Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efekt terapie kognitivních funkcí u pacientů s demencí
Nová, Jarmila ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Piťhová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá efektivitou kognitivního tréninku se zaměřením na paměť a pozornost u osob s diagnostikovanou demencí, a to především u osob s vaskulární demencí, smíšenou demencí a Alzheimerovou nemocí. Teoretická část se zabývá problematikou demence a aktuálními poznatky na poli kognitivní terapie a ergoterapie. Hlavním cílem empirické části této diplomové práce je zjištění efektivity kognitivního tréninku u osob s diagnostikovanou demencí. Dalším cílem je zjištění, do jaké míry jsou subjektivně klienti spokojeni s terapií kognitivních funkcí. Trénink kognitivních funkcí je proveden v časovém horizontu osmi týdnů v sociálních institucích v Jirkově a Chomutově. Výzkumný vzorek se skládá z 24 klientů (>65 let) s diagnostikovanou Alzheimerovou nemocí, vaskulární demencí a smíšenou demencí, kteří jsou rozděleni do experimentální a srovnávací skupiny. Klienti jsou hodnoceni před zahájením intervence a po dokončení intervence pomocí testu Mini-Mental State Examination (MMSE), Trail Making testem, část A (TMT:A) a Schwartzovou škálou hodnocení terapie (SOS-10). Statisticky významné výsledky dle stanovené hladiny významnosti (p < 0,05) měl test MMSE (0,01 < 0,05) a škála SOS-10 (0,02 < 0,05), zatímco test TMT:A (0,09 > 0,05) nepotvrdil efektivitu terapie z důvodu malého výzkumného vzorku....
Ergoterapie v dětské revmatologii
Therová, Michaela ; Nováková, Olga (vedoucí práce) ; Krivošíková, Mária (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Michaela Therová Vedoucí práce: Bc. Olga Nováková, M.Sc Název bakalářské práce: Ergoterapie v dětské revmatologii Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá problematikou ergoterapie v dětské revmatologii a je zaměřená především na volnočasové aktivity a běžné denní činnosti u dětí s polyartritidou v mladším školním věku. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - na praktickou a teoretickou. Teoretická část se zabývá stručnou charakteristikou oboru ergoterapie, popisem juvenilní idiopatické artritidy, zvláště pak polyartritidy. Dále se tato část věnuje ergoterapii u dětí s polyartritidou a různým druhům vyšetření, které ergoterapeut u těchto dětí využívá (Dotazník k hodnocení zdravotního stavu dítěte CHAQ, dotazník JAHODA - juvenilní artritida - hodnotící data, vyšetření úchopů a goniometrie). Praktická část se skládá ze 6 narativních kazuistik dětských pacientů s polyartritidou, zaměřených převážně na volnočasové aktivity a běžné denní činnosti. Výsledky vyšetření dětí s polyartritidou jsou v této práci porovnány se vzorkem 5 zdravých dětí. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak děti s polyartritidou tráví svůj volný čas, které běžné denní a herní činnosti jsou pro ně z důvodu tohoto onemocnění obtížné a které jsou bez obtíží. Ze získaných informací je...
Objektivizace jemné motoriky u pacientů po traumatickém poškození mozku pomocí testu Purdue Pegboard
Kaňková, Hana ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
diplomové práce: Normy Purdue pegboard testu nejsou stanovené u žádné reprezentativní skupiny v České republice. Prvním cílem této práce je vytvoření základní normy pro Purdue pegboard test na nereprezentativním výběrovém vzorku u klinické populace. Normy jsou stanovené u osob s traumatickým poraněním mozku ve věku 22-40 let v chronickém stádiu poranění. Druhým cílem této práce je zhodnotit klinickou využitelnost testu Purdue pegboard testu u této cílové skupiny. K prvnímu cíli je využito Studentova t-testu a věrohodnostního poměru pro statistickou analýzu hypotéz. Pro grafické zpracování normy jsou zvoleny lineární rovnice s vyobrazením Gaussovy křivky. K splnění druhého cíle jsou analyzovány 3 případové studie osob po traumatickém poranění mozku. Nebyl zaznamenán signifikantní rozdíl skóre Purdue pegboard u pracujících a nepracujících osob po traumatickém poranění mozku, stejně tak u žen a mužů. Bylo prokázáno, že věk ovlivňuje skóre Purdue pegboard testu u mužů po traumatickém poranění mozku, u žen tento výsledek nebyl prokázán. V této práci jsou prezentovány základní normy pro osoby po traumatickém poranění mozku v standartní a percentilové škále. Normativní data Purdue pegboard testu stanovené u této klinické populace usnadní práci ergoterapeutů, protože bude možné lépe identifikovat deficity...
