Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozhraní pro hry s dataprojektorem a Leap Motion
Kendra, Matej ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
V této práci jsou popsána různá rozhraní určená člověku k hraní her a postupně jsou vyobrazeny modernější i běžně dostupná rozhraní. Blíže práce popisuje, jakým způsobem lze hrát hry na běžném dataprojektoru a senzorech pro detekci gest - Kinect a Leap Motion. Projekt je zaměřen na vyhodnocení aspektů návrhu deskové hry s těmito prvky a také na potřebnou kalibraci obrazu projektoru a Leap Motionu. Část projektu je věnována popisu deskové hry Osadníci z Katanu, z jejichž pravidel je vytvořena specifikace a možnosti hráče. Podle těchto znalostí je pak popsán návrh hrací sestavy a návrh několika typů rozhraní hry. Práce jednoduchým způsobem popisuje implementaci hry a v závěrečných kapitolách popisuje způsob testování vytvořeného rozhraní. Posledním obsaženým tématem je vyhodnocení z pohledu testovaných uživatelů.
Vyhledávání podobných 3D modelů
Karásek, Miroslav ; Najman, Pavel (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací vyhledávání 3D modelů v databázi na základě podobnosti. Samotná databáze je realizována za použití rychlých datových struktur v jazyce Python. Využívá knihovny třetích stran na extrakci Spherical harmonics a 3D Zernikeho deskriptorů. Pro přístup k databázi je navrženo REST aplikační rozhraní, jehož využití je demonstrováno na ukázkovém webovém uživatelském rozhraní. Dále se práce zabývá kvalitou vyhledávání, prezentuje výsledky implementovaného vyhledávacího enginu a navrhuje možná vylepšení.
Ovládání aplikace pomocí gest
Lengál, Tomáš ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ovládáním aplikace pro 3D modelování pomocí senzoru Microsoft Kinect. Hlavním cílem je prozkoumat možnosti a vhodnost tohoto senzoru pro rozpoznávání gest a jejich následné využití při ovládání aplikace. Práce se soustředí na tři hlavní úkoly. Jedná se o ovládání menu, ovládání rotace a ovládání ořezávání.
Uživatelské rozhraní pro práci s počítačem ve virtuální realitě
Pazdera, Michal ; Najman, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnostmi ovládání počítače ve virtuální realitě. Jejím cílem je vytvořit uživatelské rozhraní, které v ní bude umožňovat pracovat s počítačem. Nejprve studuje možnosti zařízení pro snímání akci uživatele a jejich využití pro ovládání a způsoby interakce ve virtuální realitě. Na základě získaných informací se zaměřuje na způsoby interakce, které využívají pro ovládání snímání rukou uživatele. Práce řeší problém výběru a manipulace s virtuálními objekty. Představuje tři způsoby interakce, které testuje v rámci experimentu a následně hodnotí. 
3D hra ovládaná pomocí senzoru Leap Motion
Hajdin, Martin ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom užívateľského rozhrania a ovládania počítačovej hry s použitím zariadenia Leap Motion. Navrhnutá hra je typu „Endless Runner", ktorá bola implementovaná v Unity3D pomocou jazyka C#. Na tejto hre bola testovaná jednoduchosť, intuitívnosť, pohodlnosť a zábavnosť ovládania oproti interakcii s klávesnicou alebo Gamepadom. Vyhodnotenie implementovaného ovládania prebiehalo formou používateľských testov. Testovaním bolo zistené, že sa ovládanie pomocou zariadenia Leap Motion nelíši od klávesnice, alebo Gamepadu. Napriek tomu by väčšina používateľov preferovala ovládanie pomocou Leap Motion.
Mobilní hra s použitím rozšířené reality
Konečný, Adam ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvoření hry v rozšířené realitě pro operační systém iOS. Výsledná hra je založena na herním žánru tower defense. Práce se věnuje rozšířené realitě a jejímu vývoji, dále popisuje nástroje potřebné pro vytvoření této hry. Další část práce popisuje návrh a následnou realizaci tohoto projektu. Nakonec se věnuje dostupným nástrojům pro testování, testování samotnému a rozebere výsledek testování.
Hra ve virtuální realitě
Čeleďa, Jan ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
V posledních letech zaznamenaly headsety pro virtuální realitu značný posun kupředu jakz hlediska dostupnosti pro širší veřejnost, tak z hlediska inovací, které vývoj v oblastivirtuální reality přinesl. Nové technologie přináší mnoho změn a vylepšení v manipulaciuživatele s virtuálním světem, kvalitnější obraz a vhodnější napájení. Cílem této prácebylo vytvoření akční hry ve virtuální realitě. Jedná o simulaci lovu kachen dvouhlavňovoubrokovnicí v prostředí venkova. Při tvorbě práce byl kladen důraz na manipulaci se zbranía věrohodně působící střelbu. Jako headset pro virtuální realitu byl zvolen HTC Vive.Aplikace je vytvořena ve volně dostupném enginu Unity a naprogramována v jazyce C#.
Vehicle Speed Measurement Using Stereo Camera Pair
Najman, Pavel ; Sojka, Eduard (oponent) ; Guillemaut, Jean-Yves (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This thesis aims to answer the question whether it is currently possible to autonomously measure the speed of vehicles using a stereoscopic method with the average error within 1 km/h, the maximum error within 3 km/h, and the standard deviation within 1 km/h. The error ranges are based on the requirements of the OIML whose Recommendations serve as templates for metrological legislations of many countries. To answer this question, a~hypothesis is formulated and tested. A method that utilizes a stereo camera pair for vehicle speed measurement is proposed and experimentally evaluated. The experiments show that the technique overcomes state-of-the-art results with the mean error of approximately 0.05 km/h, the standard deviation of less than 0.20 km/h, and the maximum absolute error of less than 0.75 km/h. The results are within the required ranges, and therefore the formulated hypothesis holds.
Bezkontaktní autentizace uživatele pomocí senzoru Leap Motion
Lukáč, Jakub ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Bezkontaktná autentizácia užívateľov naberá ako nová technológia na popularite. Poznatky v spracovaní obrazu a ich aplikácia prispeli k vzniku zariadení akým je ovládač Leap Motion. Toto zariadenie od firmy s rovnakým názvom Leap Motion inc. dokáže určovať polohu ruky v priestore a rozpoznávať jednoduché gestá. Táto práca sa zaoberá aplikáciou dát z rozhrania tohto ovládača pri identifikácii osôb. Využité sú už overené charakteristiky geometrie ruky, ako šírky a dĺžky prstov. Cieľ práce je najmä overiť použitie tohto na trhu dostupného a cenovo nenáročného senzoru pri rozpoznávaní. Užívateľ si toto zariadenie pravdepodobne nezakúpi kvôli jeho vlastnosti autentifikácie osôb, no môže využívať túto jednoduchú formu zabezpečenia bez akejkoľvek ďalšej investície. Nakoniec, výsledky práce ukazujú presnosť okolo 99 % na menšej vzorke ľudí, ktorá pripomína práve domáce použitie.
Promítané uživatelské rozhraní - desková hra
Kaisler, Vojtěch ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací interaktivní stolní deskové hry. Tuto realizaci je možné rozdělit na detekci a projekci. Detekce prováděná infračervenou kamerou slouží ke snímání reakcí hráčů, kteří interagují se hrou pomocí jednoduchých gest rukou. Projekce promítá na stůl herní plán s figurkami pomocí dataprojektoru. Zvolenou promítanou hrou je stolní hra na hrdiny Dungeons & Dragons.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Najman, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.