Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motorika žáků základních škol praktických
Karasová, Martina ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Potměšil, Jaroslav (oponent)
Název: Motorika žáků základních škol praktických Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit úroveň motorických schopností žáků základních škol praktických v testové baterii Oseretzkého a získané hodnoty porovnat s výsledky žáků běžné základní školy. Metody: Ke stanovení úrovně motorických schopností žáků základních škol praktických a žáků běžné základní školy byla použita testová baterie Oseretzkého pro věkovou kategorii 13-14 let (Čelikovský, 1977). Baterie obsahovala následující testy: 1. "rovnováhu na pravé a levé noze", 2. "koordinace prstů", 3. "výskok", 4. "tapping", 5. "třídění mincí a zápalek", 6. "mrkání". Výsledky: Z hlediska průměrného výkonu v jednotlivých testech byla prokázána nižší úroveň motorických schopností u žáků základních škol praktických. Z hlediska hodnot Cohenova indexu "d" (při stanovení minimální hranice 0,5) byla nižší úroveň motorických schopností prokázána u děvčat v testech "rovnováha na pravé a levé noze", "pletení", "tapping" a "mrkání". U chlapců v testech "rovnováha na pravé a levé noze" a "mrkání". Při celkovém hodnocení výkonů dívek a chlapců dohromady byla nižší úroveň motorických schopností zjištěna jen u testu "rovnováha na pravé a levé noze", "koordinace prstů" a "mrkání". Celkové hodnocení výkonů žáků v testové baterii dle Cohenova indexu potvrdilo...
Pohybové aktivity osob se zdravotním postižením žijících v zařízeních sociálních služeb
Kaštánek, Milíč ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Potměšil, Jaroslav (oponent)
Název: Pohybové aktivity osob se zdravotním postižením žijících v zařízeních sociálních služeb Cíle: Cílem této práce bylo zjistit množství nabízených pohybových aktivit pro občany se zdravotním postižením žijících v zařízeních sociálních služeb ve Středočeském kraji. Výzkumný záměr sledoval dostupnost, osobní zkušenost a objektivní četnost volnočasových pohybových aktivit cílové skupiny. Metody: Stav a úroveň nabízených pohybových aktivit pro osoby se zdravotním postižením byly zjištěny pomocí smíšeného výzkumu (kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu). Sběr dat probíhal formou řízeného rozhovoru, při kterém byl s respondenty ve věku od 18-40 let (průměrný věk činil 31,4 let) vyplněn nestandardizovaný dotazník dělený do šesti tematických celků. Součástí těchto celků bylo 94 polytomických otázek, 20 dichotomických otázek a 6 otázek volných, na které odpovídalo celkem 40 osob (20 mužů a 20 žen) z pěti zařízení. V každém zařízení bylo také uskutečněno osobní dotazování s jedním vedoucím pracovníkem, který odpovídal na pět předem definovaných otevřených a informativních otázek. Výsledky: Předpoklad, že minimálně 80 % všech respondentů provádí pohybové aktivity, se nepotvrdil, avšak 72,5 % sportujících jedinců se našemu odhadu blíží. Více sportovních aktivit využívají muži (65,5 %) než ženy....
Kvalita tělesné výchovy žáků integrovaných do základních škol v Královéhradeckém kraji
Mikušíková, Kristýna ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Potměšil, Jaroslav (oponent)
Název: Kvalita tělesné výchovy dětí integrovaných do základních škol v Královéhradeckém kraji Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit a posoudit míru kvality tělesné výchovy dětí integrovaných do základních škol v Královéhradeckém kraji. Metody: Použili jsme metodu dotazníkového šetření. V dotazníku bylo 33 otázek zaměřených na zapojování žáků se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy, bezbariérovost školních objektů, vybavení prostorů pro tělesnou výchovu a na samotný obsah hodin tělesné výchovy a současně vzdělávání pedagogů v oblasti speciální pedagogiky a aplikované tělesné výchovy. Dotazník byl rozeslán pedagogům tělesné výchovy na běžných základních školách, kde jsou integrováni žáci se zdravotním postižením. Zpět se vrátilo celkem 21 dotazníků. Výsledky: Ve výsledcích práce jsme odkryli nedostatky integrace do školní tělesné výchovy, vyplývající z nefunkčnosti faktorů (žáka, rodiče, vzdělanosti pedagoga, bezbariérovosti školních objektů, osobní a pedagogické asistence, legislativy, kompenzačních a speciálních pomůcek) ovlivňujících tělesnou výchovu žáků se zdravotním postižením. Ve velké míře se setkáváme s osvobozováním dětí zdravotně postiženích z tělesné výchovy a vedle toho vzdělanost pedagogů ve speciální pedagogice a aplikované tělesné výchově není dostačující....