Stanovení základních norem Jebsen-Taylor testu u zdravých osob
Bačová, Eliška ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
diplomové práce: Porucha motoriky horních končetin je v dnešní době velice častým důvodem invalidizace mnoha osob. Proto je třeba se touto problematikou zabývat a hledat možnosti hodnocení a terapie. Jednu ze standardních metod představuje Jebsen-Taylor test (JTT). Diplomová práce pojednává o teoretických aspektech Jebsen-Taylor testu a uvádí výsledky výzkumů ověřujících psychometrické vlastnosti testu a vliv demografických charakteristik na výkon v něm. Teoretická část práce je věnována také jemné motorice, se kterou test úzce souvisí. Výzkumná část představuje výsledky výzkumu na nereprezentativním výběrovém souboru české neklinické populace. Cílem práce je vytvoření základních norem Jebsen-Taylor testu u této populace. Normy testu byly vytvořeny na vzorku 180 zdravých osob zvlášť pro muže a ženy rozdělených do tří věkových skupin (20-59, 60-75, 76-99 let). Věk participantů měl vliv na výsledky ve většině subtestů Jebsen-Taylor testu, kdy s narůstajícím věkem skupin stoupal i průměrný čas jednotlivých subtestů. Vliv pohlaví se ve většině subtestů výrazně neprojevil. Výkon v testu se v závislosti na dominanci končetiny významně lišil u většiny mužů, naopak u žen se ve většině případů významný rozdíl neprojevil, vyjma simulovaného jedení a psaní. Ve výzkumné části jsou také porovnány původní normy...
Rehabilitace dětských epileptochirurgických pacientů s pooperačními motorickými deficity
Duchoslav, Anna ; Kudr, Martin (vedoucí práce) ; Krivošíková, Mária (oponent)
Diplomová práce "Rehabilitace dětských epileptochirurgických pacientů s pooperačními motorickými deficity" ve své obecné části pojednává o epilepsii, léčbě farmakorezistentní epilepsie a epileptochirurgii. Dále je součástí obecné části kapitola o možných komplikacích epileptochirurgie ve vztahu k pohybovému aparátu. Ve speciální části je pojednáváno o rehabilitaci v neurologii, vybraných fyzioterapeutických konceptech a vztahu epilepsie a pohybové aktivity. Cílem této diplomové práce je zhodnotit účinnost zvoleného rehabilitačního postupu u pěti dětských pacientů se vzniklým pooperačním motorickým deficitem. K objektivnímu hodnocení motoriky byly použity testy Gross Motor Function Measure - 88, Barthel Index a Box and Blocks Test.
Strategie tréninku paměti u pacientů po získaném poškození mozku
Řápková, Veronika ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Frydrychová, Zuzana (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Veronika Řápková Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. Název bakalářské práce: Strategie tréninku paměti u pacientů po získaném poškození mozku Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce je zaměřená na trénování paměťových strategií u pacientů po získaném poškození mozku. Následky získaného mozku mají vliv na všechny složky těla. V kognitivní oblasti se jsou časté poruchy paměti, které se významně ovlivňují kvalitu života člověka. Osvojení si některých paměťových strategií může osobám s poruchami paměti pomoct žít soběstačný a nezávislý život. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na získaná poškození mozku, paměť a na paměťové strategie. Cílem této bakalářské práce je zjistit nejčastěji využívané paměťové strategie u vybraných pacientů a popsat trénování v ergoterapii. Pracovní hypotézou je, že u pacientů nastane mírné zlepšení ve využívání vnějších paměťových strategií ve strukturovaném prostředí. Vedlejším cílem práce je jednosměrný překlad Multifaktoriálního paměťového dotazníku (MMQ) do českého jazyka. Praktická část je zpracována formou dvou terapeutických kazuistik, ve kterých je popisována anamnéza, výsledky vyšetření, průběh terapií a výstupní vyšetření s doporučením dalšího tréninku. Frekvence terapií byla...
Změny životních potřeb rodin pacientů po poškození mozku z pohledu ergoterapie. Podtitul: Překlad, administrace a hodnocení dotazníku Family Needs Questionnaire.
Jarošová, Zuzana ; Angerová, Yvona (vedoucí práce) ; Krivošíková, Mária (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Auror: Bc. Zuzana Jarošová Vedoucí práce: MUDr. Yvona Angerová, Ph.D., MBA Název diplomové práce: Změny životních potřeb rodin pacientů po poškození mozku z pohledu ergoterapie: Překlad, administrace a hodnocení dotazníku Family Needs Questionnaire Abstrakt: Tato práce se zabývá potřebami rodin pacientů po traumatickém poškození mozku (TBI). Cílem práce je převést dotazník Family Needs Questionnaire (FNQ) do českého jazyka a ověřit jeho srozumitelnost u rodin pacientů po TBI. Dalšími vedlejšími cíli je zhodnotit vnímání potřeb z FNQ rodinou na škále důležitosti a míru plnění těchto potřeb. Práce má poukázat na důležitost vnímaných potřeb rodin pacientů po TBI a nutné podpoře pečujících. Práce se snaží uvést do základní problematiky následků TBI pro pacienta, dopadů na rodinu, rodinných potřeb, jejich hodnocení a ergoterapeutických intervencí. Diplomová práce je předvýzkumem nástroje FNQ využívající kombinaci kvalitativního zpracování dat formou kazuistik osmi respondentů a kvantitativního zpracování dat s využitím analýzy kategoriálních dat (deskriptivní statistiky). Hlavní metodou práce je proces převodu dotazníku, který zahrnuje zpětný překlad. Analýza dat přináší pohled na jednotlivé případy formou kazuistik, jejich syntéza poté nabízí přehled nejdůležitějších potřeb rodin a míru...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.