Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Automatické opravy v prostředí MS Office Word a jejich vliv na gramatiku mládeže
Král, Jaroslav ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Ve své teoretické části se tato bakalářská práce zabývá představením základních principů fungování prostředků kontroly pravopisu a gramatiky v textových procesorech. Dále je krátce zmíněna historie textových procesorů a také základy lingvistiky nutné k pochopení fungování principů oprav textu. V praktické části bakalářské práce je prováděn vlastní výzkum. Jeho cílem je zjistit, zda existuje vazba mezi využitím prostředků automatických oprav a oprav pravopisu a gramatiky v prostředí textového procesoru Microsoft Office Word 2007 a úrovní gramatického projevu mládeže. Dalším cílem je zhodnocení rozložení chyb v rukou psaném textu z hlediska jejich rozdělení na chyby rozpoznávané procesorem MS Office Word 2007 a chyby tímto procesorem nerozpoznávané. Pro získání dat nutných k vyhodnocení výzkumu je použito dotazníku a dále diktátu, který je psán ve dvou shodných verzích nejprve v ruce a poté pomocí Microsoft Office Word 2007. Vyhodnocení výzkumu přináší některé zajímavé výsledky, nicméně hypotézy výzkumu nejsou potvrzeny.
ICT kompetence učitelů
Neumajer, Ondřej ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Nikl, Jiří (oponent) ; Leipert, Jiří (oponent)
Tato práce se ve své teoretické části snaží analyzovat problematiku ICT kompetencí učitelů v šíři kontextu, který problematiku kompetencí učitelů (ale samozřejmě i s odkazem na kompetence žáků) reflektuje do národních kurikul, reforem školských vzdělávacích soustav a zejm. modelů přístupů k osvojování a dalších rozvíjení ICT kompetencí učitelů. Informační společnost, jejíž dimenze prostupují všemi oblastmi lidského konání, má své konsekvence vyvolané signifikantními změnami a transformací společnosti i ve vzdělávání, 4 SLAVÍK, M.: The development of competencies of University scholars. In: Schola 2006. Bratislava : Slovenská technická univerzita, 2006, ISBN 80-227-2389-4. 5 Recommendation of the European Parliament and of the Council on key competences for lifelong learning. Commission of the European Communities, 2005. Dostupné na Internetu <http://ec.europa.eu/edMrntinn/policies/2010/doc/kevrec gn.Pdf>- a tudíž i v práci učitele. Jinými slovy, prostorem, ve kterém k reformám vzdělávaní dochází, je právě aktuálně prostředí informační společnosti. Jedním z podporujících argumentů dokládajících vhodnost a potřebnost rozkrytí problematiky dotčené touto prací jsou závěry a doporučení6 konference amerického konsorcia CoSN7 (Consortium for School Networking) konané v březnu 2007 v San Franciscu. Jedná se o výzvu...
Elektronická agenda a online služby se zaměřením na elektronické testování
Poesová, Marie ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
NÁZEV: Elektronická agenda a online služby se zaměřením na elektronické testování AUTOR: Marie Poesová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje problematice agendy vzdělávání, zejména možnostem procvičování učiva a jeho evaluaci. Popisuje online systémy, které umožňují testování či procvičování na internetu. Dále porovnává systémy, které slouží ke sběru dat. Na základě možností testových otázek a srovnání vybraných systémů byl vybrán jeden z nich, v kterém byly nakonec vytvořeny testy s možností autoevaluace. Vybraným systémem jsou Google Formuláře s doplňkem Flubaroo. KLÍČOVÁ SLOVA: školní agenda, testování, cloud, sběr dat, Google Formuláře, Flubaroo
Problémy vstupu informačních technologií do výchovy a vzdělávání
Weis, Peter ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce je oblast negativních důsledků využívání informačních a komunikačních technologií z pohledu jejich vstupu do procesu výchovy a vzdělávání. Cílem práce je identifikace a analýza problémů, které jsou spojené s prohlubujícím se využíváním ICT z hlediska výchovy a vzdělávání dětí na základní škole. Při naplňování cílů diplomové práce bylo použito teoretických i empirických výzkumných metod. Teoretické metody zahrnovaly studium a analýzu odborné literatury, odborných článků a výsledků proběhnutých výzkumných studií a experimentů. Z empirických výzkumných metod, bylo v diplomové práci využito metod rozhovoru, dotazníkového šetření a pozorování. V závěru práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky explorativních metod výzkumu, formulovány závěry a doporučení pro výchovu a pedagogickou praxi.
Sbírka úloh pro využití tabulkového kalkulátoru pro SŠ
Kafka, Miloš ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření sbírky úloh, které by řešili žáci středních škol, středních odborných učilišť a víceletých gymnázií pomocí aplikace tabulkový procesor. Sbírka úloh bude reagovat na teoretická východiska, která vycházejí zejména z požadavků na osvojení znalostí a dovedností práce s tabulkovým procesorem v kurikulárních dokumentech českého a slovenského středního školství a standardech ECDL. Dalšími teoretickými východisky jsou analýza učebních úloh v knižních publikacích a dotazníkové šetření mezi učiteli středních škol, pomocí kterého zjistíme, jak se s tabulkovým procesorem pracuje a jaké úlohy s ním žáci řeší. Sbírka učebních úloh bude nabízet široké spektrum učebních úloh různé náročnosti umožňující mezipředmětové využití. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí
Kalinová, Ivana ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
NÁZEV: Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí AUTOR: Ivana Kalinová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce "Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí" se zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na způsob trávení volného času dětí a mládeže. Práce obsahuje porovnání několika výzkumů zabývajících se touto problematikou. Součástí je též vymezení možného vlivu ICT na vývoj dětí, a to především v souvislosti s hraním počítačových her a zapojením do sociálních sítí. Praktickou část představuje průzkumné šetření provedené na základní škole u dětí ve věku 7-15 let s následnou interpretací výsledků a shrnutím. Závěr práce obsahuje doporučení pro minimalizaci rizik, která pro děti informační a komunikační technologie mohou představovat. KLÍČOVÁ SLOVA: Internet, počítačové hry, vliv technologií na děti, volnočasové aktivity
Obohacení funkcionality nástrojů G Suite za pomocí App Script
Tuček, Michal ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Tato práce se zabývá teorií cloudu, přičemž se následně úzce zaměří na platformu G Suite a její nástroje. V další části představuje Google App Script, pomocí něhož můžeme jednotlivé nástroje G Suite mezi sebou vzájemně propojovat a obohacovat jejich vlastní funkcionalitu. Na několika praktických ukázkách vysvětlí metodiku práce s Google App Script a čtenáře zasvětí do této problematiky na úroveň začátečníka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.