Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza efektivnosti digitálního archivu
Žižková, Veronika ; Lukašovská, Renáta (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Svoji bakalářskou práci jsem zaměřila na problematiku digitálního archivu, jeho využití a zároveň zhodnocení efektivnosti. Soustředila jsem se zvláště na porovnání efektivnosti ?ruční? a digitální archivace dat. Využívání digitálního archivu v praxi v ČR ještě není obvyklé, proto jsem využila zkušeností jedné z velkých zahraničních společností, podnikající na území České republiky, kde s úspěchem tento digitální archiv v praxi používají. Cílem práce bylo provést analýzu efektivnosti digitálního archivu využitého ve firmě ADP, od jejích přínosů až po náklady, které se zavedením digitálního archivu samozřejmě také souvisí. Snažila jsem se čtenáři přiblížit a vysvětlit rozdíly mezi digitální a manuální archivací dat. Provedla jsem vícekriteriální analýzu rozhodování o efektivnosti využívání digitálního archivu. Jedná se o analýzu, kdy porovnávám elektronický archiv firmy ADP s ruční archivací na základě 6 kritérií a s pomocí softwarového programu na vícekriteriální rozhodování MCA7. Dále jsem vypracovala pro zaměstnance firmy ADP, kteří již pracují s digitální archivem, anketu. Na základě této ankety jsem zjistila efektivnost práce s digitálním archivem právě očima uživatelů. Přínosem této práce k řešenému tématu je celkový pohled na digitální archivaci a zjištění, zda je využití elektronické archivace dat přínosem či nikoliv. Vymezila jsem kritéria, podle kterých jsem dále provedla analýzu. Kritéria jsem pak sepsala podle vlastních zkušeností s digitální a ?ruční? archivací dat. Měla jsem možnost sama si vyzkoušet a zjistit výhody a nevýhody této práce s digitálním archivem. Na základě této analýzy je znatelné, v čem jsou pozitiva a negativa nových a starých způsobů archivování dokladů. Práci jsem rozdělila na několik dílčích částí. Část první tvoří stručnou charakteristiku firmy ADP, její působnost, nabídku produktů. Zároveň jsem se v této části zmínila o zákoně o archivnictví. Druhá část se věnuje principu fungování digitálního archivu firmy ADP. Poslední část jsem celou věnovala analýze efektivnosti na základě vícekriteriálního hodnocení a ankety.
Elektronická pošta - přehled služeb free-mailu a hostingu
Převrátil, Martin ; Lukašovská, Renáta (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Práce si klade za cíl seznámit se službami a funkcemi, které jsou dostupné při využívání bezplatného e-mailu (tzv. free mail) prostřednictvím webového rozhraní a jeho komerční verze (tzv. e mail hosting). Začátek bude věnován základnímu přehledu a typům přístupu ke schránce elektronické pošty, poté bude uveden základní výčet dostupných služeb spolu s jejich stručným popisem a tabulkovým porovnáním. Zvláštní ohled je brán na vytvoření celkového obrazu elektronické pošty, jakou je například problematika nevyžádané pošty, viry a spolehlivost. V závěru se pokusím nastínit budoucnost e-mailu a zhodnotit přínosy mé práce, ke kterým jsem dospěl.
Metriky v informatice
Maryška, Miloš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Sajdl, Martin (oponent)
Cílem práce je vytvoření souhrnného přehledu o metrikách jakosti a ekonomické efektivnosti softwarových produktů a prakticky je aplikovat. V první části práce ? teoretické, je vytvořen souhrn a sumarizace dostupných metrik (ukazatelů), které jsou při hodnocení systémů využívány. Součástí je přehled o jednotlivých vlastnostech metrik (ukazatelů). Druhá část je zaměřena na popis informačních systémů Albatros a GICR. Ve třetí části ? praktické, je provedena aplikace vybraných metrik (ukazatelů). V poslední kapitole třetí části je provedeno komplexní zhodnocení systému a rozhodnutí o jeho vhodnosti pro splnění stanovených požadavků. Výsledkem provedené analýzy IS je doporučení pro investici do systému Albatros.
Corporate Performance Management a jeho podpora nástroji BI
Koucký, Jiří ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Corporate Performance Management (CPM) je poměrně nově se rozvíjející obor. Vychází z předpokladu, že řízení podniků vyžaduje vytvoření speciálních procesů, metodologií, metrik a systémů potřebných k měření a řízení podnikové výkonnosti. Mým cílem je v této práci rozlišit a popsat různé přístupy k této problematice. V prvním přístupu se zkoumá především finanční výkonnost podniku, finanční plánování a finanční konsolidace. Druhý přístup se zaměřuje na metody pro naplňování strategie jako je ballanced scorecard nebo strategické mapy. Poslední přístup reprezentuje CPM jako celopodnikovou manažerskou metodologii. Zmiňuji se o nejlepších manažerských praktikách a o celostním pohledu na CPM podle renomovaných světových konzultantů. Nemohu zapomenout poukázat na význam moderních informačních technologií pro podporu CPM, jimiž jsou nástroje Business Intelligence (BI). Ve zvláštní kapitole píši o předních světových dodavatelích BI a o kategoriích BI nástrojů pro podporu CPM.
Srovnání komerčních BI nástrojů s nástroji Open Source
Válek, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Cílem této práce je porovnání komerčních business intelligence nástrojů s nástroji Open Source v procesu implementace BI řešení ve střední firmě. V práci jsou porovnávány komerční aplikace Oracle (http://www.oracle.com) ? Oracle Warehouse Builder, Oracle Discoverer a Open Source nástroje z projektu Pentaho (http://www.pentaho.com) ? Kettle, Cube Designer a BI Platforma. Hodnocení obou systémů probíhá na základě předem definovaných metrik. Práce kromě popisu realizace obou řešení a jejich vzájemného porovnání také dává odpověď na zcela zásadní otázku, zda může Open Source řešení konkurovat tomu komerčnímu. Dalším přínosem je návrh modifikovatelného a znovupoužitelného stromu metrik, který je k hodnocení systémů použit.
