Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 140 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti a meze využití hry ve výuce francouzského jazyka
Janatová, Kateřina ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Ve své diplomové práci Možnosti a meze využití hry ve výuce francouzského jazyka se zabývám tématem hry z různých pohledů. Svou práci jsem rozdělila na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se nejprve zaměřila na různé definice her, kterých existuje velké množství, poté jsem čerpala poznatky z odborné literatury a z internetu. Neodpustila jsem si ani malé ohlednutí do historie vývoje hry, kde jsem nemohla opomenout Jana Amose Komenského coby velkého pedagogického myslitele a průkopníka hry ve vyučování. Za "francouzskou stranu" jsem si zvolila Célestina Freineta a v neposlední řadě jsem se zmínila o Jeanu Piagetovi a jeho ženevských výzkumech stádia myšlení a myšlenkových operací v souvislosti se hrou. Autorů, kteří se věnovali a věnují této problematice jerjekonečně mnoho. Vzhledem k tomu, že jsem nechtěla, aby se má práce soustředila pouze na teorii, zvolila jsem opravdu jen pouze velmi letmé zastavení v historii. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
French Regions: Picardie and Nord-Pas-de-Calais
Brychová, Lenka ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl představit dva francouzské regiony: Picardii a Nord-Pas-de-Calais. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. První, teoretická část, systematicky popisuje oba regiony, začíná zeměpisnými údaji, navazuje historií a ekonomií a končí nejobsáhlejší kapitolou kulturní antropologie. Druhá, praktická část, používá informace z části první a vytváří didaktickou příručku pro učitele, přičemž dodržuje stejný sled kapitol jako část teoretická. Jednotlivé kapitoly zeměpis, historie, ekonomie a kulturní antropologie obsahují různá cvičení a aktivity, které mají obohatit výuku francouzského jazyka o reálie severu Francie.
Metody výuky slovní zásoby ve francouzštině
Kolářová, Lenka ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Znalost slovní zásoby je základem pro dorozumění se v cizím jazyce. Ačkoliv slovní zásoba hraje klíčovou roli ve výuce cizího jazyka, znalost maxima slov neumožňuje studentovi dobře mluvit a vyjadřovat se. Proto ostatní jazykové prostředky (gramatika, fonetika a pravopis) nesmí být opomíjeny a dohromady se slovní zásobou tvoří propojený systém jazyka. Pro svoji diplomovou práci jsem si vybrala metody výuky slovní zásoby tak, aby vedly studenty k porozumění, zapamatování a osvojení nových slov ve francouzštině a současně u nich rozvíjely dovednost komunikace v cizím jazyce. Práci rozděluji na dvě hlavní části, na část teoretickou a na část výzkumnou. Cílem teoretické části práce je vytvoření teoretického přehledu způsobů výuky slovní zásoby v současném vyučování francouzštiny. Ve výzkumné části si potom kladu za cíl, zjistit postoje studentů k výukovým metodám slovní zásoby ve francouzštině. Teoretická východiska i výsledky výzkumu by měly následně učitele i studenty učitelství vést k zamyšlení nad efektivností vyučovacích metod slovní zásoby ve francouzštině a také sloužit jako zdroj inspirace pro výuku slovní zásoby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Světový jazyk francouzština a jeho současný význam v Evropské unii
Růžičková, Kateřina ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Diplomová práce představuje pozici francouzského jazyka na mezinárodní scéně, jeho úlohu ve formování národního cítění Francouzů a vývoj v rámci institucí Evropské unie. Práce se zabývá důvody, které francouzský jazyk vynesly na úroveň mezinárodního jazyka a jazyka diplomacie a které později vedly k oslabení jeho vlivu ve světě. Dále je analyzována jazyková politika Francie, která společně s institucemi podporujícími frankofonii dbá o ochranu a zachování francouzštiny v evropském i celosvětovém měřítku. V neposlední řadě je nastíněn význam francouzského jazyka v procesu evropské integrace a jeho současná úloha v jednotlivých institucích Evropské unie.
