Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody časového plánování ve výstavbových projektech
Kovářová, Dominika ; Schystal, Ing, Ivo (oponent) ; Nováková, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá metodami časového plánování ve výstavbových projektech a popisuje základní pojmy, které s tímto tématem souvisí. Cílem této bakalářské práce je aplikace vybraných metod časového plánovaní na konkrétní zakázku a následné porovnání jednotlivých metod.
Jazyková propedeutika. Jak mluví obaly zboží?
Drahoňovská, Lenka ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Kovářová, Dominika (oponent)
Pro svou diplomovou práci jsem zvolila adaptaci jednoho z materiálů jazykové propedeutiky Autours des embalages. Francouzský originál jsem částečně přizpůsobila potřebám české základní školy. Zvolila jsem jiné výchozí materiály, brala jsem ohled hlavně na rozdílnou jazykovou situaci u nás.Zároveň jsem chtěla ukázat současný vývoj jazykové propedeutiky ve světě i posun ve vnímání této oblasti v České republice a první zaznamenané oficiální úspěchy v plánech Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy.
Problematika chyby a chybování se zřetelem k výuce francouzštiny jako dalšího cizího jazyka na základní škole
Klinka, Tomáš ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Kovářová, Dominika (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Název práce: Problematika chyby a chybování se zřetelem k výuce francouzštiny jako dalšího cizího jazyka na základní škole Autor: Mgr. Tomáš Klinka Katedra: Katedra pedagogiky Školitel: Doc. PhDr. Marie Fenclová, CSc. Abstrakt: Dizertační práce se zaměřuje tématu chyby a chybování na české základní škole z úhlu pohledu didaktiky francouzštiny jako dalšího cizího jazyka. Cílem práce je doplnit základní literaturu k otázce chyby a chybování z frankofonního publikačního okruhu, která není dosud v českém kontextu citována, dále pak analyzovat součásti pedagogického procesu a zjistit, jak se k otázce chyby a chybování staví, a konečně na základě těchto zjištění formulovat základní problémy vážící se v chybě a chybování včetně možností dalšího výzkumu. K dosažení prvního cíle předkládáme a analyzujeme závěry předních frankofonních didaktiků chyby, zejména Astolfiho typologii příčin chybování. Co se týče analýzy pojetí chybování v pedagogickém procesu, tak zde na hledání míry explicitnosti zmínek o chybování v základních pedagogických dokumentech, které jsou spojeny s Rámcovým vzdělávacím plánem, či ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Zajímá nás též reprezentace v otázce chyby a chybování u učitelů a žáků, stejně jako pojetí chybování v jazykových učebnicích. Věnujeme se i vztahu mezi...
Neverbální komunikace ve výuce francouzskému jazyku
Kovářová, Dominika ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Machová, Svatava (oponent) ; Vacková, Alena (oponent)
V d i z e r t a č n í p r á c i n a z v a n é NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE VE VÝUCE FRANCOUZSKÉMU JAZYKU j s m e se pokusili o vybudování teoretického zázemí projektu našeho výzkumu neverbální komunikace ve výuce francouzskému jazyku takovým způsobem, abychom si vytvořili odraziště vlastním výzkumným aktivitám a j e j i ch kvalifikaci. Vzhledem šíři problematiky samotné, včetně organizačního a technického zabezpečení výzkumného projektu, j s m e byli v klíčové, experimentální části dizertační práce schopni studovat, zkoumat, analyzovat a hodnotit toliko výseče z vědní oblasti neverbální komunikace; konkrétně ty, jejichž problematika organicky zasahuje do edukačního procesu výuky francouzskému jazyku. Jsme přesvědčeni, že by další studium a výzkumy orientované tímto směrem (a samozřejmě vedené i z j i n é ho úhlu pohledu) mohly přispět objevení a kategorizaci dalších zajímavých poznatků spjatých s bádáním v této vědní oblasti. Jejich nemenší přínos j i ž nyní spatřujeme v tom, že by pedagogům, a to nejen s odborností pro výuku francouzskému jazyku, poskytly hojnou a smysluplnou inspiraci vlastní učitelské praxi. Troufneme si říci, že i tento cíl se pokusila sledovat námi předložená dizertační práce.