Vývoj modulu pro správu dokumentů v rámci portálu INOVIO
Michálek, Lukáš ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Obsahem mé diplomové práce je analýza požadavků na systém pro správu dokumentů a návrh řešení těchto požadavků v modulu pro modul pro správu dokumentů portálu Inovio. V první části uvádím čtenáře do problematiky systémů pro správu dokumentů a stručně popisuji, jaké je místo těchto systémů v podnikové informatice. Dále popisuji vznikající webový portál Inovio a jeho aplikační moduly, zejména modul pro správu dokumentů. K návrhu tohoto modulu moje práce přispívá. Druhá část práce je potom zaměřena na konkrétní funkční i nefunkční požadavky kladené na systém pro správu dokumentů i obecně na webovou aplikaci. V této části čtenář nalezne jak analýzu požadavků, tak i konkrétní návrhy jejich řešení v modulu pro správu dokumentů portálu Inovio.
Implementace digitálního archivu v nadnárodní společnosti
Žižková, Veronika ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Cílem práce bylo zpracovat problematiku zavedení digitálního archivu do mzdového programu včetně analýzy efektivnosti. Součástí diplomové práce je detailní analýza efektivnosti digitálního archivu využitého ve firmě s mezinárodní působností, od jejich přínosů až po náklady, které se zavedením archivu především souvisí. V práci je popsána jak problematika při samotné implementaci v praxi, tak je i podrobně vysvětlen digitální archiv a to jak z technologického hlediska, tak i po uživatelské stránce. Detailněji je popsán průběh rozsáhlé analýzy digitálního archivu ve firmě a porovnání s manuální archivací dat, za použití metody vícekriteriálního rozhodování Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda zavedení digitálního archivu má opravdu tak velký přínos a zdali naplní očekávání manažerů firmy ADP. K samotnému výpočtu bylo použito metody stanovení vah kritérií a stupňů splnitelnosti. Metoda byla použita při analýze přínosů, u analýzy nákladů bylo počítáno se skutečně naměřenými jednotkami. Následné porovnání nákladů a přínosů bylo navrženo pomocí tří metod: tvorba kvocientu přínosů a nákladů, grafické zobrazení přínosů a nákladů a transformace nákladů na přínosy a určení společné hodnoty užitku. Celý tento postup výpočtu byl dvakrát opakován. Poprvé bylo využito vlastních zkušeností a poznatků a váhy byly voleny dle vlastního uvážení. V druhé části bylo počítáno s výsledky ankety, která byla provedena u německých klientů.
Model metrik servisního centra a jeho ověření s využitím nástrojů business intelligence
Kříž, Petr ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou strategického řízení a měření výkonnosti podniku. Cílem této práce je navrhnout systém pro podporu strategického řízení servisní organizace a následně se ho pokusit aplikovat v podmínkách konkrétní servisní organizace. K tomuto účelu byl využit model strategického řízení založený na Balanced Scorecard, z něhož vychází vytvořený model metrik a strategické mapy servisní organizace. První část diplomové práce se zaměřuje na vytvoření teoretického rámce, tedy pojednává o metodice Balanced Scorecard, nástrojích Business Intelligence a souhrnném konceptu Corporate Performance Management. Druhá část se pak zaměřuje na aplikovatelnost teoretického rámce v podmínkách servisu. Toho je dosaženo implementací několika vybraných metrik z navrhnutého modelu za využití nástrojů Business Intelligence. Výstupem této části je model metrik ve formě strategické mapy a manažerské reporty, znázorněné ve formě grafů a tabulek, umožňující sledování plnění strategických cílů skrze vybrané metriky.
CPM a jeho efektivní podpora v IS
Čuka, Ondřej ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce popisuje moderní koncept řízení Corporate Performance Management a jeho efektivní podporu v informačních systémech organizace. První část práce se věnuje základním principům CPM, vycházejících ze současných manaţerských systémů, a jejich provázanosti na business intelligence technologie. Uvádí procesy, metriky, technologie, metodiky a přístupy, které se v rámci řízení výkonnosti a jeho zavádění v organizaci pouţívají. Druhá část práce se jiţ zabývá reálným projektem implementace řízení výkonnosti ve skupině RWE CZ. Popisuje průběh tohoto projektu a konfrontuje ho s doporučeními, která uvádí teorie. Pro jednotlivé fáze projektu jsou pak odvozeny kritické faktory úspěchu. V závěru práce je navrţena kategorizace těchto faktorů a ke kaţdému z faktorů je uvedeno doporučení pro jeho řešení.
Zajištění kvality dat v podnikovém informačním systému
Rufer, Filip ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Dvořák, Stanislav (oponent)
Hlavním cílem této práce je představit na základě teoretických poznatků a vlastních znalostí problematiku zajišťování kvality dat v podnikových informačních systémech, neboť kvalita dat se vzhledem k jejich rostoucímu objemu stává stále více aktuální. Práce nejprve podává teoretický pohled na podniková data, na chyby v nich vznikající a poté zkoumá důsledky jejich nedostatečné kvality. Ve druhém oddíle popisuje způsoby uchování dat, které v dnešní době kvalitě dat napomáhají. Třetí oddíl je věnován problematice uživatelských rozhraní a je jím dotvořen teoretický základ po oddíl čtvrtý, který přináší vlastní pohled na stav této problematiky a vyvozuje na jeho základě některá opatření, která by mohla zlepšení kvality dat v podnikových informačních systémech značně napomoci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.