zkoumání této problematiky vychází z komparativních analýz excerpt, která byla získána z autentických um leckých d l eského i anglického p vodu a z jejich p eklad do eštiny i angli tiny. Výsledky potvrdily ast jší užívání verbonominálních predikací v angli tin a odhalily nejb žn jší typy eských prot jšk . Poukázaly také na interferenci anglických verbonominálních predikací p i p evodu do eštiny. Rozdílný výskyt verbonominálních predikací v angli tin a v eštin dokazuje nominální tendence angli tiny oproti slovesn jšímu charakteru eštiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.