Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Logopedická prevence a hudební činnosti pro děti s odkladem školní docházky
Ježková, Kristýna ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá propojením logopedické prevence a hudebních činností v předškolním vzdělávání. Cílem práce je zjistit, zda prostředky hudební výchovy můžeme zlepšit jazyk a řeč dětí s odkladem školní docházky. Teoretická část popisuje problematiku odkladů školní docházky. Věnuje se narušené komunikační schopnosti a jejím kategoriím, odlišnému mateřskému jazyku a bilingvnímu rodinnému prostředí, neboť předmětem výzkumu jsou děti z těchto zmíněných skupin. Pojednává též o vývoji řeči v jazykových rovinách, zabývá se logopedickou prevencí v mateřské škole a jejím propojením s hudebními činnostmi. Praktická část je věnována akčnímu výzkumu, který obsahuje vstupní diagnostiku dětí s odkladem školní docházky, popisuje průběh výzkumu a hodnotí vliv hudebních činností v logopedické prevenci na jazyk a řeč dětí s odkladem školní docházky. Součástí praktické části je také dotazníkové šetření, které přináší data o průběhu logopedické prevence v mateřských školách. KLÍČOVÁ SLOVA odklad školní docházky, logopedická prevence, hudební činnosti, řeč, komunikace
Hudební činnosti pro děti s opožděným vývojem řeči
Krausová, Anna ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám tématem hudební činnosti pro děti s opožděným vývojem řeči. V teoretické části jsem se zaměřila na správný vývoj řeči u dětí, na podstatu komunikace a řeči, na hudební výchovu v předškolním věku. Zabývám se definicemi, diagnostiko a příčinami opožděného vývoje řeči. Cílem praktické části bylo zjistit, jak nejlépe pomoci dětem s opožděným vývojem řeči hudebními činnostmi u klinického logopeda. Při návštěvách u klinického logopeda jsem měla možnost setkat se s dětmi,které mají opožděný vývoj řeči.Uplatnila jsem vokální hry (již publikované i vlastní), hodnotila jsem reakce a rozvoj řeči dětí. Praktická část obsahuje kazuistikušesti dětí a záznam z pěti setkání. Výzkum jsem doplnila o dotazník určený rodičům dětí, se kterými jsem měla možnost se během výzkumu setkat.Také jsem realizovala rozhovor s klinickou logopedkou. Výsledky z výzkumu potvrzují, že hudební činnosti napomáhají rozvoji pasivní slovní zásoby a celkovémurozvoji řeči u dětí s opožděným vývojem řeči. KLÍČOVÁ SLOVA Opožděný vývoj řeči, hudební výchova, logopedická péče, dítě ve věku 3-6 let.
Hra na zobcovou flétnu jako součást hodin hudební výchovy v komunitní škole
Bártová, Tereza ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá skupinovou výukou hry na zobcovou flétnu, zejména v komunitní škole. Cílem práce bylo shrnout již existující materiály a v praktické části pak provést experiment přímo ve třídě, kde byly stanoveny cíle a hypotézy pro dané období. V teoretické části jsou představeny práce, které se tématu věnují. Dále jsou zde zmíněny možnosti výuky hry na zobcovou flétnu a pohled na skupinovou výuku hry na nástroj v historii i dnes. V další části je pak přehled učebnic, které se věnují skupinové hře na zobcovou flétnu, i dalších často užívaných titulů a jejich porovnání. Následujícím tématem je pak hra na nástroj v hodině hudební výchovy a také teorie k tématu alternativních a komunitních škol. Praktická část obsahuje seznámení s průběhem hodin hudební výchovy ve třídě, kde probíhal výzkum. Ten byl zaměřen na výuku hry na flétnu v konkrétní třídě. Použitými metodami byly experiment a pozorování. Žáci splnili cíle dané na pololetí a naučili se hrát několik not i písní. Některé hypotézy se potvrdily (lepší vztah žáků k hudební výchově, pokud zde hrají na nástroj). Jiné byly vyvráceny (lepší vztah ke hře na flétnu, pokud již dítě hraje na jiný nástroj). Jednotlivé použité lekce jsou součástí práce.
Dílo Bohumila Boudy se zaměřením na instruktivní literaturu pro housle
Zemanová, Marie ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent)
Tématem bakalářské práce je kompoziční dílo Bohumila Boudy (1896-1960) - skladatele, klavíristy, houslisty, dirigenta, sbormistra, hudebního pedagoga a prvního ředitele Městské hudební školy v Jihlavě. Práce je zaměřena na Boudovy kompozice pro housle s důrazem na instruktivní literaturu. Významnou součástí práce je detailní analýza jedné z Boudových skladeb pro housle a klavír.
Niccolo Paganini: 24 Caprices pro sólové housle op. 1, dílo a interpretace
Rada, Jan ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce detailně rozebírá 24 Caprices pro sólové housle op. 1 Niccola Paganiniho. Práce obsahuje stručný životopis slavného interpreta a skladatele, ale především se zaměřuje na 24 Caprices op. 1. Autor práce se zabývá okolnostmi vzniku 24 Caprices op. 1, jejich charakteristikou a metodickou problematikou. Dále se věnuje možnostem interpretace a porovnání nahrávek Ruggiera Ricciho, Ivana Kawaciuka, Itzhaka Perlmana a Shlomo Mintze. Cílem práce je poskytnout houslistům, kteří se zabývají studiem některého z capriccií, doporučení a řešení technických i interpretačních problémů.
Giuseppe Tartini and His Influence on the Development of Violin Playing
Krajčiová, Jana ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
RESUMÉ Giuseppe Tartini patrí medzi najvýznamnejšie osobnosti v dejinách husľovej hry a literatúry. Svojím bohatým dedičstvom prispel k jej rozvoju, pričom jeho vplyv ďaleko presiahol hranice Talianska. Táto diplomová práca prináša komplexný náhľad do života a tvorby tohto husľového virtuóza 18. storočia. Jeho skladateľská činnosť vychádzala z majstrovského ovládania husľovej hry, práve preto sa jeho kompozície sústredia najmä na tento nástroj. Svoje poznatky ďalej odovzdával žiakom v padovskej Škole národov, ktorú sám založil. Veľký význam má jeho traktát o ornamentoch Traité des agréments, zostavený z praktických poznámok o interpretácii melodických ozdôb. Nemalú pozornosť si zasluhuje aj list, ktorý Tartini napísal svojej žiačke Maddalene Lombardini. Ide vlastne o husľovú lekciu v písomnej podobe, pričom jeho hodnota zďaleka nie je iba historická. Oblasť Tartiniho záujmu sa sústredila aj na hudobnú teóriu, v ktorej dosiahol významný objav tzv. diferenčných tónov. Záslužný je aj jeho prínos vo vývoji husľového sláčika, ktorý svojimi úpravami priblížil k dnešnej podobe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 KUBÁTOVÁ, Gabriela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.