Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metaforická potence užitého materiálu
Černá, Adriana ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Králová, Andrea (oponent)
Tato práce se sestává ze dvou částí. První teoretická část se zabývá metaforou a materiálem, moţnostmi vyuţití materiálů a jejich významu, zabývá se také materiálovou knihovnou, která umoţňuje sledovat vývoj materiálů. Zmiňuji zde vlastní vyuţití materiálů v realizovaných projektech. Druhá část práce se zabývá popisem inscenace Idiot, jejím vznikem, průběhem a finální podobou.
Specifika divadla pro málo diváků
Vítková, Zuzana ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
V následující práci se zabývám specifiky divadla pro málo diváků. Zamýšlím se nad prostorem a blízkostí jako nad veličinami, které určují náš vztah k viděnému. Také nad detailem v divadle.Připojuji příklady některých osobností, které cíleně tvořísvá představení pro menší počet diváků a do komorních prostor. V praktické části popisuji svou práci na představení Příběh z říše Fantázie.
Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi Waltz
Palátová, Dana ; Kodet, Jan (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Sasha Waltz je v současnosti výrazným fenoménem současného tance nejen v Německu. Její umělecký přesah ovlivňuje klasické inscenační způsoby oper a boří i zažitá klišé tak staticky chápaných instalací, jako jsou například muzea. V bakalářské práci se snažím zmapovat tvorbu Sashi Waltz skrze prostor a jeho scénografické prostředky, a to od počátků až do současnosti. Měla jsem možnost zhlédnout prvotinu a porovnat ji s nejnovějšími projekty. Hlavním zdrojem práce byl můj několikaměsíční průzkum choreografické tvorby Sashi Waltz, spojený se sběrem informací a osobními rozhovory.
Umění místa
Gajdošíková, Silvie ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent)
Analýza tří projektů, Under-on-up v Drážďanech, Move house specific v New Yorku a v Praze připravovaný projekt Kulový blesk, v historickém kontextu i v souvislosti se současnou uměleckou scénou. Tato práce pojednává o fenoménu uměleckých intervencí do autentických prostor. Je zaměřená na vlastní projekty vytvořené v letech 2009-2010. Jedná se o projekt Under-on-up v Drážďanech, který byl tématem bakalářské práce, projekt Move house specific v New Yorku a na tuto linii navazující plánovaný projekt na rok 2012 Kulový blesk, který se uskuteční v Praze. V práci objasním obecné pojmy, které se k tématu vztahují - site specific, genius loci, interakce, instalace, performance, land art, autenticita a komunitní umění. U všech tří projektů rozeberu jejich koncepci, vývoj, zdroje inspirace a témata. U třetího, plánovaného projektu Kulový blesk uvedu jednotlivé motivy, spojitostí a zkušeností, které by se v něm měly v ideálním případě zůročit. Také porovnám popisované projekty mezi sebou z hlediska typu intervence, využití prostoru, interaktivity, estetických proporcí a produkce. V závěru se pokusím obecně zhodnotit toto srovnání a vnitřní podstatu umělecké intervence do specifických prostor s důrazem na popisované projekty.
Mezi postmoderní citací a minimalismem.
Šilar, Antonín ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Králová, Andrea (oponent)
V této práci se věnuji spojení postmoderních prostředků a puristické scénografie. Hlavním tématem práce jsou nová média především z hlediska integrace do dramatického prostoru. Zabývám se také spektakularizací filmu a performativního umění vlivem digitalizace médií a následného vystřízlivění z této fáze fascinace efekty a technickým potenciálem digitálních technologií. V komplexním popisu vlastní práce na třech divadelních projektech porovnávám tři odlišné přístupy k novým médiím v dramatickém prostoru. U těchto projektů kladu důraz na nutnost intermediálnosti všech složek scénografie
Potenciál autentického prostoru a jeho limity
Koníčková, Tereza ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
V této práci jsem se zabývala různými pohledy na autentický prostor, který obsahuje již zpočátku inspirativní informaci, příběh, ducha. Jedná se o pocit, o touhu zastavit se a třeba chvíli hledět a myšlenky se začínají otvírat. V textu se nejdřív opírám o vlastní zkušenost, následně pak o věcné informace a prameny, které se tématu dotýkají nebo se již jimi zabývali další umělci, umělecké skupiny či směry. Pokouším se tak nastínit možnosti a postupy, které prostor nabízí a jakými různými cestami může inspirovat k tvorbě obrazů, animací, veřejných akcí, performance, workshopů, tance atd. Mým cílem je nabídnout čtenáři této práce mnohačetnou ochutnávku a náznak různorodé tvorby, která je s autentickým prostorem spojena. Stěžejním tématem je pro mne můj magisterský projekt Koupelny, kterým jsem se zabývala ve spolupráci s Terezou Benešovou poslední dva roky magisterského studia na Damu v Praze střídavě v Čechách a ve Francii. Ověřuji potenciál prostoru jako takového a zkoumám jeho limity.
