Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje a zkušenosti zlínských vysokoškolských studentů s návykovými látkami
Málková, Eva ; Klusoňová, Hana (vedoucí práce) ; Trojáčková, Alena (oponent)
Cílem práce bylo zjistit a vyhodnotit míru a okolnosti užívání návykových látek mezi vysokoškolskými studenty pomocí dotazníků. Dotazník byl vypracován pro účely monitorování postojů a zkušeností s legálními i nelegálními NL a byl vytvořen v roce 1995 na FaF UK. V průběhu let byl upravován a doplňován do současné podoby. Otázky jsou směřovány do oblasti sociodemografické, sledují postoje, informovanost a zkušenosti studentů s legálními i nelegálními NL a jsou zaměřeny i na problematiku přenosu infekčních chorob souvisejících s užíváním NL. Průzkum byl proveden v akademickém roce 2005/2006. Zúčastnilo se ho 231 studentů 1. a 3. ročníku prezenčních bakalářských studijních programů Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. . Bylo zjištěno, že studenti začínají experimentovat s kouřením cigaret v průměru ve věku 13,6±2,8 let. V současné době kouří s různou frekvencí 42,9% studentů. Mezi pravidelné kuřáky se řadí 18,9% studentů 1. ročníku a 8,3% studentů třetího ročníku; tito studenti vykouří v průměru za týden 68,1±55,1 cigaret. Experimentovat s alkoholem začali studenti ještě dříve, ve věku 12,3±3,5 let. Několikrát v měsíci a častěji nyní konzumuje alkohol 78,4% studentů. Ve sledované skupině studentů má zkušenost s nelegální NL 78,8% studentů, z toho jednorázovou zkušenost uvedlo...
Strach a jeho potenciál v hereckej praxi
Popovičová, Veronika ; MÁLKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Touto prácou som si nastavila zrkadlo a tak sa pozrela priamo do očí svojim strachom, ktoré ma v priebehu môjho štúdia herectva sužovali. Nejde úplne o teoretickú prácu, aj keď vychádzam z kníh zameriavajúcich sa na herecké techniky, tak tiež z psychologických či osobnostne rozvojových materiálov. Práca vychádza hlavne zo spomienok, ktoré som zažila v priebehu, nie len štúdia na DAMU, ale aj predošlých hereckých skúseností. Vďaka tejto práci som chcela nájsť odpovede na to, prečo strach vôbec pociťujem a ako dokážem s danými strachmi pracovať.
Hercovo Bytí
Krupa, Martin ; MÁLKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MAZÚCH, Branislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem samotného a rozvíjejícího se Hercova bytí. Hereckého subjektivního pohledu na sedm let strávených na dvou uměleckých školách a pobytu v programu Erasmus+. Autor se v této práci usiluje o vývoj, poznání a stagnaci svého hereckého života stráveného v různých školských podmínkách a divadelních prostředích. Od prvního studia na Janáčkově konzervatoři, pokračující DAMU, ale i zahraničního pobytu v Londýně Rose Bruford College a následného návratu na DAMU. Dále se zabývá dvěma autorskými projekty a to kolektivnímu přestavení Barunka is Leaving a druhému sólovému přestavení Bordeline-Syndrom. Téma Hercovo bytí je čistě subjektivní, sebepoznávací. Vytváří pohled na to, jak umělecký život dokáže při studiu herectví změnit mentalitu, názor, vývoj a postoj mladého člověka a začínajícího herce.
Zpřítomnění, otevření a sebekontrola na jevišti
Berecková, Andrea ; MÁLKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; JIŘIČKA, Lukáš (oponent)
Práce je koncipována jako reflexe od studia na Janáčkově konzervatoři až po absolventskou inscenaci ADA. Mapuje především práci s emocí na jevišti, jejím otevíráním, spouštěním, uchopováním, vývojem v rámci dramatického oblouku, pociťováním v rámci různých divadelních žánrů a následným uzavíráním emoce. Práce je psána spíše jako osobní výpověď a mapuje osobní tvůrčí vývoj.
Teoretické a praktické rozdíly jevištní mluvy na Slovensku a v Čechách
Mikulová, Nataša ; MÁLKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; ALTMANNOVÁ, Jana (oponent)
V této práci se zabývám obtížnostmi českého jazyka z pohledu rodilé Slovenky. Zkoumám problematiku rozdílu české a slovenské jevištní mluvy. Pomocí vlastních zkušeností předkládám v této práci postup a vlastní cestu, kterou jsem absolvovala, a která může pomoci, jako průvodce pro začátečníky se zájmem učit se a dosáhnout úrovně rodilého mluvčího v českém jazyce.
Hodnocení výsledků v globálním rozvojovém vzdělávání
Vondráčková, Jana ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Málková, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením výsledků v globálním rozvojovém vzdělávání. Vymezuje východiska a obsah globálního rozvojového vzdělávání a jeho očekávané výsledky. Popisuje a porovnává kvantitativní a kvalitativní metody zjišťování výsledků vzhledem k jejich schopnosti měřit skutečný přínos činnosti. Upozorňuje na potřebu prokázat validitu a reliabilitu měření výsledků. Vysvětluje roli hodnot, měřítek a ukazatelů v hodnocení. Dále se práce zabývá měřením přínosu konkrétně v oblasti globálního rozvojového vzdělávání. Poskytuje přehled uskutečněných měření výsledků v globálním rozvojovém vzdělávání podle míry jejich validity. Nabízí také přehled měřítek kvality používaných v globálním rozvojovém vzdělávání. Výzkumná část práce představuje výsledky šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak vybrané české organizace zabývající se globálním rozvojovým vzděláváním hodnotí výsledky své činnosti. Snaží se určit, co hodnocení výsledků usnadňuje a co mu naopak brání. Vychází při tom z kvalitativní analýzy rozhovorů a písemných materiálů, které organizace poskytly.
