Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 200 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah státu a vybraných OOS v oblasti poskytování paliativní péče v ČR
Cihlová, Klára ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat roli, kterou zastávají vybrané organizace občanské společnosti v procesu proměny současného stavu segmentu paliativní péče v ČR. Podstatou paliativní péče je zajistit co možná nejvyšší kvalitu závěru života pacienta i jeho rodiny. Současný stav péče nedostačuje počtem paliativních lůžek ani mobilních specializovaných paliativních týmů potřebám stárnoucí české populace. Téměř výhradním poskytovatelem péče jsou organizace občanské společnosti, které na sebe zároveň berou roli iniciátora změny přetrvávající situace. Na základě dat z polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty diplomová práce metodou případové studie rozkrývá, co je příčinou neuspokojivé situace, jaké návrhy jejího řešení organizace občanské společnosti nabízejí a jakou škálu prostředků k dosažení změny využívají.
Social cirkus a využití empowermentu při práci se skupinami s rizikem vyloučení
Vohralíková, Tereza ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Košák Felcmanová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblastí social cirkusu, který formou kreativního vyjádření pracuje se skupinami s rizikem vyloučení. Cílem práce je zmapovat projekty social cirkusu v České republice a ve Španělsku, ve vztahu k fenoménu empowermentu při práci se skupinami s rizikem vyloučení a to především z hlediska zaměření projektů social cirkusu, způsobu, jakým s empowermentem pracují a za jakým účelem a následnou komparaci získaných dat s existujícími výzkumy a teoriemi empowermentu. Diplomová práce tedy nabízí vhled do současného stavu oblasti social cirkusu a jejího propojení s občanskou společností fomrou empowermentu osob s rizikem vyloučení. Abstract The master thesis deals with the area of social circus, which works with groups with risk of exclusion in the form of creative expression. The aim of the thesis is to map social circus projects in the Czech Republic and Spain, in relation to the phenomenon of empowerment in working with groups at risk of exclusion, especially in terms of social circus projects, the way they work with empowerment and for what purpose and subsequent comparison of gathered data with existing research and empowerment theories. The thesis therefore offers an insight into the current state of social circus and its connection with civil society by empowerment of people at...
Rozvoj a vzdělávání pracovníků sociálních podniků
Skálová, Veronika ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Bibliografický záznam Skálová, Veronika. Rozvoj a vzdělávání pracovníků sociálních podniků. Praha, 2018. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra studií občanské společnosti. Vedoucí práce Ing. Kateřina Legnerová, M.Sc., MBA, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se zabývá tématem rozvoje a vzdělávání pracovníků českých sociálních podniků a zkoumá, jakým způsobem jsou zajišťovány. Výzkumný soubor tvořily podniky zapsané v Adresáři sociálního podnikání, které tím deklarují svoje sociální poslání. Formou dotazníkového šetření bylo zjišťováno, jak probíhá vzdělávací proces vně podniku od fáze plánování, designu po realizaci a následnou evaluaci vzdělávacích aktivit. Z výsledků výzkumu vyplývá, že sociální podniky své pracovníky vzdělávají, ovšem ve většině podniků se jedná o proces poměrně nesystematický, s rezervami především po teoreticko-metodologické stránce, který brzdí především nedostatek finančních prostředků a nedostatek časového prostoru. V džungli sociálního podnikání ovšem existují světlé výjimky, které přes všechny překážky poskytují svému personálu kvalitní vzdělávací služby a dbají na jeho rozvoj. Klíčová slova sociální ekonomika, sociální podnik, sociální inovace, rozvoj, vzdělávání, celoživotní vzdělávání, rozvoj lidských zdrojů, cyklus vzdělávání
Činnost nevládních neziskových organizací v oblasti předškolního vzdělávání pro sociálně znevýhodněné a jejich role v inkluzi romských dětí
Kozáková, Aneta ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Klípa, Ondřej (oponent)
V diplomové práci spojuji téma vzdělávacího systému v České republice s tématem sociálního vyloučení, jež je jedním z faktorů, který se podílí na tendenci ke vzniku segregovaných škol a v němž se u nás často nacházejí Romové, s tématem občanské společnosti a to jak z hlediska její organizované formy - neziskových organizací, tak z hlediska její subjektivně vnímané složky tzv. civility neboli občanskosti. V teoretické části uvádím poznatky z těchto oblastí potřebné k porozumění problematice a k zasazení výzkumné části do kontextu. V metodologické části práce sleduji činnosti nevládních neziskových organizací věnujících se předškolní přípravě dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí, jejich vztahů a spolupráce se státními institucemi, jejich roli ve vzdělávacím procesu a faktorů, jež přispívají k tomu, že děti ze sociálně znevýhodněného prostředí jsou ve velké míře v předškolní přípravě vzdělávány organizacemi občanského sektoru. Jedna z výzkumných otázek se týká role těchto neziskových organizací v inkluzi romských dětí do systému základního škol.