Problematika chyby a chybování se zřetelem k výuce francouzštiny jako dalšího cizího jazyka na základní škole
Klinka, Tomáš ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Kovářová, Dominika (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Název práce: Problematika chyby a chybování se zřetelem k výuce francouzštiny jako dalšího cizího jazyka na základní škole Autor: Mgr. Tomáš Klinka Katedra: Katedra pedagogiky Školitel: Doc. PhDr. Marie Fenclová, CSc. Abstrakt: Dizertační práce se zaměřuje tématu chyby a chybování na české základní škole z úhlu pohledu didaktiky francouzštiny jako dalšího cizího jazyka. Cílem práce je doplnit základní literaturu k otázce chyby a chybování z frankofonního publikačního okruhu, která není dosud v českém kontextu citována, dále pak analyzovat součásti pedagogického procesu a zjistit, jak se k otázce chyby a chybování staví, a konečně na základě těchto zjištění formulovat základní problémy vážící se v chybě a chybování včetně možností dalšího výzkumu. K dosažení prvního cíle předkládáme a analyzujeme závěry předních frankofonních didaktiků chyby, zejména Astolfiho typologii příčin chybování. Co se týče analýzy pojetí chybování v pedagogickém procesu, tak zde na hledání míry explicitnosti zmínek o chybování v základních pedagogických dokumentech, které jsou spojeny s Rámcovým vzdělávacím plánem, či ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Zajímá nás též reprezentace v otázce chyby a chybování u učitelů a žáků, stejně jako pojetí chybování v jazykových učebnicích. Věnujeme se i vztahu mezi...
Neverbální komunikace ve výuce francouzskému jazyku
Kovářová, Dominika ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Machová, Svatava (oponent) ; Vacková, Alena (oponent)
V d i z e r t a č n í p r á c i n a z v a n é NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE VE VÝUCE FRANCOUZSKÉMU JAZYKU j s m e se pokusili o vybudování teoretického zázemí projektu našeho výzkumu neverbální komunikace ve výuce francouzskému jazyku takovým způsobem, abychom si vytvořili odraziště vlastním výzkumným aktivitám a j e j i ch kvalifikaci. Vzhledem šíři problematiky samotné, včetně organizačního a technického zabezpečení výzkumného projektu, j s m e byli v klíčové, experimentální části dizertační práce schopni studovat, zkoumat, analyzovat a hodnotit toliko výseče z vědní oblasti neverbální komunikace; konkrétně ty, jejichž problematika organicky zasahuje do edukačního procesu výuky francouzskému jazyku. Jsme přesvědčeni, že by další studium a výzkumy orientované tímto směrem (a samozřejmě vedené i z j i n é ho úhlu pohledu) mohly přispět objevení a kategorizaci dalších zajímavých poznatků spjatých s bádáním v této vědní oblasti. Jejich nemenší přínos j i ž nyní spatřujeme v tom, že by pedagogům, a to nejen s odborností pro výuku francouzskému jazyku, poskytly hojnou a smysluplnou inspiraci vlastní učitelské praxi. Troufneme si říci, že i tento cíl se pokusila sledovat námi předložená dizertační práce.
Jazyková propedeutika. Jak mluví obaly zboží?
Drahoňovská, Lenka ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Kovářová, Dominika (oponent)
Pro svou diplomovou práci jsem zvolila adaptaci jednoho z materiálů jazykové propedeutiky Autours des embalages. Francouzský originál jsem částečně přizpůsobila potřebám české základní školy. Zvolila jsem jiné výchozí materiály, brala jsem ohled hlavně na rozdílnou jazykovou situaci u nás.Zároveň jsem chtěla ukázat současný vývoj jazykové propedeutiky ve světě i posun ve vnímání této oblasti v České republice a první zaznamenané oficiální úspěchy v plánech Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy.
Proexportní politika Francie se zaměřením na Ubifrance
Blažková, Tereza ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Kovářová, Dominika (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje aktuální podobu francouzské proexportní politiky a jejích institucí jako nástroje pro zmírnění současné nepříznivé ekonomické situace země. Úvodní kapitola mapuje aktuální problémy francouzské ekonomiky. Druhá kapitola stručně vymezuje vývoj francouzských proexportních strategií a následně se zaměřuje na její aktuální podobu. Třetí kapitola se zabývá institucemi, které tuto strategii podporují. Zde se zaměřuji především na analýzu agentury Ubifrance, která představuje nejdůležitější článek pro realizaci této strategie. Část závěrečná se zaměřuje na vysvětlení dlouhodobého problému snižující se hodnoty podílu francouzského vývozu na celkovém světovém vývozu, který je jedním z hlavních důvodů nynější stagnace francouzské ekonomiky. S pomocí informací získaných z rozhovorů s českými podnikateli vymezuji určitá doporučení pro francouzské exportéry, která by mohla tento negativní trend zmírnit jak na českém, tak světovém trhu.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kovářová, Dana
1 Kovářová, Daniela
7 Kovářová, Denisa
1 Kovářová, Dorotea
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.