Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informatické vzdělávání na středních školách zaměřených na informatiku
Kopřiva, Pavel ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Cílem mé práce je popsat vývoj informatického vzdělávání na středních školách v České republice, který není popsán v žádných knihách, nýbrž jsme schopni jej zjistit, a to především díky pamětníkům, kteří v době vzniku informatického vzdělávání stáli v čele středních škol nebo se přímo vývoje informatického vzdělání zúčastnili. Dalším cílem je v krátkosti shrnout látku, která se v současné době probírá na středních školách a oborech, které jsou zaměřeny na Informatiku a to jednak z širšího pohledu pomocí Rámcového vzdělávacího programu a následně konkrétně a úzce pomocí současných učebnic Informatiky pro střední školy. Jednou ze stěžejních částí mé bakalářské práce bude dotazování studentů středních škol, a to jak se zaměřením, tak i bez zaměření na Informatiku. V rámci dotazování budou kladeny stejné otázky oběma skupinám studentů a následně budou jejich výsledky zobrazeny v grafické podobě s finálním komentářem těchto výsledků. V poslední části bych rád naznačil problém, který osobně vidím v dnešním vzdělávacím školském systému.
Problémy archivace digitálních fotografií a přístupy k jejich řešení.
Kysučanová, Kateřina ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato práce je zaměřená na oblast problematiky dlouhodobé archivace digitálních fotografií. Cílem této práce je popsat hlavní problémy provázející dlouhodobou archivaci fotografií, hardwarové prostředky a zhodnotit jejich vhodnost pro archivaci fotografií, vysvětlit jednotlivé druhy metadat a formátů obrazových dat a posoudit jejich vhodnost pro archivaci fotografií. V praktické části jsem zkoumala archivy tří vybraných společností. Přínosem této práce je zhodnocení a seznámení se třemi vybranými programy, které usnadňují archivaci fotografií a také popis funkcí a zhodnocení vybraných internetových úloţišť. Dále jsem se zabývala otázkou legislativy, která ovlivňuje archivaci dat a vytyčila nejdůleţitější zákony a standardy, které tuto oblast upravují.
Analýza pluginů použitých v organizaci CTVS v redakčním systému WordPress
Vašíčková, Tereza ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
V organizaci je stále důležitější zavést prezentování informací pomocí webových stánek a dát webu přehledný způsob zobrazení. K tomu je nejjednodušší používat redakční systém, do kterého můžeme implementovat pomocné moduly neboli pluginy, které nám zefektivňují či zjednodušují práci s vkládáním dokumentů, dat a informací na web, ale zároveň nám napomáhají k požadovanému zobrazení. A právě analýzou pluginů v organizaci CTVS v redakčním systému WordPress bych se chtěla věnovat v mé bakalářské práci. Součástí práce je stanovení požadavků na web s používaným redakčním systém WordPress v organizaci CTVS. V mé práci bych chtěla docílit vyhodnocení analýzy všech nainstalovaných pluginů, navrhnout řešení a rozhodnout, které pluginy jsou pro CTVS prospěšné natolik, aby byly v redakčním systému uloženy a používány, popřípadě navrhnout odstranění nepotřebných nepoužívaných pluginů.
Podpora počítačové výuky pro seniory
Sedláček, Adam ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením výukové multimediální aplikace pro seniory, která by je seznámila se základními principy práce na počítači a s jeho ovládáním. V první části práce se zaměřuji na současný stav počítačové gramotnosti u seniorů v České republice. Dále se zabývám počítačovou výukou seniorů a možnostmi, které v této oblasti mají. Ve druhé části se zabývám přístupem k vytváření výukové aplikace pro seniory. Popisuji problémy spojené se stářím a na jejich základě vyvozuji doporučení, jak by měl vypadat vzhled, ovládání a výukový text aplikace určené pro seniory. Třetí část práce je věnována samotnému vytváření multimediální výukové aplikace pro seniory. Zbývám se v ní výběrem vývojového prostředí a technologie, vytvářením vzhledu, ovládání a výukového textu aplikace. Dále se zaměřuji na testování aplikace a její konečné publikování. Nakonec se zabývám možnostmi využití aplikace pro počítačovou výuku seniorů.
Analýza nástrojů elektronického platebního styku
Svěcený, Lukáš ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Cílem diplomové práce je ozřejmit celkový technologický a organizační koncept platebních karet a naznačit další směřování v této oblasti během nejbližších let, ovlivněný technologickými trendy a snahou o standardizaci (přijetí nových mezinárodních standardů nutí banky, aby změnily vlastní organizační zabezpečení platebních karet). Práce by měla též osvětlit individuální výhody a nevýhody platebních karet a nástrojů sloužících k jejich autorizaci. Z těchto informací jsem poté vycházel při sepisování případových studií v další části diplomové práce, kde si kladu za cíl ilustrovat popisované poznatky na konkrétních případech z praxe. Při psaní této práce jsem využil tříleté osobní zkušenosti získané prací pro společnost Wincor Nixdorf na pozici projektového manažera. Společnost patří k vedoucím hráčům na trhu dodávek informačně-technologických řešení pro bankovní a maloobchodní sektor. Jelikož je otázka nákladů na informační technologie stále ožehavé téma, použil jsem informace získané z různých retailových řetězců pro porovnání nákladů jednotlivých variant komunikačního připojení a dále jsem využil modelu porovnání celkových nákladů vlastnictví (tzv. TCO), abych srovnal výši investic nutných k pořízení pokladního HW.
