|
Analysis of job satisfaction
Bieliková, Liliana ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Cílem této práce je získat obraz o stavu pracovní spokojenosti ve společnosti XY, a. s. a také přehled o faktorech, s nimiž jsou pracovníci spokojeni, a které faktory je nutí cítit se nekomfortně a nespokojeně. Na základě zjištěných skutečností z převáděné analýzy a získaných teoretických znalostí, budou sestaveny doporučení, které by mohly vést ke zlepšení stavu spokojenosti. Práce sestává z teoretické, metodické a praktické části. Teoretická část je soustředěna na objasnění definice pracovní spokojenosti a konkretizaci faktorů, které ji ovlivňují. V metodické části jsou popsány způsoby sběru dat a metody vyhodnocování dat. Praktická část je zaměřena na aplikaci získaných znalostí při vlastní analýze údajů shromážděných od respondentů společnosti XY, a. s. pomocí dotazníkového šetření.
|
|
Češi očima zahraničních studentů
Szvitková, Klára ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Chodura, Přemysl (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kulturou a kulturními rozdíly. Cílem práce je představení pohledu zahraničních studentů na českou kulturu před a po absolvování stáže v rámci organizace AIESEC. Výzkum je proveden pomocí kvalitativních rozhovorů a dotazníků, na jejichž základě jsou představeny české kulturní stereotypy, které panují v zahraničí, a změna pohledu stážistů po absolvování stáže. Dále jsou zjištěny vlastnosti, které dle stážistů nejvíce vystihují "typického Čecha".
|
| |
|
Analysis of a team in organization and criteria of its effectivity
Valentínová, Alexandra ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Lorencová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou stávajícího pracovního týmu v slovenské společnosti Artexe s.r.o. Cílem práce je zařazení vybraného týmu na základě získaných teoretických poznatků a odhalení jeho slabých stránek. Teoretická část práce definuje základní pojmy a seskupuje informace potřebné pro provedení analýzy. V praktické části je pak sledovaný pracovní tým testován z hlediska různých kritických oblastí. Pro pozorování je použita metoda dotazníku. Celkem je výzkum tvořen čtyřmi výzkumnými dotazníky, které sledují problematické dimenze týmu, potřebu teambuildingu a typické role jednotlivých členů týmu. Výsledky analýzy slouží k odhalení problematických oblastí a následně na to k návrhu konkrétních doporučení pro efektivnější fungování pracovního týmu společnosti Artexe. Shromážděné návrhy řešení vycházejí z odborné literatury a z výzkumů domácích i zahraničních autorů.
|
|
Proces implementace systému hodnocení pracovníků v renomované české pojišťovací společnosti
Svobodová, Klára ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Hodnocení zaměstnanců patří k aktivním nástrojům řízení lidských zdrojů a pracovního výkonu. Jeho důležitost ve vedení dnešních společností roste s tím, jak nabývá na významu role lidského kapitálu v rámci procesu intelektualizace. Hodnocení se tak stává důležitým prostředkem k dosahování a udržování politiky vysokého výkonu, produktivity a konkurenceschopnosti. Objektem diplomové práce je renomovaná česká pojišťovací společnost, která se v rámci zefektivňování svých procesů a systémů rozhodla změnit i systém hodnocení zaměstnanců. Cílem práce je tak zmapovat proces implementace této nové podoby hodnotícího systému. Na základě toho získá společnost zpětnou vazbu na provedení celé implementace a bude se moct do budoucna vyvarovat nedostatkům v procesu, které jsou v práci definovány. Zároveň je obsahem práce navržení optimalizačních doporučení do budoucna, které může společnost při dalších úpravách hodnotícího systému využít.
|
|
Impacts of the financial crisis on using telework as a form of flexible working
Duľová, Daniela ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Lorencová, Hana (oponent)
Práce popisuje koncept teleworku, jeho vznik a vývoj ve světě, evropsku Rámcovou dohodu o teleworku a detailně analyzuje jednu z forem teleworku, a to práci z domova, v České republice a Německu v čase finanční krize. Na základě statistických údajů, průzkumů a studií z obou zemí a realizovaných rozhovorů se zástupci dvou společností sídlících v České republice a dvou společností sídlících v Německu, které práci z domova využívají, jsou vyhodnoceny dopady finanční krize na využívání této flexibilní formy práce. Výzkum je doplněn rozhovorem s poskytovatelem služeb v oblasti práce na dálku.
|
|
Reputace Vysoké školy ekonomické v Praze
Zubatý, Jan ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Lorencová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou reputace vysoké školy. Teoretická část se zabývá definicí pojmu reputace a jeho vymezením vůči image, identitě a značce, popisuje metody hodnocení všech těchto pojmů v kontextu vysokých škol. Dále je popsán význam reputace pro veřejné instituce a vysoké školy. Cílem výzkumu v praktické části bylo zjistit reputaci Vysoké školy ekomické v Praze (VŠE) u několika skupin stakeholderů. Druhým cílem bylo analyzovat reputaci pražských soukromých ekonomických škol konkurujících VŠE. Metodou výzkumu bylo dotazníkové šetření pro 3 skupiny stakeholderů: studenty VŠE, studenty jiných vysokých škol a zaměstnavatele. Výsledek výzkumu potvrdil hypotézy že reputace soukromých škol zhoršuje jejich konkurenční postavení. Potvrdila se také hypotéza o špatné reputaci VŠE mezi studenty ostatních škol ale velmi dobré reputaci u zaměstnavatelů. V závěru práce byly doporučeny možné kroky VŠE pro zlepšení reputace.
|
|
Motivace pracovníků hotelu
Danylenko, Anna ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Lorencová, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na zjištění motivace zaměstnanců ve zvolené společnosti, analýzu důležitosti jednotlivých motivačních prostředků. Analýza je provedena na základě informace, získané z anonymního dotazníkového šetření, osobních rozhovorů a vlastního pozorování. Samotná práce je rozdělená do dvou částí. Teoretická část, která vysvětluje základní pojmy, jako motivace, spokojenost, teorie motivace, stimulační prostředky a systém odměňování, sociální vztahy na pracovišti, dává podklady pro provedení analýzy v praktické části, která má zhodnotit současný systém motivace a spokojenosti pracovníků, přinést určitá doporučení pro zlepšení situace.
|
| |
| |