Scénografické řešení inscenace v duchu cikánské kultury
Fonová, Klára ; Tománek, Alois (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent)
Práce se zabývá popisem hmotné kultury Romů na území střední Evropy. Představuje základní typy obydlí kočovných i usedle žijících Romů, včetně výzdoby interiérů. Nejdelší část se zabývá popisem tradičního romského oděvu a jeho specifik. Upozorňuje na rozdíly mezi všeobecně zažitou představou o cikánském oděvu a historickou realitou. Zmiňuje také odlišnosti tohoto oděvu v průběhu staletí a v jiných oblastech Evropy. Krátce se věnuje i odívání současných Romů, tradičním romským řemeslům a specifikům tvorby některých současných výtvarných umělců. Druhá polovina textu shrnuje základní scénografické přístupy k zobrazování romské kultury převážně v českých divadlech. Předkládá také dva zahraniční příklady inscenací, které vyjadřují typické rysy cikánské kultury. Jde o představení slovenského divadla Romathan a francouzského cirkusu Zingaro. Závěrečná část předkládá scénografické řešení inscenace na motivy romských pohádek Romaldíno a Kamila realizované v Bábkovém divadle Žilina.
Pohybové divadlo, tanec a loutky v českém a japonském kulturním prostředí.
Hayashi, Yumi ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na hledání možností použití loutek v pohybovém divadle a na studium české a japonské loutkové tradice. Je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky o významu loutek a loutkovém divadle v české a japonské kultuře. V druhé části je popsán vznik představení Červený sen, doplněný o návrhy scénografie, loutek a kostýmů. Kapitola o japonském tradičním loutkovém divadle přibližuje také japonskou mentalitu a vliv filozofie a náboženství. Z českého pohybového divadla je popsán fenomén nového cirkusu. Je zde také uvedeno srovnání japonského a českého přístupu k používání loutek. Z poznání obou kulturních prostředí vychází zdroje vzájemné inspirace. Taneční představení Červený sen vzniklo jako společný projekt se studenty choreografie HAMU a zaměřilo se na herecké a taneční možnosti loutek. Příběh se ve třech dějstvích soustředil na silné ženské emoce: touha po lásce, touha po kráse a touha po moci. Hlavní role tří žen v kritických životních situacích mají Karen z příběhu Červené boty od Hanse Christiana Andersena, Jaoja Ošiči z japonské legendy o nenaplněné lásce a Lady Macbeth z tragédii Williama Shakespeara. Krátké příběhy jsou spojeny symbolickou červenou barvou. Dospívající dívka pozoruje osud tří žen a získává mravní ponaučení.
Stage design invisible, aneb hranice scénografie
Čičmanová, Erika ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Tománek, Alois (oponent)
Anotace Hranice a možnost jejich překračování, neviditelnost, skryté faktory, nečekaná překvapení, tajemství, představy, fantazie, sen. Pozastavení, která odhalují krásu ve všedním dni a výjimečnost každého okamžiku. Subjektivní vnímání umělcovo, podoby světa, nové dimenze, pohled jedince stojícího v mase, na masu nahlížejícího však z dálky.. Možnost poodhalení individuální vnitřní krajiny nabízí se veřejnosti prostřednictvím uměleckého díla. Vytvoření takového díla ovšem vyžaduje nezbytnou schopnost adaptace umělce do reálného světa, komunikace s okolím, řešení problémů a situací. A v týmové spolupráci, jakou je divadelní tvorba, to platí dvojnásob. Práce Hranice scénografie a stage design invisible, pojednává o existenci umělce v realitě; a na obecných i konkrétních příkladech zde uvádím právě ten rozsah práce scénografa, který obklopuje primární význam scénografie jako výtvarné složky v dramatickém umění. Práce, která se odehrává ve vymezených mantinelech scénografova pole působnosti, i za hranicemi samotné scénografie, ve výsledném představení neviditelná.
Realizace idejí okcidentálního autora
Nishioka, Kanako ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent)
V dnešní době nám skvělá technologie nazyvající se Internet umožňuje spojovat lidi s lidmi, a človek může získat nejrůznější informace kdekoliv na světě. Ale jaká je skutečnost komunikace? Záměr této diplomové práce je prozkoumat důležitost reálné = ne-virtualní komunikace na základě svých zážitků v České republice. Historie českého loutkového divadla ve 20.století dokazuje význam vlastního jazyka, a také idea od George Orwella poukazuje na hodnotu reálné zkušenosti jeho práce včetně jeho pozoruhodného života.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.