Možnosti pohybové výchovy u dívek s Rettovým syndromem
Martinková, Aneta ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Možnosti pohybové výchovy u dívek s Rettovým syndromem Cíl práce: Shrnutí dostupných informací o Rettově syndromu, anketním šetřením zjistit co nejvíce informací z oblasti pohybové výchovy a fyzioterapie dívek s Rettovým syndromem a zpracovat kazuistiky dvou vybraných dívek s tímto postižením. Metoda: Ke zpracování diplomové práce jsme vytvořili nestandardizovaný dotazník - anketu. Dále jsme zpracovali kazuistiky , při nichž jsme použili techniku přímého pozorování, rozhovoru a analýzu dokumentů. Výsledky: Z šetření vyplynulo, že rodiče dívek s Rettovým syndromem dělají z hlediska pohybové výchovy a fyzioterapie vše, co je v jejich silách. Vzhledem ke zdravotnímu a psychickému stavu dívek není běžná pohybová výchova možná, proto se jejich pohybová výchova skládá z fyzioterapie (Vojtova reflexní lokomoce, Bobath koncept) a doplňujících terapií (canisterapie, hipoterapie, muzikoterapie, ergoterapie, plavání aj.). Tyto terapie navštěvují děvčata převážně v rámci školní docházky. Cvičení probíhá pravidelně několikrát denně, a to nejen ve škole či školském zařízení, ale i doma. Rodiče při cvičení se svými dcerami používají různé kompenzační či speciální pomůcky, jako např. míče různých velikostí, typů a materiálů. Nejvíce se procvičuje jemná a hrubá motorika. Pohybová výchova je pro dívky s...
Motorická výkonnost žáků základní školy praktické a žáků běžné základní školy
Nagyová, Irena ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Čichoň, Rostislav (oponent)
Název práce: Motorická výkonnost žáků základní školy praktické a žáků běžné základní školy Cíle práce: Cílem této práce bylo porovnat úroveň motorické výkonnosti žáků 8. a 9. ročníku na základní škole praktické a žáků 8. a 9. ročníku na běžné základní škole a stanovit, zda je rozdíl věcně významný. Metoda: K hodnocení úrovně motorické výkonnosti 60 žáků základní školy praktické a 60 žáků běžné základní školy v Horním Slavkově bylo použito osm motorických testů ("Hluboký předklon", "Skok daleký z místa", "Stoj - vzpor dřepmo - vzpor ležmo - vzpor dřepmo - stoj", "Kliky ve vzporu ležmo", "Běh na 60 metrů", "Běh na 1500 metrů - chlapci", "Běh na 800 metrů - dívky"). Výsledky: Z hlediska průměrných výkonů v jednotlivých motorických testech byla prokázána nižší motorická výkonnost u žáků základních škol praktických, s výjimkou testů "Hluboký předklon" u dívek, "Stoj - vzpor dřepmo - vzpor ležmo - vzpor dřepmo - stoj" u dívek, "Běh na 60 metrů" u dívek. S ohledem na věcnou významnost rozdílů průměrných výkonů žáků základní školy praktické a žáků běžné základní školy (posuzovanou podle hodnoty Cohenova koeficientu účinku d stanovenou minimálně na 0,5) byla nižší motorická výkonnost u žáků ZŠP prokázána konkrétně u testu "Kliky ve vzporu ležmo" (u dívek d = 2,23, u chlapců d = 1,15), "Leh - sed opakovaně"...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.