Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Akce StB "Kulak" na Vysokomýtsku
Hájková, Adéla ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Stehlík, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá akcí "Kulak", kterou v rámci kolektivizace zemědělství prováděla v letech 1951-1953 Státní Bezpečnost v Československu. Pomocí mikrohistorie se zaměřuje na oblast Vysokomýtska a osudy tamějších sedláků, kteří byli s celými rodinami nuceně vystěhováni a jejich majetek byl zabaven. První kapitoly práce se dívají na celou problematiku vysídlování obecným měřítkem. Zohledňují celkovou situaci Československé lidově demokratické republiky, její proces kolektivizace, vzniku Jednotných zemědělských družstev a její tehdejší postavení zákonů, které tyto procesy umožňovaly. Po představení kontextu a obecných informací se kapitoly zaměřují na jejich konkrétní dopad, a to na příkladu obce Stradouň. Z této obce bylo vystěhováno pět tzv. rodinných celků, tedy sedlák a všichni, kdo s ním sdíleli jednu domácnost. Všech pět rodinných celků bylo odvezeno ve stejný den 18.dubna 1952 do okresu Roudnice nad Labem. Práce se opírá o archivní materiály a odbornou literaturu. Klíčová slova: Kolektivizace - kulak - Vysokomýtsko - jednotné zemědělské družstvo - lidové soudy
Rozvoj porozumění obsahu pravoúhelníku a trojúhelníku
Hájková, Adéla ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Zamboj, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na rozvoj porozumění pojmu obsahu pravoúhelníku a trojúhelníku formou výukového experimentu u žáků šestého ročníku základní školy. Před zahájením experimentu byly stanoveny předpoklady výskytu formálních poznatků a následně byl proveden diagnostický test, který měl tyto formální poznatky žáků odhalit. V testu se vyskytly typové úlohy, které se objevují běžně v učebnicích či pracovních sešitech. Do testu také byly zahrnuty úlohy zaměřené na práci se čtvercovou sítí. Výukový experiment byl koncipován dle pojmotvorného procesu míry v geometrii a hypotetické učební trajektorie. Úlohy, které byly ve výuce použity, byly v průběhu upravovány či doplňovány dle nastalých situací ve třídě. Výukový experiment byl rozdělen na dvě části. První část se týkala porozumění pojmu obsahu pravoúhelníku. Druhá část byla zaměřena na porozumění pojmu obsahu trojúhelníku. Obě části na sebe navazovaly. Cílem experimentu bylo reedukovat případné formální poznatky žáků, dovést žáky ke konceptuálnímu porozumění obsahu pravoúhelníku a trojúhelníku. Na závěr experimentu byl opět proveden test, který ověřil, zda k porozumění došlo, a zda byly formální poznatky zživotněny. Závěrečný test obsahoval podobné úlohy jako test diagnostický. Přidány byly úlohy zaměřené na porovnávání útvarů a na výpočet...
Vliv vzdělání na výkon role mediátora
Hájková, Adéla ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Šišková, Tatjana (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá alternativním způsobem řešení sporů, mediací v netrestních věcech. Mediace je v současné době zakotvena v Zákoně o mediaci a o změně některých zákonů (zákon o mediaci) č. 202/2012 Sb. v právním řádu České republiky, což je v této práci stěžejním aspektem. Toto aktuální téma, jedná se totiž o poměrně nový zákon, účinný od září 2012, pojednává o osobnosti a dosaženém vzdělání zapsaného mediátora, konkrétně jaké jsou dle zmiňovaného zákona předpoklady pro výkon profese tzv. zapsaného mediátora a navíc zkoumá a porovnává úspěšnost u zkoušek mediátora v České advokátní komoře a na Ministerstvu spravedlnosti České republiky dle Vyhlášky č. 277/2012 Sb., o zkouškách a odměně mediátora. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit pomocí kvantitativního výzkumného šetření, zda existuje rozdíl, a jak se v mediačním procesu projevuje, u zapsaných mediátorů s rozdílným předchozím vysokoškolským vzděláním. Teoretická část diplomové práce je věnována popisu mediace jako alternativní metody řešení sporů, definování role a povinností mediátora a systému vzdělávání mediátorů.