Postoje a zkušenosti zlínských vysokoškolských studentů s návykovými látkami
Málková, Eva ; Klusoňová, Hana (vedoucí práce) ; Trojáčková, Alena (oponent)
Cílem práce bylo zjistit a vyhodnotit míru a okolnosti užívání návykových látek mezi vysokoškolskými studenty pomocí dotazníků. Dotazník byl vypracován pro účely monitorování postojů a zkušeností s legálními i nelegálními NL a byl vytvořen v roce 1995 na FaF UK. V průběhu let byl upravován a doplňován do současné podoby. Otázky jsou směřovány do oblasti sociodemografické, sledují postoje, informovanost a zkušenosti studentů s legálními i nelegálními NL a jsou zaměřeny i na problematiku přenosu infekčních chorob souvisejících s užíváním NL. Průzkum byl proveden v akademickém roce 2005/2006. Zúčastnilo se ho 231 studentů 1. a 3. ročníku prezenčních bakalářských studijních programů Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. . Bylo zjištěno, že studenti začínají experimentovat s kouřením cigaret v průměru ve věku 13,6±2,8 let. V současné době kouří s různou frekvencí 42,9% studentů. Mezi pravidelné kuřáky se řadí 18,9% studentů 1. ročníku a 8,3% studentů třetího ročníku; tito studenti vykouří v průměru za týden 68,1±55,1 cigaret. Experimentovat s alkoholem začali studenti ještě dříve, ve věku 12,3±3,5 let. Několikrát v měsíci a častěji nyní konzumuje alkohol 78,4% studentů. Ve sledované skupině studentů má zkušenost s nelegální NL 78,8% studentů, z toho jednorázovou zkušenost uvedlo...
Téma knihy jako inspirace pro autorskou inscenaci
Arnsteinová, Sára ; MÁLKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel František (oponent)
V této diplomové práci se prostřednictvím analýzy vlastního autorského představení Gog snažím popsat, jak probíhal proces zkoušení představení inspirovaného stejnojmenným literárním textem. V úvodní kapitole se snažím nastínit podobnosti práce na filmovém scénáři, jak o něm mluví Jean-Claude Carri?re ve své knize Vyprávět příběh, a práce na představení, pokud k inscenaci přistupujeme autorsky, jsme dva, jsme režiséři, herci, dramaturgové, a inspirujeme se literární předlohou. V dalších kapitolách mluvím o tématu a formě knihy Gog, a následně podrobně popisuji, co nás v knize nejvíce zaujalo a jaké hlavní téma jsme z knihy vybrali pro naši inscenaci. V hlavní části této práce podrobně popisuji proces zkoušení jednotlivých pasáží představení a rozebírám témata, která se zde objevují. Uvádím průběžně úryvky z knihy Gog, z jednotlivých stěžejních kapitol a zpětně popisuji, jak se text a téma odrazilo ve způsobu práce a ve vybraných vyjadřovacích prostředcích. Podrobně popisuji naše hledání. Mluvím o tom, jak jsme přistupovali k práci na pohybu, slově, animaci a projekci, které se jakožto vyjadřovací prostředky v představení objevují. Poté se snažím zamyslet nad rovnováhou a uspořádáním složek v představení. Poslední podkapitola je věnována složkám představení, jako je scénografie, kostým a hudba. V další kapitole se věnuji vyprávění, jakožto podstatnému faktoru komunikace a sdílení, nejen v divadle. Zamýšlím se nad tím, jakými formami je možné vyprávění vést. Vzhledem k tomu, že v naší tvorbě byla důležitým faktorem literární předloha, v další podkapitole se věnuji tématu srovnání možností a vlastností literárního díla a divadla. V předposlední kapitole, která má tři podkapitoly, se věnuji podrobně tématu tvorby, a to následovně: Zamýšlím nad spoluprací ve dvojici, nad zkušenostmi nabitými z procesu, a nad nepsanými pravidly, které z toho vyvozuji, opírajíc se stále o knihu Jeana-Clauda Carri?ra. V další podkapitole mluvím podrobněji o procesu práce na představení, a vyměňování si rolí herce a režiséra. V následné podkapitole se zmiňuji o důležitosti oka zvenčí pro celý proces práce na představení a uvádím zde příklady, jak nám rady zvenčí suplovaly roli dramaturga. V poslední podkapitole rozebírám otázku stylu v autorské tvorbě a zkouším zde o vlastním názoru na styl hovořit. V závěru práce se zmiňuji o svém náhledu na představení jako entitu, která žije svým vlastním životem, a zamýšlím se nad tím, kam bych chtěla dále směřovat. Oceňuji svobodu v tvorbě a podotýkám, že to vše s sebou nese zároveň velkou zodpovědnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Málková, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.