Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdravotní tělesná výchova na základních školách v Plzni a okolí
Smolková, Lenka ; Kubíčková, Věra (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Ze života lidí se stále vytrácí přirozený pohyb. Vymoženosti současné společnosti ( televize, počítače...) tyto trendy návyku snížené potřeby pohybu jen podporují. "Změnil se charakter, zaměření, účel a cíl pohybových aktivit, došlo kjejich značné diferenciaci a disproporci mezi aktivními a pasivními účastníky. Objevují se nepřiměřené emoce až hysterie v souvislosti se sportovními akcemi, uctívání silnějších, dravějších, případně i bohatších." (9) Je nezbytné, aby tělesná zdatnost a její význam byla vnímána lidmi jako důležitá životní hodnota. Vždyť přiměřeně tělesně zdatný člověk, navíc pohybově kultivovaný, se v praktickém životě spolu s mravními postoji a vzdělaností přibližuje k ideálu všestranně rozvinutého člověka. V lidském životě hraje nejvýznamnější období pro účinný tělesný a pohybový rozvoj školní věk. Právě v dětském věku je podpůrně pohybový systém velmi citlivý na nepřiměřenou strukturu tělesné zátěže a nedostatek pohybové aktivity. Nelze přehlédnout, že značný počet dětí projevuje nízkou tělesnou zdatnost a také nedostatečné zvládnutí pro život důležitých pohybových dovedností. Kolisko uvádí (7, str.5), že 20% dětí předškolního věku trpí vadným držením těla a v období 11-12 let je tento stav téměř trojnásobný.
Sociální práce s delikventními jedinci
Kubíčková, Věra ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Sociální práce je autonomní obor, který se řídí vlastní teorií a postupy, přesto se v mnoha oblastech prolíná s jinými disciplínami. Lze ji pochopit jen základě znalosti sociálního a kulturního kontextu dané společnosti. Samotnou sociální práci v terénu zajišťují multidisciplinární teamy odborných pracovníků. V České republice došlo v posledních dvou dekádách k oživení zájmu o tuto problematiku, neboť v socialistickém Československu se tato oblast nebyla ani uznávána ani podporována. V této práci jsem se zaměřila na objasnění základních teoretických aspektů sociální práce s důrazem na práci s delikventními dětmi a mladistvými v České republice, protože, jak vyplývá ze statistik MV ČR, podíl dětí a mládeže dopouštějících se trestných činů neustále narůstá.
Sociální práce s delikventními jedinci
Kubíčková, Věra ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Sociální práce je autonomní obor, který se řídí vlastní teorií a postupy, přesto se v mnoha oblastech prolíná s jinými disciplínami. Lze ji pochopit jen základě znalosti sociálního a kulturního kontextu dané společnosti. Samotnou sociální práci v terénu zajišťují multidisciplinární teamy odborných pracovníků. V České republice došlo v posledních dvou dekádách k oživení zájmu o tuto problematiku, neboť v socialistickém Československu se tato oblast nebyla ani uznávána ani podporována. V této práci jsem se zaměřila na objasnění základních teoretických aspektů sociální práce s důrazem na práci s delikventními dětmi a mladistvými v České republice, protože, jak vyplývá ze statistik MV ČR, podíl dětí a mládeže dopouštějících se trestných činů neustále narůstá.
Zdravotní tělesná výchova na základních školách v Plzni a okolí
Smolková, Lenka ; Kubíčková, Věra (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Ze života lidí se stále vytrácí přirozený pohyb. Vymoženosti současné společnosti ( televize, počítače...) tyto trendy návyku snížené potřeby pohybu jen podporují. "Změnil se charakter, zaměření, účel a cíl pohybových aktivit, došlo kjejich značné diferenciaci a disproporci mezi aktivními a pasivními účastníky. Objevují se nepřiměřené emoce až hysterie v souvislosti se sportovními akcemi, uctívání silnějších, dravějších, případně i bohatších." (9) Je nezbytné, aby tělesná zdatnost a její význam byla vnímána lidmi jako důležitá životní hodnota. Vždyť přiměřeně tělesně zdatný člověk, navíc pohybově kultivovaný, se v praktickém životě spolu s mravními postoji a vzdělaností přibližuje k ideálu všestranně rozvinutého člověka. V lidském životě hraje nejvýznamnější období pro účinný tělesný a pohybový rozvoj školní věk. Právě v dětském věku je podpůrně pohybový systém velmi citlivý na nepřiměřenou strukturu tělesné zátěže a nedostatek pohybové aktivity. Nelze přehlédnout, že značný počet dětí projevuje nízkou tělesnou zdatnost a také nedostatečné zvládnutí pro život důležitých pohybových dovedností. Kolisko uvádí (7, str.5), že 20% dětí předškolního věku trpí vadným držením těla a v období 11-12 let je tento stav téměř trojnásobný.

Viz též: podobná jména autorů
2 KUBIČKOVÁ, Václava
2 KUBÍČKOVÁ, Vladimíra
5 Kubičková, Veronika
5 Kubíčková, Veronika
2 Kubíčková, Vladimíra
1 Kubíčková, Vlasta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.