Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Radnice Brno – Sever
Holpuch, Michal ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh radnice pro městskou část Brno- sever. Radnice je umístěna do nově navržené urbanistické struktury, která se nachází místo území kasáren v Černých Polích. Hlavním motem celé práce bylo vytvoření moderní radnice, která si na základu stabilních trvalých hodnot zachová svoji flexibilnost a otevřenost. Toho bylo dosaženo rozdělením funkcí na základní skupiny a jejich respektování v celém návrhu.
Radnice Brno – Sever
Cejpek, Petr ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout radnici pro městskou část Brno- sever. Radnice je umístěna do nově navržené urbanistické struktury, která se nachází na území dnešních kasáren v Černých Polích. Řešená lokalita se nachází v pomyslném geometrickém středu městské části a díky tomu se lokalita stává výhodnou pro umístění radnice. Hlavním cílem bylo vytvořit radnici měnící se v průběhu času, která by reagovala na dodatečné větší nároky na prostor a doplňování dalších hmot nejen s funkcí sloužící pro účely radnice. Nová radnice je navržená tak, aby obohatila městský prostor.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Trenz, Miloš ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh komplexu školských staveb v lokalitě Černé louky v centru Ostravy. Vedle snahy o dosažení architektonické, typologické a provozní harmonie usiluje o vyjasnění kolize nesourodých urbanistických struktur, které se v této oblasti střetávají a snaží se dále rozvíjet schválenou územní studii, vztahující se k tomuto místu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Chroustová, Andrea ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl nárh komplexu školských staveb v Ostravě Černé louce. Návrh je rozdělen do dvou objektů - hlavní objekt (ZŠ a SŠ) a objekt MŠ . Hlavní vstup do komplexu je směrován ke spádové oblasti - bydlení v Nové Karolině. Ustoupením objektu MŠ je vytvořen parkově upravený předprostor škol. Podél řeky byl zachován zelený pás pro sport a rekreaci. Forma hlavního objektu koresponduje s okolní zástavbou - uzavřený blok s vnitřním atriem. Blok se směrem k řece otevírá a zdrobňuje, stejně tak i objekt MŠ. Pro fasáda objektu je zvolen speciální pohledový beton se schopností čištění ovzduší - prolamovaný kolem oken. Do atria a směrem k řece jsou použity skleněné plochy. Barevné provedení fasád je oživeno žlutými plochami ostění u oken, pro společné prostory je použita prosklená plochoa s lesklými zelenými panely. Provoz hlavní budovy je členěn do 4 celků. I. stupeň ZŠ je orientován směrem k řece a typickým pro něj jsou čtvercové učebny a velká pobytová chodba. II. stupeň ZŠ, spojený se SŠ, je umístěn do 2 a 3NP v atriovém uspořádání chodeb s učebnami. Další celek tvoří tělocvična orientovaná k Černé louce. Zázemí školy je umístěno do 1NP. Dominantním prvek je prostorově převýšená jídelna otevírající se do atria.
Dům umění města České Budějovice
Chmel, Zdeněk ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Historické jádro Českých Budějovic je proslulé svým gotickým urbanismem v čele s rozlehlým čtvercovým náměstím. V centru města či v jeho těsné blízkosti však můžeme nalézt řadu nepříliš optimálně využívaných lokalit s velkým potenciálem, jejichž přestavbou může dojít ke zvýšení kvality veřejného prostoru města a ke zvýšení hustoty zastavění. Prostřednictvím diplomové práce jsem se rozhodl pokusit definovat tyto lokality a iniciovat veřejnou diskuzi nad jejich podobou. Práci jsem rozdělil do dvou semestrů, kdy v zimním jsem se zabýval výběrem vhodných lokalit; vytipováno bylo 8 míst zralých pro přeměnu, ze kterých nakonec vzešly 3 testovací projekty zpracované do úrovně urbanistického konceptu. Následně na základě této práce jsem na začátku letního semestru zvolil jednu konkrétní lokalitu – Senovážné náměstí – a původní vizi jsem rozvedl do projektu diplomové práce.
