Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dar nového života: Mk 5,21-43. Využití vědecké exegeze v lectio divina
Minář, Petr ; Brož, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hřebík, Josef (oponent)
DAR NOVÉHO ŽIVOTA: Mk 5,21-43 Využití vědecké exegeze v lectio divina Petr Minář Resumé: Práce Dar nového života: Mk 5,21-43 pojednává o využití vědecké exegeze v lectio divina a všímá si také úzkého spojení této metody četby Písma s liturgií. Vychází z úryvku Markova evangelia o uzdravení ženy trpící krvácením (krvotokem) a vzkříšení dcery Jairovy. Celá práce je rozvržena do čtyř částí. Začátek práce je věnován samotnému lectio divina a je nastíněn vývoj tohoto pojmu. Protože je práce zaměřena na využití metod vědecké exegeze je připojen stručný vývoj přístupu k biblickému textu od apoštolských dob až po současnost. Tato část tvoří výchozí bod práce. Nejobsáhlejší část práce tvoří exegetický rozbor Mk 5,21-43. Ten je vytvořen pomocí biblických komentářů, slovníků a konkordancí. K vyhledávání dalších biblických míst bylo také použito programu Theophilos 3. Tato část textu má klasickou strukturu (úvod do evangelia, struktura textu, synoptické srovnání, další místa v Písmu s podobným tématem, komentář k jednotlivým veršům, shrnutí). Tato část práce tvoří základ pro další kapitoly. Další dvě části práce jsou věnovány konkrétnímu použití výsledného rozboru v lectio divina a částečně i v liturgii. Pro lectio divina je postupováno po jednotlivých stupních a stále je odkazováno na exegetický rozbor z předchozí...
Modernizace přípravy učitelů pro vyučování v informační společnosti 21. století
Minář, Petr ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent) ; Dobrovská, Dana (oponent)
Práce se zabývá problematikou inovace přípravy studentů učitelství pro druhý stupeň základní školy v oblasti implementace ICT do didaktické přípravy studentů. Charakterizuje základní východiska informatizace společnosti počátku 21. století, problém počítačové a informační gramotnosti, mediální výchovy a hodnotí význam školních knihoven a informačních center. Dále analyzuje základní kurikulární dokumenty jako východiska informační výchovy a pozornost věnuje i dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti využívání ICT ve vzdělávání. Dotazníkové šetření mezi studenty Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové potvrdilo nedostatečnou přípravu studentů v didaktických aplikacích nových informačních technologií do vzdělávání jako základní didaktickou dovednost učitele v současnosti.
Nelineární řízení komplexních soustav s využitím evolučních přístupů
Minář, Petr ; Ošmera, Pavel (oponent) ; Oplatková,, Zuzana Komínková (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Problematika optimalizace složitých soustav za použití algoritmů umělé inteligence, je relativně nový vědní obor a má mnohé způsoby využití v technické praxi. Vhodné algoritmy na řešení podobných úloh jsou třeba genetický algoritmus, diferenciální evoluce, algoritmus HC12, metoda nelder-mead, fuzzy logika a gramatická evoluce. Kompletní řešení je prezentováno na vybraných příkladech od matematických soustav nelineárních systémů, až po praktické úlohy spolu s návrhem antén a stabilizace deterministického chaosu. Práce si klade za cíl navržení jednotlivých postupů využití algoritmů umělé inteligence při vícekriteriální optimalizaci. K dosažení optimálních výsledků slouží navržené softwarové řešení na základě multi-platformové aplikace v rámci Matlab a Java rozhraní. Softwarové řešení spojuje všechny algoritmy do ucelené aplikace a dále rozšiřuje možnosti uplatnění výsledků na reálných soustavách a v technické praxi.
Nelineární řízení komplexních soustav s využitím evolučních přístupů
Minář, Petr ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Problematika optimalizace složitých soustav za použití algoritmů umělé inteligence, je relativně nový vědní obor a má mnohé způsoby využití v technické praxi. Vhodné algoritmy na řešení podobných úloh jsou třeba genetický algoritmus, diferenciální evoluce, algoritmus HC12, metoda nelder-mead, fuzzy logika a gramatická evoluce. Kompletní řešení je prezentováno na vybraných příkladech od matematických soustav nelineárních systémů, až po praktické úlohy spolu s návrhem antén a stabilizace deterministického chaosu. Práce si klade za cíl navržení jednotlivých postupů využití algoritmů umělé inteligence při vícekriteriální optimalizaci. K dosažení optimálních výsledků slouží navržené softwarové řešení na základě multi-platformové aplikace v rámci Matlab a Java rozhraní. Softwarové řešení spojuje všechny algoritmy do ucelené aplikace a dále rozšiřuje možnosti uplatnění výsledků na reálných soustavách a v technické praxi.
