Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Budování světového partnerství pro rozvoj v současné subsaharské Africe.
Macháčková, Jana ; Kváča, Vladimír (vedoucí práce) ; Kochan, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá 8. cílem Rozvojových cílů tisíciletí, který nese název "Budování světového partnerství pro rozvoj" a sleduje jeho naplňování v regionu subsaharské Afriky. Důraz je kladen zejména na tři významné oblasti spadající pod 8. rozvojový cíl, a těmi jsou oficiální rozvojová pomoc, přístup rozvojových zemí na trhy rozvinutých zemí a vnější zadluženost rozvojových států. Cílem práce je zachytit dosavadní vývoj v rámci těchto oblastí pomocí vybraných oficiálních indikátorů stanovených Organizací spojených národů, porovnat jejich aktuální vývoj s výchozím rokem 1990 a na základě dostupných dat z posledních tří let posoudit možný budoucí pokrok v uvedených oblastech. Součástí práce je i případová studie vybraných zemí subsaharského regionu, Ghany a Lesotha.
How joint reflection could contribute to develop teacher's professionalism
Macháčková, Jana
The paper deals with one of the ways, how to use joint reflection for preparing student-teachers. The contribution indicates possible procedure how to practice qualified pedagogical reflection to contribute to the enhancement teacher's professionalism.
O jednom geometrickém prostředí podporujícím přirozenou differenciaci
Macháčková, Jana ; Roubíček, Filip
Poster se zabývá rozvojem geometrického myšlení na prvním stupni základní školy motivací žáků prostřednictvím přirozené diferenciace. Ilustruje výukové prostředí založené na popisování a zakreslování cesty v plánu.
Lesson study - může být užitečná i pro vás?
Doing, B. ; Groves, S. ; Macháčková, Jana
Na základních školách v Japonsku bývá v mnoha vyučovacích předmětech organizována "lesson study". Lesson study má čtyři fáze: stanovení a plánování cíle hodiny, "výzkumnou hodinu", vyučovací hodinu, ve které je umožněno pozorování výuky, diskuzi po hodině a následné sjednocení výuky s výhledem na dlouhodobou perspektivu. Je možné říct, že tyto hodiny nutí účastníky a pozorovatele přemýšlet poměrně hluboce o specifických i obecných aspektech vyučování.
Hodnocení představ a znalostí na základě tvoření úloh
Macháčková, Jana ; Tichá, Marie
V příspěvku je ukázáno, jak se snažíme v probíhajícím výzkumu zjistit, které subkonstrukty a interpretace (celek-čast, míra, operátor, podíl, poměr)přisuzují zlomkům žáci, studenti učitelství, učitelé. Východiskem jsou úlohy, které vytvořili respondenti. Jsou prezentována dosavadní zjištění a naznačeny směry dalšího výzkumu.
Společná reflexe ve vzdělávání učitelů
Tichá, Marie ; Hošpesová, A. ; Macháčková, Jana
V centru pozornosti bude realizace individuálních a kolektivních reflexí jako jedna z cest zkvalitňování profesních kompetencí učitelů primární školy. Aktivity účastníků našeho workshopu by se měly stát příspěvkem k zodpovězení otázky jaké podmínky je třeba vytvořit, aby provádění reflexí vyučovacích epizod (na základě jejich videozáznamů a transcriptů) bylo kvalifikované a za jakých podmínek znamená realizace reflexe přínos pro rozvoj teachers´knowledge base
Společná reflexe jako cesta ke spolupráci výzkumníků a učitelů
Hošpesová, A. ; Macháčková, Jana ; Tichá, Marie
Příspěvek informuje o případové studii ukazující posun několika učitelů od "reflektujícího praktika" k učiteli-výzkumníkovi cestou kvalifikované (společné) pedagogické reflexe. Kvalifikovaná pedagogická reflexe zahrnuje pozorování, popis a analýzu klíčových elementů,hodnocení atd. Vytváří prostor pro přechod od intuitivní k uvědomělé a odůvodňované činnosti učitele ve vyučování matematice.
Po stopách rozvíjení kompetencí učitelů; pohledy zevnitř i zvenku
Macháčková, Jana ; Tichá, Marie
Za jádro profesního růstu učitelů považujeme kultivaci jejich oborově didaktické kompetence. To znamená kultivaci znalosti oboru a jeho didaktického zpracování i dovednost jeho realizace v praxi. V příspěvku jsou ukázány rozdíly v individuálních reflexích učitelů, kteří mají různou míru zkušeností s prováděním reflexe a je naznačen přínos kolektivní reflexe při zvyšování profesionální kompetence učitelů.
Vyučování matematice a kolektivní reflexe
Tichá, Marie ; Macháčková, Jana ; Hošpesová, A.
Jádrem příspěvku je příklad spolupráce mezi dvěma výzkumníky a jednou učitelkou na přípravě a vyhodnocování vyučovacího experimentu. Jsou ukázány rozdíly v individuálních reflexích a naznačen přínos kolektivní reflexe pro učitele, žáky i výzkumníky a tedy možnost jejího využití při zvyšování profesionální kompetence učitelů
Absolventské programy společnosti Tesco Stores ČR, a.s.
Jaukerová, Michaela ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá absolventskými programy nabízenými společností Tesco Stores ČR a.s. V práci jsem se nejprve zaměřila na teoretické poznatky z oblasti lidských zdrojů. Dále jsem charakterizovala společnost Tesco Stores ČR a.s. a její Tesco Absolventské programy. Tyto programy jsou dle svého zaměření rozděleny do tří oblastí: maloobchod, distribuce a oddělení centrální kanceláře. V práci jsem tyto absolventské programy charakterizovala, zabývala se jejich průběhem, vývojem a spoluprací společnosti s vysokými školami. Součástí práce je dotazníkový průzkum. Jeho prostřednictvím jsem zkoumala, na základě jakých faktorů se studenti druhého ročníku navazujícího magisterského studia Fakulty managementu, Vysoké školy ekonomické v Praze, rozhodují při výběru trvalé pracovní pozice. Na základě zjištěných skutečností byla formulována doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
21 MACHÁČKOVÁ, Jana
21 Machačková, Jana
1 Macháčková, J.
1 Macháčková, Jitka
1 Macháčková, Jiřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.