Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Divadelní vrstvení.
Dušková, Linda ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Diplomová práce s názvem Divadelní vrstvení je pokusem reflektovat jednotlivé momenty v procesu přípravy divadelní inscenace, které mohou ovlivnit interpretaci textu předlohy. Autorka se v ní zabývá především využíváním textu, obrazu a hudby v divadelní práci, která se pohybuje na pomezí divadla interpretačního a neinterpretačního. K analýze přitom využívá zkušenosti z vlastní režijně-dramaturgické praxe v průběhu studia na DAMU.
Nezávislé loutkové divadlo po roce 1989
Vašíček, Jakub ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Předmětem této diplomové práce je reflexe nezávislého loutkového divadla pro dospělé po roce 1989. Popisuji v ní ?nástup? fenoménu nezávislých skupin, jeho kořeny a specifika. Zabývám se též reflexí inscenací, které mě ? v takto vymezeném prostoru ? nejvíce zaujaly a inspirovaly. V druhé části práce reflektuji svoji vlastní tvorbu v rámci nezávislého divadla a zkoumám, jak se v ní projevily vlivy popsané v první části.
Jsem už herec ?
Vejražka, Jan ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; RAJMONT, Ivan (oponent)
Mohu o sobě po čtyřech letech studia herectví a jednom necelém roce v divadelním angažmá jednoznačně prohlásit - jsem už herec? To je hlavní otázka, kterou si přeji touto prací zodpovědět. Postupuji tak, že se pokouším pojmenovat a ukázat to, co pro mě znamená být herec. Tak se struktura práce specificky formuje do jednotlivých kapitol, které svým způsobem vyplývají jedna z druhé a jsou spolu provázané, tedy celá práce je ve své podstatě jedním celistvým textem. Během celé práce vycházím především ze svých vlastních osobních zkušeností a zážitků. Na základě zjištění, která objevuji, dospívám k tomu, že na otázku - jsem už herec? - odpovědět nemohu, protože je pro mě ve své podstatě stejná jako otázka - jsem už člověk?
Skupinová dynamika hereckého kolektivu p ři tvorbě inscenace
Bouzek, Lukáš ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Diplomová práce Lukáše Bouzka, studenta herectví Katedry alternativního a loutkového divadla, ?Skupinová dynamika hereckého kolektivu při tvorbě inscenace? se zabývá skupinovou dynamikou hereckého ročníku, ve kterém výše jmenovaný studoval v letech 2007- 2011 pod vedením doc. Miroslava Krobota.
Česká divadelní postmoderna a tvorba Jiř ího Havelky fenomenologická redukce fenoménu Havelka
Kubák, Ivo Kristián ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Práce se v první části soustředí na postihnutí současné generace režisérů, kteří do svých oficiálních tvůrčích období vstoupili až po roce 1989. Nachází mezi nimi tři základní linie inscenačních postupů a v druhé části se soustředí se na pětici režisérů této generace, jež v současnosti vyučuje na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU: Petra Tejnorová, Jiří Adámek, Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský a Jiří Havelka. Posledně jmenovanému se pak věnuje podrobně a ve třetí části této práce se na základě dostupných reflexí jeho dosavadní tvorby snaží zjistit, jak je tato tvorba přijímána kritikou i veřejností. V příloze je pak uvedena kompletní inscenografie Jiřího Havelky.
Vyšehrátky aneb hra-umění-vzdělávání
Plíhalová, Kristýna ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Program VyšeHrátky v produkci studia Damúza, se už sedm let věnuje tvorbě kvalitního zábavně-edukačního programu pro školy a rodiny s dětmi. Do této chvíle však jejich snahy nebyly nikde teoreticky podloženy, zaznamenány a publikovány. Tato práce se zabývá teoriemi, ze kterých VyšeHrátky čerpají inspiraci, podává návod k tvorbě divadelní bojovky - těžiště VyšeHrátkovského programu a reflektuje sedmiletou tvorbu VyšeHrátek, především jich festivalovou aktivitu. Tato práce by měla sloužit každému, kdo hledá inspiraci pro tvorbu kvalitní zábavy pro děti, nebo využívá divadelních principů k výchově a vzdělávání.
