|
Jak odhalit a rozvíjet leadership potenciál
Javorská, Anna ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Matysová, Kamila (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem leadershipu ve firemní sféře. Jejím cílem je odhalit, jaké kompetence, vlastnosti a kvality jsou nezbytné pro úspěšného leadera a následně zkoumá, jak nejlépe a nejefektivněji tyto kompetence, vlastnosti, kvality rozvíjet. Teoretická část uvádí do dané problematiky a věnuje se seznámení se základními pojmy jako leadership a rozvoj leadershipu. Praktická část pak zkoumá rozvoj leadershipu ve třech různých společnostech a srovnává dané firmy v této oblasti na základě kvalitativního výzkumu formou dotazníků a strukturovaných interview se specialisty v oblasti rozvoje leadershipu a také s manažery v těchto firmách. Závěr práce pak shrnuje odpovědi na základní otázky a pojmenovává efektivní způsoby rozvoje firemního leadershipu.
|
| |
|
Společensky odpovědné podnikání. Případová studie.
Efthymiadis, Šárka ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Matysová, Kamila (oponent)
Práce je rozdělena na dvě části. První část popisuje společenskou odpovědnost podniků z teoretického pohledu. Zahrnuje v sobě různé pohledy na CSR, stakeholdery, zabývá se i dopadem finanční krize na množství projektů CSR. Případová studie se zabývá společenskou odpovědností ve firmě Nike. Popisuje jednotlivé oblasti, ve kterých Nike společensky odpovědné podnikání provádí. I zde je popsán dopad světové finanční krize na množství realizovaných CSR projektů. Teoretická i praktická část práce podrobněji popisují reporting CSR.
|
|
Psychologické aspekty manažerské profese
Matysová, Kamila ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
The following paper attempts to offer a framework for explaining relations between manager profession and psychological aspects of human being. Nowadays the competition is increasing and knowledge of psychology and communication theories is becoming a crucial competitive edge. The work is intended to support importance of psychology for management and business. The author seeks inspiration both in depth psychology and in humanistic and phenomenological theories. In the first step, the author offer viewpoint of leadership and style of business communication as a consequence of human aggression and temperament qualities. The author draws the conclusion on the basis of own research. In the second step, the author tries to outline the complex analysis of human communication in compliance with business situations. Finally, the author compares coaching and therapeutic methods. The thesis presents scheme of recommendations for managers and businessmen.
|
| |