Využití písně jako didaktického prostředku
Podlahová, Monika ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Práce se zabývá problematikou využití písně při vyučování. V teoretické části se autorka zabývá vyučovacími metodami, typy cvičení, spojení písně ve výuce se sugestopedií a využitím písně v hodinách francouzského jazyka. V praktické části pak navrhuje možnosti práce s různými písněmi v hodinách.
Literary awards in France
Marková, Žaneta ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Název bakalářské práce: Francouzské literární ceny Klíčová slova: Literární cena, laureát, literární dílo, porota literární ceny, udělování literární ceny, próza, poezie. Abstrakt: Tato práce se zabývá nejvýznamnějšími francouzskými literárními cenami. Pojednání o jednotlivých literárních cenách je rozděleno do dvou hlavních kapitol dle příslušnosti k próze či poezii, v nichž jsou jednotlivé literární ceny řazeny za sebou na základě doby jejich vzniku. Práce se dále soustředí na laureáty, jejichž díla byla přeložena do českého jazyka a vydána díky finanční dotaci Programu na podporu vydavatelské činnosti "František Xaver Šalda" při Francouzském velvyslanectví v Praze. Cílem práce je provést rešerši na dané téma a vytvořit koherentní text pojednávající o francouzských literárních cenách, které bezesporu patří k jedné z velmi významných oblastí francouzské a obecně frankofonní kultury.
Polovětné konstrukce (l'infinitif, le gérondif, le participe présent) a mluvený projev
Černá, Daniela ; Müllerová, Eva (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce "Polovětné konstrukce (l'infinitif, le gérondif, le participe présent) a mluvený projev" je popsat výskyt a využití polovětných konstrukcí v mluvené francouzštině. Situace polovětných konstrukcí v mluveném projevu je prokázána na základě analýzy studie "Usages du gérondif et du participe présent en français parlé et écrit : étude comparée basée sur corpus" a dotazníkového šetření. Dalším cílem je předložit různé způsoby vyjádření, které nahradí použití polovětných konstrukcí. Tyto jiné formulace vyplývají z vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo předloženo rodilým mluvčím. Snažíme se také potvrdit či vyvrátit vliv různých aspektů (věková kategorie, povolání, národnost) na použití polovětných konstrukcí v praxi. Závěry této diplomové práce by měly poukázat na situaci polovětných konstrukcí l'infinitif, le gérondif a le participe présent ve spontánním mluveném projevu a mohly by také sloužit učitelům francouzského jazyka jako přehled o současném stavu této problematiky v mluvené francouzštině. KLÍČOVÁ SLOVA polovětná konstrukce, l'infinitif, le gérondif, le participe présent, mluvený projev
Idiomatic equivalents in French and Czech context
Řezníčková, Nikola ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Název bakalářské práce : Frazeologické ekvivalenty ve francouzském a českém kontextu Klíčová slova : Ústní lidová slovesnost, rčení, přísloví, přirovnání, pranostiky, floskule, analytická studie česko-francouzská Bakalářská práce s názvem Frazeologické ekvivalenty ve francouzském a českém kontextu je analytická studie dvou jazyků - francouzského a českého. Hlavním motivem mé práce je najit odlišnosti mezi francouzskými a českými frazeologickými jednotkami. Bakalářská práce je rozdělena do několika částí, které jsou tématicky odděleny. Na začátku se seznámíme s pojmem ústní lidová slovesnost, ze kterého si vybereme konkrétní útvary pro zkoumání. V mé práci se budu zabývat rčeními, příslovími, pranostikami a přirovnáními, budu zkoumat jejích historii, význam a použití ve francouzském a českém jazyce. V další části bakalářské práce se zaměřím na blízké kategorie rčení jako jsou maximy, sentence a floskule. Na závěr se pokusím nalézt nové formy frazeologických jednotek. Cílem mé práce je lingvistická studie, při které naleznu konkrétní francouzská i česká rčení a budu je mezi sebou porovnávat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 140 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 MÜLLEROVÁ, Eva
2 Müllerová, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.