Městský polyfunkční dům na ulici Křížová, Brno
Poruba, Martin ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
NÁVRH Teorie 1. CO JE MĚSTSKÝ DŮM Podstatou městského domu (dále už pouze MD) je bezesporu „Parter“. Parter je myšlen prostor, kde se stýká veřejnost s živnostníkem (z pravidla vlastníkem domu), který produkuje originální výrobky nebo originální služby. Výhoda takového uspořádání spočívá právě v pohodlí majitele domu, který sejde pouhých pár schodů a je ve své vlastní živnosti. Do výšky pak následují patra pro bydlení majitele a patra vhodná pro bydlení rozvětvené rodiny či k pronájmu. Objekt lze po částech pronajímat. Podstatou je, že alespoň v jednom z bytů bude trvale bydlet vlastník. Tímto docílíme skutečné podoby MD. Možnost etapovité výstavby v zásadě pomáhá docílit optimálního rozložení financování projektu (viz obr. níže) tzn., že není nutno investici provést najednou. Důležité je vyplnit prázdné parcely v ulicích města právě parterem, na který se postupně navrší patra bydlení a vznikne tak MD. Stejně jako v přírodě i ve městě rostou domy stejným způsobem. Dožije-li některý z nich, je snadné nahradit ho novým městským domem v poměrně krátkém časovém intervalu. 2. VIZE DOPRAVY 2.1. Potřeba dopravy pro městského člověka Městský člověk žijící v MD by měl mít možnost dopravit se prakticky kamkoli pěšky. Běžné cíle, které si v průběhu dne či týdne vytyčí, by měly být v dosažitelné blízkosti. Neměla by tak vznikat nutnost vlastnit osobní motorové vozidlo za účelem dopravy po městě. Tak se MD automaticky dostává na pomyslný vrchol pyramidy forem bydlení. Život v něm přináší řadu výhod. Dovolím si tvrdit, že vlastnit takový dům by mohlo být cílem každého z nás. Jako vlastník MD nemusíte docházet do zaměstnání, tzn. vykonávat ho mimo domov. Veškerý komfort se nachází v blízkém okolí. Tato forma bydlení podporuje rozvoj maloobchodu a udržování mezilidských vztahů. Je to zdravý způsob života. V podstatě se snažím poukázat na dávno lety prověřené zkušenosti. 2.2. Budoucnost dopravy Při pomyšlení na dopravu budoucnosti se mi vybaví létající kapsle, s automatickou navigací. Dnes se nám to může zdát ještě příliš fantasy, ale dá se předpokládat, že právě tímto směrem se do budoucna doprava bude vyvíjet. Z takového konceptu dopravy ve městech tedy vyplývá, že nebude nutné investovat nemalé částky do budování pozemních koridorů a ulice se opět stanou příjemným místem pro setkávání lidí. Jen si to představte ráno, kdy vyjedete výtahem na střechu svého MD a nasednete při východu slunce do svého vznášedla…úžasné!!! Pokud se zůstaneme při zem, i v dnešní době existují řešení, která dopravu po městě odlehčí. Kvalitní MHD mnohé vyřeší. Přetížené dopravní uzly nemají v centrech měst, co dělat. MHD Jaká by měla být: Efektivní, čistá, za roční permanentku s dotovanou cenou Minimálně vytížené linky by měly být zrušeny a přetížené linky posíleny, což povede k stěhování lidí do center měst. To je výzvou pro urbanisty. Dostatečný počet sedadel ve vozidlech je nutnou podmínkou úspěšné MHD. Vozy s nízkou nástupní hranou a v dobré technické kondici jsou vizitkou kvalitní MHD. PŮJČOVNY JÍZDNÍCH KOL Po vzoru mnoha zemí EU bychom měli zvážit zajištění dopravy za pomocí cyklistických kol. Půjčovny kol by měly být běžným standardem. PŮJČOVNY UNIVERZÁLNÍCH MOTOROVÝCH MINI VOZÍTEK Stejně tak vytvoření celoměstského systému půjčoven elektrických motorových vozítek s malou rychlostí 25 km/h by bylo velice prospěšné.
