Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Baletní škola Olgy Kyndlové, Státní opera Praha
Adams, Tereza ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem výuky v Baletní škole Olgy Kyndlové ve Státní opeře Praha, která si klade za cíl připravit své žáky ke studiu na taneční konzervatoři. Jsou zde popsány jednotlivé lekce, jaké principy výuky se v této škole používají a jaké má výuka cíle. Práce obsahuje shrnutí i dalších aktivit a úspěchů žáků školy na tanečních soutěžích a představeních. Jedna z kapitol je věnována charakteristice vlastností a dovedností pedagoga tance, na co by měl klást důraz při výuce žáků a následně jsou zde popsány požadavky pro přijetí žáka na taneční konzervatoř. V poslední části práce jsou uvedeny grafy s výsledky z dotazníků, které obdrželi současní žáci Baletní školy Olgy Kyndlové. Otázky byly zaměřeny na spokojenost žáků s výukou, na jejich osobní názory a plány do budoucna.
Využití přípravných a kompenzačních cvičení v technice M. Graham (Center Work)
Táborová, Dita ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; DERCSÉNYIOVÁ, Lucie (oponent)
V magisterské práci jsem se rozhodla navázat na téma, které jsem zpracovávala v bakalářské práci. Jde o využití přípravných a kompenzačních cvičení v technice M.Grahamové v části hodiny "Center Work". Hlavním cílem mé práce je na základě těchto cvičení připravit studenty k lepšímu provedení jednotlivých cvičení, s ohledem na správné anatomické a kineziologické poznatky. Ráda bych také, aby se tato technika mohla přiblížit nejen studentům konzervatoří, ale také široké taneční veřejnosti.
Něco mezi námi - práce se skupinou interpretů
Reihserová, Lenka ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Abstrakt Ve své magisterské práci jsem se zaměřila na práci se skupinou interpretů. Snažila jsem se toto téma přiblížit z pohledu tanečního pedagoga, který respektuje taneční techniky, a zároveň hledá způsob, jak rozvíjet tanečníka, aby byl co nejlépe připraven na profesionální dráhu a bývá často součástí nějaké skupiny. Ve svém hledání jsem dospěla k několika důležitým poznatkům, které jsem zahrnula do jednotlivých kapitol. Uvědomila jsem si důležitost senzomotoriky a vnímání, smysl taneční improvizace a nahlédla jsem i do problematiky formování osobnosti pedagoga i tanečníka. Své teoretické poznatky jsem uplatnila během praktického zkoumání, které popisuji v poslední kapitole.
Význam a cíle taneční gymnastiky v současnosti
Linsler, Lucie ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; DRAPALÍKOVÁ, Alena (oponent)
Taneční gymnastika je odborný vyučovací předmět, vyučující se na tanečních konzervatořích, který slouží k přípravě pro všechny taneční techniky. Je základní průpravnou technikou, která zvyšuje tělesné dispozice a pohybovou všestrannost žáka a rozvíjí jeho uměleckou osobnost. Využívá přirozených pohybových možností lidského těla. V této práci se snažím přiblížit současnou podobu taneční gymnastiky, zaměřit se na její význam a cíle a poohlédnout se za souvislostmi s ostatními technikami, kterými by měla být ovlivňována. Dále také uvádím, jak taneční gymnastiku obohatit novými prvky ze současného tance a poukazuji na některé složky, které by měly být její součástí.
Cvičební metoda Gyrokinesis a Gyrotonic
Kordíková, Kateřina ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Kohoutková, Barbora (oponent)
Předkládaná bakalářská práce popisuje cvičební techniku Gyrokinesis a Gyrotonic. V první části jsou vysvětleny principy těchto cvičení. V další části je životopis tvůrce cvičení Julia Horvatha a instruktorky Barbory Kohoutkové, která se tímto cvičením zabývá .Na konci práce se zaměřuji na svou osobní zkušenost s těmito druhy cvičení. Srovnávám techniku Gyrokinesis a Gyrotonic s technikou Pilates a zamýšlím se nad využitím těchto cvičebních metod v tanečních školách. Cílem práce bylo přiblížit neznámé cvičení Gyrokinesis a Gyrotonic a ukázat hlavně tanečníkům, že tyto metody jsou prospěšné nejen během jejich aktivního života, ale i po ukončení profesionální dráhy a udržení si tak kondice po celý život.