Potenciál loutkového divadla pro dospělé reflexe české divadelní scény na počátku 21. století
Podrazil, Tomáš ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je loutkové divadlo. Sleduje se v ní historický vývoj loutky a její pozice na evropském kontinentu v průběhu posledních více než 150 let. Tyto informace jsou obohaceny i o poznatky mimoevropské , např. z oblasti Japonska a Indonésie. Autor se zabývá samotným původem loutky, její funkcí, dělením, herectvím s loutkou, možnostmi loutky a jejím významem na jevišti. Stejně tak je předmětem zkoumání samotný význam divadla pro člověka. Dále se v této práci hledají rozdílnosti mezi divadlem hereckým (neloutkovým) a loutkovým. V neposlední řadě autor zkoumá jak se liší dětský divák od dospělého a jaký je aktuální stav loutkového divadla pro dospělé na české divadelní scéně.
Rekonstrukce inscenace hry Černé masky
Burianová, Zuzana ; Etlík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Ve své bakalářské práci se věnuji rekonstrukci Královehradecké inscenace studia Beseda Černé masky. Důležitým bodem je životopis Leonida Andrejeva a pokus o zachycení událostí, které mohly ovlivnit jeho dramatickou tvorbu. Zdrojem informací byly převážně monografie vydané v anglickém jazyce. Dalším těžištěm mého výzkumu bylo nastínění společenské situace v době po Sametové revoluci a s tím spjaté problémy, které po komunistickém režimu v Klicperově divadle nastaly. K tomu mne posloužily články z Hradeckých novin, které dokumentovaly veškeré kulturní i sociální změny v okrese. Při rekonstrukci samotné jsem pracovala s jedinými dostupnými materiály. Těmi jsou černobílé fotografie z inscenace, dvě recenze a program. Výsledkem mé práce je zpracování všech dostupných informací a z nich sestavená podoba inscenace Černé masky, která měla 5. 5. 1990 svou první Československou premiéru. Zároveň jsem touto prací chtěla poukázat na fakt, že od té doby se u nás tato hra nikdy více nehrála.
Odkrývání prostoru na základě vlastní inscenační praxe
Trpišovský, Lukáš ; Klíma, Miloslav (vedoucí práce) ; Ruml, Ivan (oponent) ; Dvořák, Jan (oponent) ; Makonj, Karel (oponent)
Disertační práce zkoumá na základě mé vlastní inscenační praxe a konkrétních příkladů prostor vznikající mezi jevištěm a hledištěm. V prvních třech kapitolách se dotýká pojmů: 1/ mikrosvět a makrosvět jako prostor, 2/ paměť jako prostor a 3/ hudba a zvuk jako prostor. V poslední kapitole se zabývá vztahem herce a diváka k těmto prostorům na základě mé práce na inscenaci Neograničené linije/ Borderless Lines/ Neohraničené linie v srbském Bělehradě. Na závěr práce zmiňuje několik základních pravidel, jak nakládat s prostorem, který vzniká mezi jevištěm a hledištěm. Přirovnává tento prostor ke krajině, kde dochází ke vztahu bytosti místa a bytosti člověka
Divadlo jako domov
Golubovič-Dragin, Biljana ; Pilátová, Jana (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Dias, Pavel (oponent)
Tato disertační práce sleduje divadlo jako místo osobního i profesního růstu a prostor, odkud je možné odpovídat realitě. Jmenuje se Divadlo jako domov s podtitulem Identita, paměť, prostor.rvní kapitola, Divadlo a alchymie, pojednává o mé stáži u Mina Tanaky a o transformačním potenciálu divadla, o zasvěcování pohybem v rozpětí mezi tradičním obděláváním země a sublimovaným tanečním pohybem butó, v němž si tělo a krajina odpovídají. Tato současná taneční technika čerpá ze specifické kulturní paměti i specické dějinné situace, a tím mi ukázala, že propojení života a tance není jen sen a může být nástrojem odhalování identity.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.