Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  předchozí11 - 12  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce výchovného poradce a třídního učitele na 2. stupni základní školy
Málková, Pavla ; Opekarová, Olga (vedoucí práce) ; Sekereš, Pavol (oponent)
Hlavní úlohou školy je vyučování, škola však plní i funkci pečovatelskou, zdravotní, veřejně kulturní a poradenskou1. Škola by měla být místem, kde se žáci a studenti rozvíjí po všech stránkách. Ktomu je zapotřebí spolupráce všech pedagogických pracovníků ve škole. Nejdůležitějšími články v tomto řetězci jsou právě třídní učitelé a výchovní poradci. Třídní učitel má možnost být s žáky v intenzivním kontaktu a poznávat je jak ve třídě, tak i při akcích, které se konají mimo prostor školy (na výletě, na lyžařském výcviku apod.). Ne vždy je třídní učitel dostatečně odborně poučený a zkušený, aby všechny výchovně vzdělávacích situace uměl vyřešit sám bez jakékoliv pomoci. Někdy potřebuje odbornou radu a metodické vedení, které mu může poskytnout také výchovný poradce. Pro výchovného poradce je velkou podporou, podá-li mu třídní učitel informace o jednotlivých žácích, jejich rodinném zázemí apod. Proto je spolupráce třídních učitelů a výchovných poradců tak důležitá. Při svých oborových praxích jsem se setkala s více výchovnými poradci, kteří s různou mírou zodpovědnosti, profesionality a nadšení zastávali svou funkci. Na různých školách byl také přístup kolegů a ředitelů školy k funkci výchovného poradce jiný, na některých školách výchovné poradenství přiděleno dáno některému z mladších učitelů, protože nikdo z...
Uplatnění absolventů oboru pedagogika v praxi
Kalvodová, Lenka ; Prokop, Jiří (oponent) ; Opekarová, Olga (vedoucí práce)
Práce se zabývá oblastí obecné pedagogiky, konkrétně možností uplatnění absolventů obecné pedagogiky na trhu práce. Teoretická část práce nabízí přehled disciplín pedagogiky, vhled do historie oboru, přehled fakult, kde je možné v současné době obecnou pedagogiku studovat, a také obecné informace o absolventech VŠ a jejich nezaměstnanosti. Praktickou část práce tvoří výzkum, jenž zjišťuje uplatnění absolventů oboru pedagogika z let 1983 - 2006. Pro zjištění informací byla použita explorativní metoda - technika dotazníkového šetření, jejímž cílem bylo zjistit jednak současné uplatnění respondentů na trhu práce, jednak jejich motivaci ke studiu obecné pedagogiky na VŠ a také názor na propojení studia s praxí. Výsledky ukazují, že uplatnění absolventů na trhu práce je obecně dobré, přesto někteří respondenti poukazují na to, že s "čistou" obecnou pedagogikou se lze v současné době na trhu práce uplatnit obtížně. Propojení studia s následnou praxí ("pedagogickou realitou") považuje většina respondentů za nedostatečné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   předchozí11 - 12  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.