Vliv vzdělání na výkon role mediátora
Hájková, Adéla ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Šišková, Tatjana (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá alternativním způsobem řešení sporů, mediací v netrestních věcech. Mediace je v současné době zakotvena v Zákoně o mediaci a o změně některých zákonů (zákon o mediaci) č. 202/2012 Sb. v právním řádu České republiky, což je v této práci stěžejním aspektem. Toto aktuální téma, jedná se totiž o poměrně nový zákon, účinný od září 2012, pojednává o osobnosti a dosaženém vzdělání zapsaného mediátora, konkrétně jaké jsou dle zmiňovaného zákona předpoklady pro výkon profese tzv. zapsaného mediátora a navíc zkoumá a porovnává úspěšnost u zkoušek mediátora v České advokátní komoře a na Ministerstvu spravedlnosti České republiky dle Vyhlášky č. 277/2012 Sb., o zkouškách a odměně mediátora. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit pomocí kvantitativního výzkumného šetření, zda existuje rozdíl, a jak se v mediačním procesu projevuje, u zapsaných mediátorů s rozdílným předchozím vysokoškolským vzděláním. Teoretická část diplomové práce je věnována popisu mediace jako alternativní metody řešení sporů, definování role a povinností mediátora a systému vzdělávání mediátorů.
Jóga jako alternativa aktivní taneční kariéry
Hájková, Adéla ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Čeňková, Jitka (oponent)
Předkládaná diplomová práce navazuje na bakalářskou práci z roku 2009 a doplňuje ji o přehled historie jógy, podrobněji rozpracovává filosofii jógy, vývoj jednotlivých stylů jógy a zmiňuje i doplňující aktivity jako meditace, relaxace a způsob stravování. Autorka se zaměřuje především na aštanga vynjása jógu, kterou cvičí již 8 let. V bakalářská práci přibližuje využití tradičního indického cvičení jógy jako jednu z možností pro tanečníky, jak zlepšit tělesné i duševní zdraví, udržet si vlastní kondici a dosáhnout harmonie. Diplomová práce je snahou doporučit cvičení a učení jógy jako možnost, jak pokračovat v pracovní kariéře po skončení aktivní taneční bez nutnosti opustit životní styl plný každodenní práce s tělem. Součástí diplomové práce je i průzkum rozšířenosti cvičení jógy mezi tanečníky v divadlech Brodway, Hybernia, Kalich, kde autorka sama účinkuje.
Jóga - relaxační cvičení pro tanečníky
Hejnová-Hájková, Adéla ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Předkládaná bakalářská práce přibližuje využití tradičního indického cvičení jógy jako jednu z možností pro tanečníky, jak zlepšit tělesné i duševní zdraví, udržet si vlastní kondici a dosáhnout harmonie. V první části jsou popsány různé druhy jógy, principy tohoto cvičení, práce s dechem a svaly, v další části potom popis vybraných cviků a jejich provedení. Na konci práce je uvedena sestavená cvičební hodina, která by se mohla stát relaxační tréninkovou hodinou pro tanečníky, kterou lze cvičit kdykoliv a kdekoliv. Cílem práce není vytvořit učebnici jógy, ale ukázat tanečníkům možnost jak prostřednictvím jógy relaxovat při práci s tělem nejen během svého aktivního tanečního života, ale i po ukončení profesionální dráhy a udržet se tak v kondici po celý život.

Viz též: podobná jména autorů
2 HÁJKOVA, Alexandra
7 HÁJKOVÁ, Aneta
1 Hájková, Adriana
1 Hájková, Agáta
13 Hájková, Alena
2 Hájková, Alexandra
2 Hájková, Alžběta
10 Hájková, Andrea
7 Hájková, Aneta
1 Hájková, Anežka
11 Hájková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.