Slovinské národní divadlo v Lublani
Korbička, Miroslav ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Úkolem zadání diplomové práce bylo navrhnout Slovinské národní divadlo v Lublani. Lublaň je hlavním městem Slovinska. Zaujímá plochu 275 km a čítá 271 881 obyvatel. Městem protéká řeka Ljubljanica, která tvoří neměně významný prvek v utváření charakteru města. Vymezený pozemek pro návrh divadla se nachází ve vnitrobloku se stávající prolukou na Kongresové náměstí. To je na pojeno svou horní částí na hlavní lublaňský bulvár Slovenskou cestu. Kongresové náměstí patří k nejvýznamnějším městským náměstím. Při navrhování jsem se v prvé řadě soustředil na správné usazení divadla na stanovený pozemek. Samotná proluka nám dává poměrně zásadní limitující faktor. Obě dvě vnitřní stěny domů obíhající do vnitrobloku, mají okna. Při řešení divadla jsem pracoval se dvěma hlavními nosnými myšlenkami. První myšlenka mě vedla k napojení divadla na uliční čáru Kongresového náměstí tak, aby divadlo nebylo utopená uvnitř vnitrobloku, ale nějakou svou částí zasahovalo do náměstí a tím se s ním opticky neodtrlo. Druhá myšlenka souvisí s vytvořením shromažďovacího prostoru před divadlem. Při spojení těchto dvou myšlenek a faktoru stěn s okny domů v proluce, jsem dospěl k tvaru divadla. To se skládá ze tří hmot. Jako už jsem naznačil výše, divadlo je tvořeno ze třech částí. Částí hmotovou, jež zasahuje náměstí. Tato část je využita především pro administrativní potřeby divadla a pak pro technologie a komunikační jádra divadla. Druhá část, jež je určena pro veřejnost obsahuje vstupní prostory v napojení do spodního hlediště. V druhém nadzemním podlaží se nachází dva vstupy do horního balkónového hlediště. Ve spodním hledišti se nachází 326 sedadel a horním hledišti je 176 sedadel, dohromady je to tedy 502 sedacích míst divadla. V třetím nadzemním divadle je umístěna galerie, která může sloužit potřebám jak divadla tak veřejným výstavám. A ve čtvrtém nadzemním podlaží se nachází druhá malá scéna divadla. Ta je určena pro přibližně sto diváků . Ve třetí části určené pro jevištní prostory, technické a doprovodné provozy divadla, jako jsou šatny kanceláře, denní místnosti a sklady. Pod divadlem se také nachází dvě podzemní patra a také čtyři patro pro podzemní garáže.
Slovinské národní divadlo v Lublani
Machara, František ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
městský blok určený zadáním pro studii na stavbu nového Slovinského národního divadla se nachází přímo v centru města Lublaň. Vnitroblok se otevírá prolukou do přilehlého parku Zvezda kterým probíhá jedna z městských os tvořících kompozici města. Tato kompozice byla započata již v dobách starověkého Říma, kdy zde bylo zbudováno římské vojenské castrum. Právě osa lemující původní hranici tohoto historického útvaru, jenž je stále velmi dobře patrný, prochází přibližným středem proluky a celého řešeného území, což nakonec zcela zásadně ovlivnilo celý ,,můj“ návrh..
Analýza vybraných složek cestovního ruchu města Strakonice
NĚMEC, Josef
Předkládaná bakalářská práce je rozdělena do třinácti kapitol včetně úvodní a závěrečné kapitoly, zdrojů a příloh. Zabývá se dílčí analýzou vybraných složek cestovního ruchu v okresním městě Strakonice. Snaží se zachytit podstatné souvislosti, které mají význam v rozvoji daného území z hlediska cestovního ruchu. Zároveň blíže mapuje historii města, která má přímý vliv na vznik a zachování pamětihodností ve městě. Součástí práce je i vlastní výzkumné šetření dvou segmentů podílejícími se na cestovním ruchu, a to ubytovacími a stravovacími zařízeními ve městě Strakonice a samotnými turisty, jež město kdy navštívili.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Nemec, Jozef
10 NĚMEC, Jaroslav
27 NĚMEC, Jiří
5 NĚMEC, Josef
19 Němec, Jakub
62 Němec, Jan
62 Němec, Jan
2 Němec, Jaromír
10 Němec, Jaroslav
27 Němec, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.