Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problém hodnocení expresivně tvořivých úloh ve školní výtvarné výchově
Lukavský, Jindřich ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent) ; Janík, Tomáš (oponent)
NÁZEV: Problém hodnocení expresivně tvořivých úloh ve školní výtvarné výchově AUTOR: Jindřich Lukavský KATEDRA (ÚSTAV) Katedra výtvarné výchovy ŠKOLITEL: doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce navazuje na průřezový výzkum v oboru výtvarná výchova probíhající od roku 1987. Předmětem výzkumu je zjišťování typických postojových, kognitivních a komunikačních operací dětí pátých ročníků ZŠ při vyjadřování pojmů emocí nefigurativní malbou a hodnocení vzniklých obrázků. Hlavním cílem disertační práce je prohloubení profesního náhledu na fenomén hodnocení v expresivně tvořivých úlohách. Text se snaží přispět k vytváření oborově didaktického metajazyka nad metodickými postupy, které jsou učiteli intuitivně uplatňovány v praxi, a umožnit tak pojmenovávat, zdůvodňovat a obhajovat specifika učebních úloh ve výtvarné výchově. Práce usiluje o propojení teoretické studie a empirického výzkumu. Vyhodnocení dat shromážděných empirickým výzkumem je provedeno smíšenou metodikou. Výsledky empirických výzkumů zde nemají charakter výzkumné zprávy, ale slouží především k ilustraci teoretických konstruktů anebo jako východisko pro uchopení zkoumaného didaktického problému. Navržené heuristiky jsou představeny v závěru práce. KLÍČOVÁ SLOVA: výtvarná výchova, oborově didaktický metajazyk, hodnocení expresivně...

Viz též: podobná jména autorů
1 Lukavský, Jakub
19 Lukavský, Jaromír
7 Lukavský, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.