Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezinárodní trombonové soutěže
Chmelař, Martin ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Ve své diplomové práci poskytuji přehled a informace o mezinárodních trombonových soutěžích. První kapitola je vyhrazena evropským soutěžím. Jsou zde uvedeny časové intervaly, po kterých se soutěže opakují, období a místa, ve kterých se konají, podmínky pro přijetí a informace kým jsou pořádány. Druhá kapitola je uspořádána stejným způsobem a obsahuje mimoevropské soutěže. Ve třetí kapitole jsou uvedeny stručné životopisy současných nejvyhledávanějších porotců mezinárodních interpretačních soutěží.
Čeští skladatelé pro tubu se zaměřením n a Férii Pavla Nováka - Zemka a Concertino Evžena Zámečníka
Salajka, Petr ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; SUŠICKÝ, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na české skladatele pro tubu se zaměřením na Feérii Pavla Nováka Zemka a Concertino Evžena Zámečníka. Mým cílem bylo shromáždit informace z oblasti historie nástroje po dnešní podobu, metodiky hry na tubu, české tubové školy, českých skladatelů pro tubu až po díla, která jsem podrobně rozebíral. Snažil jsem se ve své práci poctivě postupovat a srozumitelně vyjadřovat. Práce je rozdělena do několika kapitol, které v některých případech obsahují i podkapitoly. První kapitola se věnuje historii nástroje až po současnost. Druhá kapitola popisuje metodiku hry na tubu. Třetí kapitola je o české tubové škole. Čtvrtá kapitola se jmenuje "Česká sólová literatura pro tubu". Pátá a šestá kapitola se zabývá skladateli Pavlem Novákem ? Zemkem, Evženem Zámečníkem a rozebírá jejich díla.
Dech při hře na žesťové nástroje
Žáková, Petra ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám dýcháním při hře na žesťové nástroje. V první kapitole s názvem Proces dýchání popisuji dýchací systém, jeho dýchací ústrojí a vlastní proces dýchání se zaměřením na typy dýchání, regulaci dýchání a objem plicního vzduchu. Následně se zabývám dýcháním při hře, tedy dechem ve spojení s tvorbou tónů, s nátiskem, prací jazyka, technikou prstů. Ve druhé kapitole podávám pohled významných hráčů a učitelů na dýchání při hře na dechové nástroje, který je doplněn o pohled východních kultur na běžné dýchání. Ve třetí kapitole uvádím metody rozvoje dýchání. Nejprve se zaměřuji na vývoj a užití typů dýchání, poté na rozvoj techniky dýchání. Tato kapitola obsahuje mnohá dechová cvičení prováděná s nástrojem i bez, vedoucí k volnosti a rychlosti vdechu a rovnoměrnosti a držení výdechu. Cvičení napomáhají celkovému upevnění dýchacího svalstva.
Významní čeští a světoví tubisté
Genrt, Jiří ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; SUŠICKÝ, Jiří (oponent)
Ve své magisterské práci jsem se zaměřil na významné české a světové tubisty. Mým cílem bylo shromáždit co nejvíce informací z oblasti vývoje a historie hry na tubu. Snažil jsem se je ve své práci poctivě a srozumitelně vyjádřit. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol, které ještě obsahují podkapitoly. První kapitola se věnuje významným českým tubistům. Druhá kapitola je o předních evropských tubistech. Třetí kapitola se jmenuje ?Tuba v Severní Americe a Kanadě? a poslední čtvrtá kapitola je zaměřena na nejvýznamnější hráče a pedagogy v Asii a Austrálii.
Anglická tubová škola
Ščurek, Ladislav ; Malimánek, Karel (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jiří (oponent) ; Rejlek, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na anglickou tubovou školu. Obsah práce je rozdělen do čtyř velkých kapitol, jež jsou dále děleny do podkapitol, a doplněny poznámkami pod čarou a obrazovými přílohami na konci práce. První kapitola popisuje historii a vývoj tuby. Zaměřuje se na nástroje, které byly vytlačeny a nahrazeny tubou - serpent, ofikleida a ruský fagot. Druhá kapitola přibližuje významné skladatele anglické tubové školy 20. století Ralpha Vaughana Williamse a Edwarda Gregsona. Třetí kapitola popisuje nevýznamnější tubové koncerty výše uvedených autorů, a to tubový koncert Ralpha Vaughana Williamse, který složil roku 1954, a tubový koncert Edwarda Gregsona, který složil roku 1976. Tyto koncerty se považují za nejhranější a nejznámější na světě. Čtvrtá kapitola podává základní informace o významných interpretech anglické tubové škole John Fletcher, Patrick Harrild, James Gourlay a Philip Bramwell Catelinet.
