Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí5 - 14další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Programovací jazyk Swift a účelnost jeho zařazení do výuky
Dmitricheva, Valeriya ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Tato práce se zabývá programovacím jazykem Swift a účelností jeho zařazení do výuky. Swift je multiparadigmatickým jazykem, protože obsahuje prvky z objektově orientovaného programování, ale lze zkoušet i některé věci z funkcionálního programování. Apple představil Swift veřejnosti během WWDC 2. června 2014 a v současné době je využíván v operačních systémech Mac OS X a iOS společnosti Apple. Tato bakalářská práce je rozdělena do pěti částí. První z nich popisuje historii jazyka a jeho zařazení do kontextu ostatních programovacích jazyků. Další tří kapitoly představují základní syntaktické a sémantické konstrukce programovacího jazyka Swift na příkladu semestrální práce z prvního semestru. Obsahem poslední kapitoly je posouzení účelností zařazení jazyka Swift do výuky na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Programovací jazyk Swift a účelnost jeho zařazení do výuky
Kořínek, Lukáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá programovacím jazykem Swift. Programovací jazyk Swift je dva roky starý programovací jazyk od společnosti Apple. Je určen pro vývoj na systémech iOS, watchOS, tvOS a OS X. Cílem této práce je rozebrat programovací jazyk Swift a demonstrovat jeho použití na programu hry Adventura. V první a druhé části je úvod, cíle, přínosy bakalářské práce a rešerše literatury. Třetí část se věnuje rozebrání programovacího jazyka Swift. Vždy se rozebere nezbytně nutný kus teorie, která je potom demonstrována na programu hry Adventura. Čtvrtá část se věnuje účelnosti zařazení do výuky podle kritérií dostupnost literatury, technické požadavky, perspektiva jazyka, popularita jazyka, uplatnění na trhu práce a náročnost jazyka.
Reverzní inženýrství na platformách Java a Android
Žák, Josef ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Práce se zabývá reverzním inženýrstvím na platformě Android a Java. Jsou analyzovány (popsány) existující nástroje a techniky, dále jsou zkoumány možnosti obrany. První část se zabývá důkladnou rešerší prací na toto téma. Další část diskutuje oblasti využití reverzního inženýrství. Další kapitoly popisují operační systém Android a koncept virtuálních strojů na obou platformách. Je uvedeno porovnání registrové a zásobníkové architektury virtuálního stoje. Jádro práce je zaměřeno na statickou analýzu (obsah APK souboru, di-sassemblování, zpětný překlad). Jsou srovnány současně dostupné zpětné překladače pro class soubory a dex soubory. Testy pro zpětný překlad zahrnují různé verze Javy. Závěrečná kapitola se zabývá metodami obrany proti reverznímu inženýrství, včetně popisu výhod a nevýhod. Jsou otestovány dva populární obfuskátory (Proguard, DashO).
Převod desktopové aplikace v jazyce Java na tabletovou aplikaci na platformě Android
Sečkár, Alois ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Práce se věnuje problematice převodu existující desktopové aplikace na platformy Java do tabletového provedení platformy Android. Těžištěm práce je praktický příklad (aplikace pro výuku objektového programování v Javě), na kterém postupně probíhá identifikace, popis a návod k řešení klíčových odlišností, které je třeba v průběhu migrace hotové Java aplikace na Android platformu řešit.
Možnosti využití počítačových her pro zlepšení funkce podniku
Hudeček, Jan ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Práce seznamuje s problematikou využívání herních motivů v neherních aplikacích, neboli s gamifikací. Jsou prozkoumány oblasti vývoje a prvků počítačových her a jejich vlivů na člověka a současné informační technologie. Následují motivy gamifikace a jejich využití v reálných aplikacích v několika oblastech. Těmi jsou mimo jiné zjednodušení práce zaměstnanců, reklama nebo neziskové projekty. Poslední částí práce je návrh zařazení tématu gamifikace a počítačových her do konkrétních částí výuky Vysoké školy ekonomické v Praze.
Rozeberte objektové rysy jazyka Objective C a účelnost jeho zařazení do výuky
Saraikin, Alexey ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá objektovými rysy jazyka Objective-C a účelností jeho zařazení do výuky. Objective-C je objektově orientovaný programovací jazyk, vycházející z jazyka C a doplněný podporou objektů ze Smalltalku. V současné době je využíván v operačních systémech Mac OS X a iOS společnosti Apple. Doba jeho vzniku spadá do první poloviny 80. let, kdy byl vyvinut americkým počítačovým vědcem Bradem Coxem. Cílem této práce je analyzovat objektové rysy jazyka Objective-C, poskytnout přehled o jeho objektových vlastnostech, práci s objekty a posoudit účelnost zařazení jazyka Objective-C do výuky. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první části je uved úvod, cíle, okruhy a přínosy této bakalářské práce. Druhá kapitola se věnuje popisu objektů jazyka Objective-C a jeho užitečným pojmům. Třetí kapitola se zabývá prací s objekty. Obsahem čtvrté kapitoly je posouzení účelnosti zařazení jazyka Objective-C do výuky na vysokých školách. Pro posouzení byly stanoveny kritéria jako dostupnost literatury, vstupní podmínky a perspektivy jazyka Objective-C, popularita programovacích jazyků na trhu, uplatnění jazyka na trhu práce a náročnost syntaxe. Tato kapitola se zmiňuje o nevýhodách (výhodách) jazyka Objective-C a o možnostech jeho využití.