Web 2.0
Buyankhishig, Agiimaa ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato studie zpracovává problematiku webu 2.0 a sociálních sítí s důrazem na vzdělávání a oblast českých vysokých škol. Ve své první části nejprve popisuje základní charakteristiky a technologie webu 2.0. Ve své druhé části pak rozebírá výhody a využitelnost hlavních služeb webu 2.0 v oblasti vzdělávání, poněvadž takovéto využití neustále nabývá na důležitosti a má svůj význam pro naši společnost. Dále pojednává o nejvýznamnějších sociálních sítí v zahraničí a v České republice. A nakonec, ve své poslední části, je vypracována analýza výskytu informací na sociálních sítích o nejznámějších českých veřejných vysokých školách
Využítí nástrojů web 2.0 při výuce
Doubravová, Lucie ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Diplomová práce Využití nástrojů Web 2.0 ve výuce seznamuje čtenáře s konceptem Web 2.0 a jeho vlastnostmi. V první kapitole jsou definovány základní charakteristiky nástrojů a technologií označovaných termínem Web 2.0. Ve druhé kapitole věnuji pozornost konkrétním službám, které již našly své uplatnění ve výuce a zabývám se způsoby jejich vhodného využití, zejména v oblasti vysokoškolského vzdělávání. Tato kapitola, zároveň obsahuje konkrétní příklady z oblastí, ve kterých se nástroje Web 2.0 úspěšně uplatnily. Práce se zabývá především využitím Web 2.0 nástrojů v prostředí českých škol. Jelikož služby Web 2.0 nejsou žádnou novinkou, oslovila jsem studenty a vyučující na VŠE a zjišťovala, jaké zkušenosti mají s těmito nástroji jak v osobním životě, tak v kontextu výuky. Třetí kapitola je tedy zcela věnována průzkumu využívání nástrojů Web 2.0 v praxi VŠE. Obsahem závěrečné kapitoly je zamyšlení, jakým směrem se bude web vyvíjet v následujících letech. Stranou nezůstaly ani sociální otázky, spjaté s bouřlivým rozvojem internetu a Webu 2.0.
Přístupy k vytváření elektronické podpory ve výuce
Rajnoch, Adam ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato práce se zabývá elektronickou podporou ve výuce, především pak přístupy k tvorbě těchto podpor. Cílem práce je vytvořit soubor pravidel a doporučení, který by pomohl s tvorbou elektronické podpory a nabídl základní informace. Tato pravidla a doporučení budou vytvořeny pro tvorbu elektronických médií pro výuku formou e-learningu, tvorbu elektronických prezentací a v poslední řadě pro screencasting. Obsahem práce bude také představení technických a technologických prostředků využívaných k elektronické podpoře výuky a informace o vybavenosti jednotlivých stupňů školství informačními a komunikačními technologiemi.
Možnosti celoživotního vzdělávání pracovníků v IT
Heřman, Jiří ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato práce se zabývá jedním z aktuálních témat současnosti, a to celoživotním vzděláváním. Klade si za cíl umožnit orientaci v této oblasti a představit hlavní možnosti, jaké nabízí pracovníkům v IT. Práci lze rozdělit na dvě části. První je teoretická, kde je definován proces celoživotního vzdělávání, formy vzdělávání a další důležité pojmy z této oblasti. Druhá přináší přehled nejčastěji používaných metod při vzdělávání pracovníků v IT. U každé je popsáno v čem spočívá a jaké jsou její hlavní výhody a nevýhody. Dále jsou zde specifikována jednotlivá kritéria, jež jsou sledovány u všech možností vzdělávání a dohromady tvoří jejich charakteristiky. V závěru jsou tyto charakteristiky porovnané v přehledné tabulce, což umožňuje zájemců o studium snadno zjistit, který typ vzdělávání je pro něj asi vhodný, a následně si o něm zjistit podrobnosti.
Uživatelé jako omezující prvek při vývoji informačních systémů
Procháček, Jan ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Cílem této práce je přiblížit oblast použitelnosti související s návrhem a vývojem informačních systémů, popsat základní principy návrhu použitelných uživatelských rozhraní, nabídnout alternativní pohled na návrh uživatelských rozhraní a zamyslet se, jak by mělo vypadat ideální uživatelské rozhraní a zda existují postupy, které by vedly k zásadnímu zvýšení použitelnosti systémů a usnadnění adaptace nových technologií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Marešová, Zdeňka
1 Marešová, Zdislava
9 Marešová, Zuzana
1 Marešová, Žaneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.