Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 173 záznamů.  začátekpředchozí164 - 173  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mobilní telefon v životě dítěte
Marešová, Dana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce na téma Mobilní telefon v životě dítěte popisuje fenomén mobilního telefonu a jeho pojetí ve vztahu dětem. První část se zaměřuje na psychologické, medicínské, ekonomické, vzdělávací aj. aspekty používání mobilního telefonu dětmi, a to z pozitivních i negativních pohledů. Stěžejní je zaměření na oblast školství a na školu jako instituci. Druhá část předkládá výsledky výzkumné sondy mapující vliv mobilních telefonů na životní styl dětí ve věku 11-15 let. V závěru práce jsou formulována doporučení pro pedagogickou praxi.
Sourozenecké vztahy mezi dětmi
Twardziková, Veronika ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce)
V první části se diplomová práce zabývá rodinou, sourozeneckými konstelacemi včetně jedináčků, interpersonálními sourozeneckými vztahy také jejich proměnnými faktory a problémem vztahů mezi vlastními a nevlastními sourozenci. Druhá část obsahuje kvalitativní výzkum metodou rozhovoru se šesti vlastními sourozenci ze tří rodin. Cílem bylo poznat konkrétní sourozenecké vztahy provázené sourozeneckými konstelacemi a sledovat, které vlivy a do jaké míry se na těchto vztazích podílejí. V závěru práce jsou vyhodnoceny sourozenecké pozice a jejich pozitivní a negativní dopady na osobnost dětí a jejich vztahy. Také jsou podtrženy vlivy jako věkový rozdíl mezi sourozenci, stejné a opačné pohlaví a úloha rodičů.
Zájmové vzdělávání jako systém podpory interdisciplinárního rozvoje dětí
Marád, Michal ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce přináší systémový pohled na problematiku zájmové činnosti žáků v souvislostech měnící se základní školy. Cílem je poskytnout nový pohled na rozvijem osobnosti dětí prostřednictvím zájmového vzdělávání na základních školách. Teoretická část práce předkládá systémově pojatý diskurs řešené problematiky. Metodou literární rešerše dává do souvislostí současné požadavky na vzdělávání a reálné možnosti rozvíjení klíčových kompetencí dětí ve školním věku se zaměřením na využívání jejich volného času. V praktické části je popsáno vlastní výzkumné šetření, v němž byly uplatněny kvantitativní i kvalitativní metody pedagogického výzkumu. Jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření, v němž byl sledován charakter náplně volného času dospívajících. Využití strukturovaných rozhovorů umožnilo nahlédnout do reality činnosti školní družiny z pohledu žáků, jejich rodičů a pedagogů. U dospívajících byla prokázána převaha pasivity ve volném čase pramenící s nej větší pravděpodobností také z nesystémového ovlivňování volného času již v mladším školním věku. Výstupem práce je návrh programu, v němž jsou nastíněny možnosti, jak uplatněním systémového interdisciplinárního přístupu rozvíjet kompetence žáků prostřednictvím zájmového vzdělávání organizovaného školou.
Vliv vrstevníků na chování jednotlivce a možnosti didaktického využití ve výchově ke zdraví
Králíčková, Aneta ; Kučírek, Jiří (oponent) ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je zkoumání vlivu vrstevníků na chování jednotlivce a možnosti didaktického využití ve výchově ke zdraví. V první kapitole popisuji vlivy působící na chování jednotlivce. Ve druhé kapitole se zabývám sociálními skupinami. Třetí kapitolu věnuji vrstevníkům. V další kapitole řeším problematiku konformismu. Má pátá kapitola se nazývá "Manipulace" a rozebírá ji. Poslední teoretická kapitola se týká asertivity. Zobrazuje výčet asertivních lidských práv a základních asertivních dovedností, s poukázáním na jejich využití. Na teoretickou část navazuji praktickým experimentem, týkajícím se konformismu, s cílem zjistit, zda vůbec a do jaké míry jsou žáci 8. tříd ZŠ (13, 14 let) konformní. Poslední kapitola je věnována didaktickému využití této práce. Jde o projekt s názvem "Chování a jeho ovlivňování ve skupině vrstevníků (konformismus, manipulace, asertivita)", realizovatelný na 5 vyučovacích hodin.
Kulturní a sociologické aspekty proměny fotbalového diváctví v České republice
Kasal, Josef ; Mucha, Ivan (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Divacke nasili pachane v prubehu fotbalorych utkani je ve svete vnimano velmi citlive. V kaZde zemi ma fotbalove nasili sve zvlastnosti a kazda zeme, v kontextu srych kultumich tradic, tento problem resi rozdilnymi zpusoby, i kdyz podstata je stejna - eliminace nebezpecnych skupin fanousku. Hra sport, fotbal a divactvi ma sve hluboke koreny v kultumich a socialnich korenech lidske existence. Hra je prirozenou soucasti zivota. Nasili na stadionech je socialne patologickym chovanim a jeho priCiny se soucasna veda snazi odkryt. Vychazime z presvedceni, ze pi'iciny nasili ve fotbale maji sve siroke kontexty ve spolecenskem zivote. Ceska republika prosla od konce 2. svetove valky odlisnym politickym ryvojem nez zeme Zapadu. Tyto odlisnosti se promitaji i do fotbaloveho divactvi. Soucasne vsak, v dusledku globalizace, vykazuje ceske fotbalove divactvi zakladni rysy stejne jako v ostatnich zemich, kde je fotbal populami.
Znalosti dětí II. stupně vybrané ZŠ o chudobě
Meškanová, Iva ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce Znalosti dětí II. stupně vybrané ZŠ o chudobě charakterizuje pojem chudoba z různých úhlů. Teoretická část konkretizuje pojem chudoba. Charakterizuje typy chudoby, pojednává o příčinách a důsledcích zmíněného globálního problému. Práce upřesňuje stanovení chudoby v České republice a obecně mapuje situaci globálního problému ve světě. Upřesňuje význam Světové banky, která efektivně snižuje chudobu ve světě. Závěr teoretické části pojednává o prevenci chudoby a o konkrétních organizacích zabývajících se chudobou. Empirická část diplomové práce je zpracována výzkumem. Výzkum je realizován dotazníkovým šetřením pomocí nestandardizovaného dotazníku, který zjišťuje povědomí žáků o chudobě. V praktické části je analyzován Školní vzdělávací program ZŠ a MŠ Králův Dvůr, Jungmannova 292, 267 01. Na základě analýzy školního vzdělávacího programu dané školy je vytvořen projekt jako nástroj pro učitele k zařazení tématu do výuky.
Postoje žáků středních škol k novým náboženským hnutím
Czechová, Lucie ; Kučírek, Jiří (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o problematice nových náboženských hnutí. Teoretická část se zabývá vymezením terminologie, právním postavením církví a náboženských skupin v České republice a výukou náboženství na školách. Poté následuje charakteristika vybraných nových náboženských hnutí. Cílem praktické části je zjistit, jaké jsou postoje žáků středních škol к novým náboženským hnutím a jak je vyučujícími rodinné výchovy na 2. stupni základních škol realizována výuka o nových náboženských hnutích. Metodická část by měla přispět к řešení problému, jak zařadit výuku zaměřenou na problematiku nových náboženských hnutí do vzdělávacího programu základních škol. V závěru metodické části je vypracován přehled námětů, kterými lze obohatit výuku žáků na základních školách. Součásti diplomové práce jsou přílohy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 173 záznamů.   začátekpředchozí164 - 173  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kučírek, Jakub
1 Kučírek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.