Jóga jako alternativa aktivní taneční kariéry
Hájková, Adéla ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Čeňková, Jitka (oponent)
Předkládaná diplomová práce navazuje na bakalářskou práci z roku 2009 a doplňuje ji o přehled historie jógy, podrobněji rozpracovává filosofii jógy, vývoj jednotlivých stylů jógy a zmiňuje i doplňující aktivity jako meditace, relaxace a způsob stravování. Autorka se zaměřuje především na aštanga vynjása jógu, kterou cvičí již 8 let. V bakalářská práci přibližuje využití tradičního indického cvičení jógy jako jednu z možností pro tanečníky, jak zlepšit tělesné i duševní zdraví, udržet si vlastní kondici a dosáhnout harmonie. Diplomová práce je snahou doporučit cvičení a učení jógy jako možnost, jak pokračovat v pracovní kariéře po skončení aktivní taneční bez nutnosti opustit životní styl plný každodenní práce s tělem. Součástí diplomové práce je i průzkum rozšířenosti cvičení jógy mezi tanečníky v divadlech Brodway, Hybernia, Kalich, kde autorka sama účinkuje.
Taneční aktivity dětí školního věku 11 - 15 let
Kubátová, Renata ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Na základě zmíněných bodů obsahu se v této diplomové práci pokusím vytvořit náhled na nabídku současných pohybových aktivit pro děti staršího školního věku, které se nechtějí stát profesionálními tanečníky, ale chtějí se tanci věnovat.
Tanec v moderním státě Izrael
Indráková, Tereza ; Stavělová, Daniela (vedoucí práce) ; Ovsová, Libuše (oponent)
Tato diplomová práce nazvaná Tanec v moderním státě Izrael si klade za cíl představit současnou taneční scénu v Izraeli a objasnit charakter izraelského tance na základě souvislostí, které jej od počátku procesu vzniku státu na území tehdejší Palestiny formovaly. Na základě výzkumu v Izraeli přestavuji jednotlivé tvůrce a instituce zdejšího tanečního světa, se kterými jsem se osobně seznámila. Prostřednictvím osobních rozhovorů s Izraelci formujuji otázku, jakou úlohu zastává současný tanec v izraelské společnosti. Nenahlížím zde na tanec jako samostatný umělecký obor, ale kladu taneční umění do širšího společenského a kulturního kontextu. Podstata této práce spočívá v definování izraelské identity prostřednictvím současného tance.
Doris Humphrey (její přínos pro vývoj moderních tanečních technik)
Reihserová, Lenka ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na americkou tanečnici a choreografku Doris Humphreyovou. Snažila jsem se nejen podrobně přiblížit její život,ale především poukázat na inspirační zdroje, které vedly k její technice založené na principu ?fall x recovery?. Inspiračním zdrojem jí byl jednak člověk a jeho každodenní zkušenost a také Friedrich Nietzsche a jeho filozofické dílo Zrození tragédie. Doris Humphreyová vytvořila systém cvičení, který měl vést k rozvoji její techniky, a proto jsem vybrala pro ukázku z tohoto systému několik cvičení, která jsem popsala a doplnila je o fotografie. Na závěr své práce jsem se zamyslela nad jejím přínosem pro vývoj moderních tanečních technik.
Konsekvence dosavadního vývoje pro pedagogiku tance
Mikysková, Barbara ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Magisterská práce Konsekvence dosavadního vývoje pro pedagogiku tance? předkládá strukturu oboru pedagogika tance. Obor pedagogika tance je chápán jako jedna ze subdisciplín oboru pedagogika, tudíž vědeckého oboru. Vzhledem k tomu, že pedagogika tance dosud nebyla studována z této perspektivy, nemůže práce navazovat na předchozí vědeckou činnost. Pro realizaci práce bylo nejprve zapotřebí obor co nejpřesněji vymezit (prostřednictvím navázání na předchozí relevantní studie), stanovit a definovat klíčové termíny, ale také určit předmět studia a hierarchii jeho jednotlivých částí. Cílem práce je prezentovat a definovat pedagogiku tance jako jednu ze subdisciplín pedagogiky. Skrze tento cíl je také vymezen očekávaný přínos práce. Práce by měla přispět k tomu, aby byla pedagogika tance uznávána jako vědecký obor. Tím by byla zajištěna stabilní základna pro veškerou činnost na poli pedagogiky tance. Svým vlivem zasahuje výuka tance do dění v celém tanečním světě, tedy nejen v oblasti tanečního školství, ale také v tanečně teoretické oblasti, v chodu a náplni činnosti divadel, skrze která se vliv pedagogiky tance projevuje až do komerční sféry tanečního světa působící na širokou veřejnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.