Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
TANEČNÍ GYMNASTIKA
Linsler, Lucie ; Drapalíková, Alena (vedoucí práce) ; Ovsová, Libuše (oponent)
Taneční gymnastika je odborný vyučovací předmět, vyučující se na tanečních konzervatořích, který slouží k přípravě pro všechny taneční techniky. Je základní průpravnou technika, která zvyšuje tělesné dispozice a pohybovou všestrannost žáka a rozvíjí jeho uměleckou osobnost. Využívá přirozených pohybových možností lidského těla.
Jóga - relaxační cvičení pro tanečníky
Hejnová-Hájková, Adéla ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Předkládaná bakalářská práce přibližuje využití tradičního indického cvičení jógy jako jednu z možností pro tanečníky, jak zlepšit tělesné i duševní zdraví, udržet si vlastní kondici a dosáhnout harmonie. V první části jsou popsány různé druhy jógy, principy tohoto cvičení, práce s dechem a svaly, v další části potom popis vybraných cviků a jejich provedení. Na konci práce je uvedena sestavená cvičební hodina, která by se mohla stát relaxační tréninkovou hodinou pro tanečníky, kterou lze cvičit kdykoliv a kdekoliv. Cílem práce není vytvořit učebnici jógy, ale ukázat tanečníkům možnost jak prostřednictvím jógy relaxovat při práci s tělem nejen během svého aktivního tanečního života, ale i po ukončení profesionální dráhy a udržet se tak v kondici po celý život.
Osobnost tanečního pedagoga
Mikysková, Barbara ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Ovsová, Libuše (oponent)
Jednotlivé přístupy k pedagogice tance jsem pro potřeby této práce zobecněně rozdělila do dvou skupin a rozhodla se zaměřit na tzv. ?druhou kategorii?. V rámci práce lze vymezit tři části, které vystihují její obsah a cíl. Jako první jsem zařadila část ?Pedagogika- Pedagog?. Předkládám zde nárys problematiky výchovy, ze kterého v následujících částech vycházím. Podkladem výkladu fenoménu výchovy mi zde je Platonova koncepce péče o duši. Následují dvě části, z nichž je každá zaměřena na zvláštní časové období, na dva obrazy pedagoga tance (začátku 16. století a začátku 20. století). V nich jsem se snažila poukázat na paralely, které probíhají jednak mezi tanečními mistry a ?renesančními modernisty?, zároveň ale také paralely, které rezonují s první částí práce. Práce nepředstavuje detailní zmapování problematiky pedagogiky tance. Cílem mé práce je zachycení juxtapozice činnosti dvou typů pedagoga tance a paralel, které z ní vyplývají.
Muž - tanečník
Skalická, Bronislava ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Ovsová, Libuše (oponent)
Magisterská práce navazuje na práci bakalářskou a je výsledkem zpracování kvalitativního výzkumu v baletních souborech českých divadel. Shromážděné poznatky z rozhovorů uskutečněných v Praze, Brně a Ostravě umožňují alespoň částečně přiblížit postoj tanečních umělců, který zaujímají vzhledem ke své profesi. Prostřednictvím několika tématických okruhů je možné definovat proměny cílů a priorit ovlivněných zkušenostmi a délkou kariéry, včetně specifikace ekonomické a sociální pozice tanečníka ve společnosti.
Výuka klasického tance 1. ročníku konzervatoře
Bártová, Marie ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Riedlová, Kateřina (oponent)
Předkládám detialní zpracování výuky klasického tance 1. ročníku Taneční konzervatoře. Základem celé práce jsou jak vlalstní zkušenosti, tak také informace a vědomosti získané z přednášek na HAMU. Práce je vytvořena podle osnov osmileté Taneční konzervtoře hl.m.Prahy. Hlavním úkolem je podat ucelený pohled výuky. Práce obsahuje alternativní metody výuky a obrazovu přílohu doplňkových cviků.
Mužský prvek v tanci
Bič, Daniel ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Tato práce se zabývá mužským elementem v tanci. Popisuje hlavní problémy a předsudky, které musel a v některých případech ještě musí, muž - tanečník překonávat. Je to studie mužského tanečního snažení na poli uměleckého tance.
Scénická praxe moderního tance (4.-6 .roč.konzervatoře)
Kalousková, Hana ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Záměrem mé práce je průzkum v oblasti scénické praxe moderního tance. Celá práce je rozdělena do čtyř kapitol. V té první se zabývám předmětem scénické praxe všeobecně, tak, jak je jednotlivými subjekty chápán. V další kapitole věnuji pozornost osobnosti pedagoga v průběhu výuky scénické praxe. V následující kapitole se pozastavuji nad systémem výuky scénické praxe moderního tance na tanečních konzervatoří, přičemž se objekty mého zájmu stali TCP a TK. V poslední, čtvrté kapitole, se věnuji problematice školních souborů. Nejprve hodnotím existenci a členství v těchto institucích obecně, poté se zaměřuji na tři současné pražské soubory konkrétněji. Popisuji tedy Balet Praha Junior, Baby Balet Praha a Bohemia Balet, přičemž se snažím objasnit historický kontext jejich vzniku. Posléze se zaměřuji na repertoár a okolnosti jeho výběru a tvorby, typy představení a uměleckých produkcí, které soubory zajišťují, a snažím se také nahlédnout do běžného týdenního plánu člena školního souboru. V poslední podkapitole se zabývám frekvencí uměleckých akcí uvedenými soubory v sezónách 2005/06 a 2006/07. V samotném závěru práce se nachází obrazová příloha, kde uvádím fotografie vybraných choreografií v podání TCP a TK a jejich studentů, koncentrovaných do školních souborů.
Zařazovaní prvků upside-down do hodin současného tance
Ryšlavá, Jana ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Raček, Daniel (oponent)
V této práci jsem popsala, kde jsou kořeny této techniky, co si pod ní představit a jak se odrází v praxi. Na základě práce s různými predagogy jsem se snažila najít společné znaky a principy, které lze brát za obecně platné. POmocí této zkušenosti a za využití abstrahovaných principů jsem vytvořila základní osu, jak současný tanec využívá upside-down prvky ve výuce současného tance. Dále se snažím poukázat na obecné časté chyby, které se vyskytují ve větším měřítku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.