Současnost Ústřední hudby armády České republiky a její činnost v letech 2005-2010
Přibík, Jiří ; Malimánek, Karel (vedoucí práce) ; Divoký, Zdeněk (oponent) ; Sušický, Jiří (oponent)
Tato práce pojednává o činnosti Ústřední hudby armády České republiky v letech 2005-2010 a reformách vojenské hudební služby. Uskutečněné reformy vojenské hudební služby a zrušení většiny vojenských hudeb během posledních dvaceti let můžeme považovat za téměř úplný zánik české a slovenské vojenské hudební kultury a tradice dechové hudby, která po několik staletí byla utvářena našimi předními vojenskými dirigenty a skladateli, jenž je dodnes uznávána po celém světě. Vždyť to byli právě oni, kteří šířili do celé Evropy dechovou hudbu a tradici, tak jak ji známe například v Rusku, Bulharsku a ve státech bývalé Jugoslávie. Vojenští dirigenti Julius Fučík, Karel Komzák a syn Karel Komzák, Rudolf Piskáček, Franz Lehár (otec autora světoznámých operet), Bohumil Vejvoda (strýc Jaromíra Vejvody), Václav Voskovec (otec Jiřího Voskovce), Rudolf Nováček (autor pochodu Castaldo), Jindřich Praveček i Adolf Scherbaum světový virtuos na trubku, to jsou jedni z mnoha, kteří tuto tradici pomáhali rozvíjet po stovky let. Je pravdou, že po pádu komunismu a vstupu České republiky do NATO se naše země nenachází v bezprostředním ohrožení válkou a je přirozené, že se počet vojáků a vojsk snižuje. Nechat ale zaniknout podstatnou část naší hudební kultury je téměř neomluvitelné. Ústřední hudbu armády České republiky a posádkovou hudbu Olomouc můžeme označit za poslední ? mohykány ? vojenské dechové hudby a nedělejme si iluze o jisté budoucnosti těchto vojenských hudeb a celé hudební kultury. V dnešní době, kdy jakákoliv kulturní tradice nemá pro náš stát téměř žádnou hodnotu, je i hudba spíše přítěží pro státní pokladnu. Žijeme v době mediálních, datových i hudebních nosičů a nejspíše nás čeká v budoucnu i to, že z úsporných důvodů bude zahraniční delegaci vítat reprodukovaná hudba nebo navštívíme-li balet, bude nám i tam zřejmě hrát k choreografii hudba z reproduktorů.
Václav Trojan: Koncert pro trubku a orchestr
Kovařík, Lubomír ; Rejlek, Vladimír (vedoucí práce) ; Rouček, Jaroslav (oponent) ; Malimánek, Karel (oponent)
Tématem této práce je Concertino pro trubku a orchestr českého skladatele 20. století Václava Trojana (1907 ? 1983), který se proslavil především komponováním filmové hudby. Concertino náleží do druhého proudu jeho tvorby (artificiální hudba), který je sice méně známý, ale o to zajímavější. V první části práce se snažím představit Václava Trojana v jeho uměleckém a životním vývoji a proniknout do jeho kompozičního stylu. Druhá polovina je věnována Concertinu, zaměřuji se především na okolnosti jeho vzniku, jeho formální a tektonickou výstavbu i hudební charakter.
Vznik, historie a spolubráce mezi trombónovou třídouJAMU a AMU
Moťka, Lukáš ; Sušický, Jiří (vedoucí práce) ; Rejlek, Vladimír (oponent) ; Malimánek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o vzniku a historii oboru hra trombon na českých hudebních vysokých školách, Janáčkově akademii múzických umění v Brně a Akademii múzických umění v Praze. Práce se snaží o poskládání kompletní mozaiky akademické trombónové éry: každý pedagog daného oboru je představen krátkým medailonem o svém životě a práci, a to v chronologické návaznosti působení jednotlivých pedagogů od počátků oboru do současnosti. Kromě toho práce ukazuje prostřednictvím osobní korespondence na spolupráci mezi dvěma profesory oboru hry na trombon Lubomírem Klučarem z JAMU a Miloslavem Hejdou z AMU, kteří tak vlastně představují "brněnskou" a "pražskou" trombónovou třídu a vztah mezi nimi. Práce také předkládá úplný výčet absolventů obou trombónových škol.
Výuka trombonové hry na českých a moravských konzervatořích od 2. pol. 20. století do současnosti.
Nosek, Jan ; Sušický, Jiří (vedoucí práce) ; Malimánek, Karel (oponent) ; Rejlek, Vladimír (oponent)
V této práci se zaměřuji na výuku trombonu na konzervatořích v České republice. Ve stručnosti zmiňuji historii jednotlivých škol a vyjmenovávám pedagogy trombonu, kteří zde působili. Hlavním přínosem této práce by mělo být zachycení současného stavu výuky trombonu ? představením kantorů konzervatoří a jejich odpověďmi na dotazník, který jsem pro tuto práci vytvořil. V tomto přehledu lze zachytit jak styčné body 0F02FE1180 tak pestrost výuky trombonu na dnešních konzervatořích.
Výuka hry na trombon v ZUŠ
Žáková, Petra ; Sušický, Jiří (vedoucí práce) ; Malimánek, Karel (oponent)
Ve své práci se zaměřuji na dnešní možnosti při výuce hry na trombon v ZUŠ. V první kapitole věnuji pozornost vývoji výuky hudby se zaměřením na výuku trombonu od jeho vlastního vzniku. Ve druhé kapitole popisuji cíle výuky, metodiku hry a nezbytnou osobnost učitele. Ve třetí kapitole uvádím nejužívanější trombonovou literaturu v Čechách. Práce je zaměřena na postup práce hudebního pedagoga při výuce hry na trombon.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Malimánek, Karel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.