Programovací jazyk Groovy a účelnost jeho zařazení do výuky
Daňhel, Jan ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se věnuje programovacímu jazyku Groovy. Cílovým publikem by měli být ti, kteří se o něm chtějí dozvědět bližší informace, a ti, kteří chtějí prozkoumat možnosti jazyka v souvislosti s doménově specifickými jazyky (DSL). Práce obsahuje obecné shrnutí jazyka a jeho zařazení do kontextu programovacích jazyků. Dále je stručně vysvětleno, jak se s jazykem pracuje v jednoduchých příkladech. Nejsou však opomenuty hlavní pokročilé funkce, které jsou krátce popsány a předvedeny v příkladech. Na shrnutí pokročilých funk-cí navazuje jejich využití při tvorbě doménově specifických jazyků. Závěrem je shrnuta účelnost zařazení jazyka Groovy do výuky.
Knihovnaumožňující práci s libovolnými zdroji dat prostřednictvím SQL dotazů
Sýkora, Jan ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Osmá verze programovacího jazyka Java přinesla řadu novinek, které silně inklinují k deklarativnímu programování. Ve své práci jsem zaměřil na možnosti využití těchto novinek v oblasti deklarativního zpracovávání dat na platformě Java. Pro co nejvyšší míru deklarativnosti jsem zvolil Structured Query Language jazyk. Cílem mé práce bylo vytvořit knihovnu, jež by interpretovala SQL dotazy. Knihovna k interpretaci využívá datovody a celou řadu prvků z Javy, jež umožňují větší míru funkcionálního programování v Javě. Hlavním přínosem této práce bylo dát vývojářům alternativu v oblasti zpracování a filtrování dat, jež je z důvodu optimalizace většinou prováděno v perzistentní vrstvě aplikací.
Portal supporting the teaching process of foreign languages
Banáková, Lucia ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Cílem diplomové práce je návrh a vývoj portálu pro podporu výuky cizích jazyků. Tento portál by měl sloužit pro studenty na procvičování učiva prostřednictvím her. Učitelům by měl poskytnout možnost administrace studentů, obsahu, který jednotlivé hry studentům předkládají, možnost zadávat studentům úkoly a prohlížet si výkon studentů ve hrách. První část práce se věnuje hrám a gamifikaci ve výuce z teoretické stránky, analýzou vybraných gamifikovaných či herních systémů podporujících výuku cizích jazyků a průzkumu zájmu o takový produkt a jeho žádaných vlastností mezi pedagogy cizích jazyků. Následuje návrh funkcionality samotného portálu, popis architektury systému a uživatelská příručka. Praktickým výstupem práce je webová aplikace, kterou lze jednoduše rozšířit o další hry díky vytvořenému programovému rozhraní.
Analyse multithreaded applications development possibilities on the Java platform
Chamila, Sergius ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Předkládaná diplomová práce obsahuje rozbor možností vývoje vícevláknových aplikací na platformě Java. Konkrétně se v ní věnuji analýze vývoje knihoven, které umožňují práci s vlákny v tomto jazyce. Jsou zde prezentovány i prostředky a nástroje pro práci s vlákny a to na příkladech a ukázkách kódu programu. Zpracované jsou i různé koncepty a principy tvorby vícevláknových aplikací. I když má tvorba vícevláknových aplikací nesporně mnoho výhod, cílem je také poukázat na možná rizika spojená s jejich používáním. Při analýze vývoje platformy Java jsem použil metodu deskripce, analýzy, syntézy a komparace. Strukturu práce tvoří teoretická část, ve které jsou definovány základní pojmy a principy tvorby vícevláknových aplikací. Věnuji se v ní i rešerši prací, které se zabývají tématem paralelního programování. V analytické části jsou popsány a zhodnoceny změny na jednotlivých stupních vývoje jazyka. Za přínos práce považuji to, že přehledně dokumentuje a hodnotí vývoje jazyka Java od verze Java 1 až po připravovanou verzi Java 8. Práce tak může být studijní pomůckou pro zájemce o tento programovací jazyk.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí5 - 14další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.