Civic Engagement of Women Who Shop Ethically
Vojteková, Zuzana ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práca sa venuje etickej spotrebe a jej vplyve na občiansku angažovanosť mladých žien. Etická spotreba, do ktorej patrí napríklad bojkot a buycott produktov a služieb, získava v dobe upadajúceho formálneho občianskeho zapojenia na význame. Občania sa presúvajú na trh, kde aplikujú svoje etické zásady neekonomického charakteru. Ich spotrebné voľby sú motivované verejne prospešnými motívmi. Teoretická časť diplomovej práce definuje okrem občianskej spoločnosti a občianskej participácie aj základné pojmy etickej spotreby. Ďalej sa venuje premene politickej klímy, ktorá umožnila rozšírenie etickej spotreby, a genderovému aspektu etického nakupovania. Práca sa zameriava konkrétne na mladé ženy, ktoré žijú v Prahe a pravidelne eticky nakupujú, a to, ako sa občiansky zapájali pred a po tom, čo sa stali etickými spotrebiteľkami. Zo získaných dát sa zistilo na aké produkty informátorky uplatňujú etickú spotrebu, v akom zastúpení je socioekonomický, ekologický a politický motív a ako sa formálne a neformálne angažujú v občianskej spoločnosti. Spotrebnou voľbou dávajú občianky najavo kým sú, je to prejav ich identity.
Práce s multikulturními tématy v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež
Vladyková, Barbora ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent)
V kontextu moderního světa se objevují různé přístupy k vypořádání se se soužitím lidí z různých kultur. Jedním z těchto přístupů je multikulturní výchova. Multikulturní výchově ve školním prostředí se věnuje mnoho autorů, ovšem vzdělávání se odehrává i mimo školu, a tomu je v kontextu multikulturní výchovy věnována malá pozornost. Cílem této práce je proto předložit náhled do oblasti multikulturní výchovy v kontextu mimoškolního vzdělávání, konkrétně v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Výzkum byl proveden v Plzeňském a Karlovarském kraji. Hlavní metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory s vedoucími nízkoprahových zařízení, doplňkovou metodou pak byla analýza dokumentů.
Podoby "empowermentu" v rámci agendy anti-diskriminace v oblasti vzdělávání
Felcmanová, Alena ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Straková, Jana (oponent)
Podoby "empowermentu" v rámci agendy anti-diskriminace v oblasti vzdělávání "Empowerment" neboli stav určité emancipace (posílení), ve kterém jsou lidé navzdory strukturním překážkám schopni naplňovat své cíle a potřeby a rozvíjet svůj potenciál, by měl být výsledkem vzdělávání. Podoby empowermentu zahrnují to, jak jsou zapojení aktéři schopni dělat změny, ale také jejich vliv na podmínky a struktury, ve kterých se pohybují. Ve své disertační práci zkoumám empowerment aktérů ve vzdělávání z řad rodin, občanského sektoru, škol a dalších organizací státu. Výzkum jsem prováděla v kontextu zavádění tzv. inkluzivního vzdělávání a souvisejících změn v českém základním školství, v období od jara 2013 do konce roku 2017. Jako metody kvalitativního výzkumu jsem zvolila analýzu aktérů a hloubkové rozhovory. Sebraná data jsem analyzovala z hlediska cílů a agendy aktérů, jejich zkušenosti s diskriminací, jejich vztahu k agendě inkluzivního vzdělávání, spolupráce mezi aktéry a v neposlední řadě z hlediska (bez)moci a empowermentu aktérů (jak je sami popisují). Koncept empowermentu dále propojuji s konceptem prevence diskriminace ve vzdělávání, protože vidím jasnou souvislost mezi empowermentem a antidiskriminační praxí. Zde je stěžejní reflexe diskriminace jako takové a také reflexe vlastní moci daného aktéra....
Expertní dobrovolnictví očima neziskového sektoru
Spáčilová, Petra ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Diplomová práce se zabývá mezisektorovou spoluprací mezi organizacemi občanské společnosti (NNO) a tržním sektorem na příkladu spolupráce mezi NNO a expertními dobrovolníky z tržního sektoru. V teoretické části se práce věnuje jednotlivým sektorům hospodářství s důrazem na tržní sektor a občanský sektor, příčinám mezisektorové spolupráce, modelům mezisektorové spolupráce a jevům, které mezisektorová spolupráce může potenciálně přinášet. Cílem je zjistit, jak tuto spolupráci vnímají zaměstnanci NNO skrze teoretické rámování profesionalizace a komercionalizace organizací občanské společnosti. Pomocí kvalitativně orientovaného výzkumu diplomová práce zkoumá mezisektorovou spolupráci účastníku projektu Nadace Vodafone Rok jinak.
Divadlo utlačovaných jako cesta k empowermentu
Pejřimovská, Hana ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Cílem této práce je ukázat, jak dochází u účastníků divadla utlačovaných k empowermentu a jak jsou tyto zkušenosti z divadla přenositelné do dalšího života. Práce je postavena na kvalitativním výzkumu. Výzkumný vzorek se skládá z romských a ne-romských hráčů. Výzkumnou metodou jsou polostrukturované rozhovory, analýza je provedena otevřeným kódováním. Práce ukazuje, že pro empowerment je důležité setkávání s druhými a dialog, hry a intervence, sdílení zkušeností a práce s vlastním útlakem. V dalších oblastech života se empowerment projevuje na individuální rovině (nárůstem sebevědomí, získáním komunikačních dovedností, smyslem pro odpovědné občanství). Dále v oblasti profesní, při práci se skupinou, výkonu stávajícího povolání, či zapojení se do nových projektů. Pro občanskou společnost je důležité setkávání majority s minoritou, nárůst občanských kompetencí, růst sociálního kapitálu, setkávání s výraznými angažovanými osobnostmi, otevírání diskuze ve veřejném prostoru a podpora zodpovědnosti za svůj život a okolí. Klíčová slova: divadlo utlačovaných, empowerment, práce s útlakem, Romové a ne- Romové, občanská společnost, aktivní občanství

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 200 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.