Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalita poskytované péče očima pacientů ve vztahu ke strategickému managementu ve vybrané zdravotnické organizaci
Maříková, Irena ; Jankůj, Miroslav (vedoucí práce) ; Střítecký, Rudolf (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracování strategické analýzy konkrétního zdravotnického zařízení ve vztahu ke kvalitě poskytované péče očima pacientů. V práci jsou použity vybrané analytické nástroje strategického managementu. Pro zjištění kvality péče, kterou zdravotnické zařízení poskytuje, bylo použito dotazníkové šetření a na jeho základě provedeno vyhodnocení dotazníku pomocí analýzy dat. Zkoumaná nemocnice si nepřeje, abych zveřejnila její jméno, tudíž se budu přáním vedení řídit. Nemocnice se nachází ve Středočeském kraji, který je zároveň jejím zřizovatelem. Jedná se o zařízení, které poskytuje lůžkovou i ambulantní péči. Mezi silné stránky nemocnice patří především lidský kapitál. Naopak slabé stránky zastupuje nedostatečná marketingová činnost. Na základě příslušných zjištění plynoucí jak ze strategické analýzy, tak i z analýzy dat, budou na závěr práce zpracována vhodná doporučení pro budoucí vývoj nemocnice. V práci jsem propojila teoretickou část s praktickou tak, že po vysvětlení dané problematiky teoreticky, následuje uvedení do praxe.
Výzkum struktury zájmů a potřeb návštěvníků velkoplošných chráněných území a možnosti diferencovaného kulturně výchovného působení (na příkladu Krkonoš) 14: Výsledky výzkumu V3. Rozbor účinnosti propagačního působení KRNAP na návštěvníky Krkonoš
Ústav pro výzkum kultury, Praha ; Vysekalová, Jitka ; Kasalová, Hana ; Maříková, Iva
První část obsahuje informaci o přípravě, průběhu a výsledcích terénního šetření dílčí fáze úkolu V3. Šetření se uskutečnilo v letním období na území KRNAPu mezi náhodně vybranými návštěvníky. Byli dotazování na různých stanovištích odlišného charakteru. Výsledky uvádějí složení zkoumané populace a další informace o souboru návštěvníků. Druhá část studie se zabývá úspěšností propagačních a informačních materiálů o akcích, pravidlech chování a o funkcích a práci informačních středisek KRNAPu. Zabývá se úspěšností naučných stezek a povědomím o jejich existenci. Obsahuje návrhy a doporučení k propagaci KRNAP.
Realizace podnikatelského záměru
Maříková, Irena ; Hašková, Simona (vedoucí práce) ; Kolín, Evžen (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak by se dal zrealizovat můj sen o vytvoření konkurenceschopného podniku. Dále jsem se chtěla dozvědět, co vše je nutné pro začátek podnikání v daném oboru. Také jsem se snažila zjistit, kolik nákladů by bylo třeba do projektu vložit a zda by byl hotel výdělečný natolik, aby mohl bez problémů fungovat a obstát při dnešní tvrdé konkurenci. Záměrem bylo vytvořit takové ubytovací zařízení, které by odpovídalo evropským standardům a se kterým by byli spokojeni všichni zákazníci -- ať už rodiny s dětmi nebo podnikatelé. Celkové výsledky mé práce ukázaly, že mnou vybraný projekt by byl realizovatelný. Dále jsem zjistila, že tento hotel by se dokázal uchytit na trhu služeb a je pravděpodobné, že by byl schopen konkurovat jiným podobným zařízením v okolí. Také bylo zjištěno, že náklady do něj vložené by nepřevyšovaly výnosy, což znamená, že podnik by byl výdělečný a tedy konkurenceschopný. Myslím si, že by o něj byl velký zájem, protože leží v poměrně turisticky žádané lokalitě. Z výsledků jsem zjistila, že by bylo třeba vložit vyšší náklady do oprav objektu, ale tyto náklady by se mi v pozdějších letech jistě vrátily. Také jsem se dozvěděla, co vše je potřeba pro začátek podnikání v této oblasti a myslím si, že tyto znalosti by se mi mohly hodit do dalšího života. V neposlední řadě jsem se naučila komunikovat s cizími lidmi a více ekonomicky přemýšlet, a to hlavně při sestavování různých nákladů a výnosů. Určitě se dá říci, že jsem si prohloubila znalosti týkající se ekonomiky a marketingu, které jsem v práci hojně využívala.
Systém řízení kvality ve vybraném podniku
MAŘÍKOVÁ, Iveta
Bakalářská práce se zabývá mezinárodními standardy ISO. Konkrétně jde o popis postupu zavádění normy ČSN EN ISO 9001:2008 ve vybraném podniku. Po zavedení norem ISO v daném podniku došlo ke zkvalitnění a především zpřesnění pracovní komunikace mezi zaměstnanci společnosti. Výsledkem je snížení počtu chyb a tím pádem i reklamací, což má pozitivní ekonomický vliv na podnik. Další výhodou je zajištění zpětné vazby v rámci podnikových činností. To napomáhá dalšímu zvýšení kvality v oblasti řízení výroby. Lze snadněji dohledat případné chyby a na jejich základě stanovit opatření, aby se dokázalo předcházet jak těmto, tak i některým dalším chybám. Negativem při zavádění norem ISO je zvýšená administrativní náročnost, která se po ustálení zavedených norem při běžném provozu snížila, nicméně je stále vyšší, než před zavedením těchto standardů. Celkově lze říci, že zavedení norem ISO bylo pro podnik prospěšné. Zároveň je třeba upozornit, že ne všichni zaměstnanci přijali zvýšení administrativy bez potíží. Prokázané výsledky při výrobě a snížení počtu reklamovaných výrobků hovoří ve prospěch zavedených norem.

Viz též: podobná jména autorů
1 MAŘÍKOVÁ, Iveta
2 Maříková, Irena
1 Maříková, Iva
1 Maříková, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.