Metody kompenzace teplotní chyby obráběcího stroje
Hanzal, Jiří ; Hermanský, Dominik (oponent) ; Minář, Petr (vedoucí práce)
Tepelná chyba způsobená tepelnou deformací je jedním z nejvýznamnějších faktorů ovlivňujících přesnost obráběcího stroje. Tento článek představuje přehled metod měření, regulace a kompenzace tepelné chyby. Dále se zabývá rešerší výzkumných středisek a jejich projektů. V závěru práce se zabýváme změřením teplotních odchylek na obráběcím stroji MCV 754 Quick. A pro testovaný obráběcí stroj byl sepsán metodický návrh teplotní kompenzace, který využívá model šedé neuronové sítě s konvolučním integrálem. Cílem této práce je seznámení se základním úvodem celého procesu kompenzace tepelné chyby.
Bezdotykové měření teploty
Sládek, Vojtěch ; Minář, Petr (oponent) ; Hermanský, Dominik (vedoucí práce)
Cílem práce bylo studium o bezkontaktním měření teploty a využití tohoto měření v oblasti výrobních strojů. První část práce zahrnuje pojmy a definice, které jsou nezbytné k seznámení s problematikou. Ve druhé, praktické části bylo srovnáno kontaktní a bezkontaktní měření na dvou experimentech. V prvním byl měřen rám stroje, na kterém bylo simulováno teplotní zatížení, dále byla určena emise, která byla porovnána s emisivitou z tabulek. V druhém experimentu byl stanovován teplotní gradient kuličkového šroubu, který byl měřen při chodu kuličkového šroubu, a byla opět určena emisivita, která byla porovnána s tabulkovými hodnotami. Závěr práce shrnuje výhody a nevýhody bezkontaktního měření, které byly ověřeny v praxi.
Metody kompenzace teplotní chyby obráběcího stroje
Hanzal, Jiří ; Hermanský, Dominik (oponent) ; Minář, Petr (vedoucí práce)
Tepelná chyba způsobená tepelnou deformací je jedním z nejvýznamnějších faktorů ovlivňujících přesnost obráběcího stroje. Tento článek představuje přehled metod měření, regulace a kompenzace tepelné chyby. Dále se zabývá rešerší výzkumných středisek a jejich projektů. V závěru práce se zabýváme změřením teplotních odchylek na obráběcím stroji MCV 754 Quick. A pro testovaný obráběcí stroj byl sepsán metodický návrh teplotní kompenzace, který využívá model šedé neuronové sítě s konvolučním integrálem. Cílem této práce je seznámení se základním úvodem celého procesu kompenzace tepelné chyby.
Dar nového života: Mk 5,21-43. Využití vědecké exegeze v lectio divina
Minář, Petr ; Brož, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hřebík, Josef (oponent)
DAR NOVÉHO ŽIVOTA: Mk 5,21-43 Využití vědecké exegeze v lectio divina Petr Minář Resumé: Práce Dar nového života: Mk 5,21-43 pojednává o využití vědecké exegeze v lectio divina a všímá si také úzkého spojení této metody četby Písma s liturgií. Vychází z úryvku Markova evangelia o uzdravení ženy trpící krvácením (krvotokem) a vzkříšení dcery Jairovy. Celá práce je rozvržena do čtyř částí. Začátek práce je věnován samotnému lectio divina a je nastíněn vývoj tohoto pojmu. Protože je práce zaměřena na využití metod vědecké exegeze je připojen stručný vývoj přístupu k biblickému textu od apoštolských dob až po současnost. Tato část tvoří výchozí bod práce. Nejobsáhlejší část práce tvoří exegetický rozbor Mk 5,21-43. Ten je vytvořen pomocí biblických komentářů, slovníků a konkordancí. K vyhledávání dalších biblických míst bylo také použito programu Theophilos 3. Tato část textu má klasickou strukturu (úvod do evangelia, struktura textu, synoptické srovnání, další místa v Písmu s podobným tématem, komentář k jednotlivým veršům, shrnutí). Tato část práce tvoří základ pro další kapitoly. Další dvě části práce jsou věnovány konkrétnímu použití výsledného rozboru v lectio divina a částečně i v liturgii. Pro lectio divina je postupováno po jednotlivých stupních a stále je odkazováno na exegetický rozbor z předchozí...
Modernizace přípravy učitelů pro vyučování v informační společnosti 21. století
Minář, Petr ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent) ; Dobrovská, Dana (oponent)
Práce se zabývá problematikou inovace přípravy studentů učitelství pro druhý stupeň základní školy v oblasti implementace ICT do didaktické přípravy studentů. Charakterizuje základní východiska informatizace společnosti počátku 21. století, problém počítačové a informační gramotnosti, mediální výchovy a hodnotí význam školních knihoven a informačních center. Dále analyzuje základní kurikulární dokumenty jako východiska informační výchovy a pozornost věnuje i dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti využívání ICT ve vzdělávání. Dotazníkové šetření mezi studenty Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové potvrdilo nedostatečnou přípravu studentů v didaktických aplikacích nových informačních technologií do vzdělávání jako základní didaktickou dovednost učitele v současnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
16 MINÁŘ, Petr
1 Minář, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.